Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:17
Mijn vraag
Mijn telefoon reboot zodra je deze intensief hebt gebruikt en je de power knop aanraakt.

Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en hetzelfde probleem.

Dit is na ongeveer 1 jaar gebruik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
uitvoering: Xiaomi Mi 11 Lite 5G (8GB) Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Factory reset. Zonder hierna direct apps te installeren blijft het probleem optreden. Dit lijkt de oorzaak van een runaway app weg te nemen.

Laatste firmware is geΓ―nstalleerd.

Het treedt op zowel WiFi als 4G op.

Hoewel het lijkt dat de telefoon is vastgelopen lijkt dit pas te gebeuren zodra je de power knop indrukt.

Voorbeeld in onderstaande video. Spotify speelt een nummer af en zodra je de power knop indrukt is de telefoon unresponsive. Hier lijkt de telefoon uit te staan en moet je deze aanzetten. De telefoon reboot dan en werkt weer even totdat je de power knop weer aanraakt.

Video

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
Aangezien het 2 telefoons betreft met exact hetzelfde probleem verwacht ik dat het aan de software ligt.

Wat je kunt proberen is om een custom rom er op te zetten van Xiaomi.eu. Dat is de Xiaomi software zonder bloatware. Kijken of dat helpt?

Alternatief is afwachten of er een update komt vanuit Xiaomi zelf die dit verhelpt.

[ Voor 15% gewijzigd door swhnld op 09-11-2022 16:04 ]

• technorabilia
@swhnld
Bedankt voor je bericht. Ik ben niet zo bekend met custom roms maar zal het eens proberen.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat wij blijkbaar de enigen zijn met dit probleem.

Edit:
Misschien ben ik toch niet de enige...
Iets soortgelijks:
https://www.google.com/se...mi+power+off+after+unlock

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 10-11-2022 22:30 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Update

Toestel naar MediaMarkt gebracht ter reparatie. Onderdelen vervangen. Geen idee welke. Na 3 weken terug. Helaas probleem niet opgelost.

Nu opnieuw aangeboden bij MediaMarkt. Men gaat opnieuw kijken. Ik heb er weinig vertrouwen in maar een lange adem.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»