Filter wasmachine reiningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
Goedendag,

Telkens wanneer ik het filter van onze Bosch wasmachine reinig, komt er veel water uit. Dit gebeurt al zodra je aan de grijze knop gaat draaien.

Foto

Is dit normaal? Onze wasmachine staat namelijk op de grond. Een emmer eronder gaat helaas niet. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb al eens geprobeerd om nog eens het schema "afpompen" te gebruiken, maar er blijft altijd water in het filter zitten. En als ik de dop van die zwarte slang af haal, komt er geen water uit.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is normaal ja.

Handdoeken eronder. Eventueel een bakplaat eronder schuiven met handdoek.

Soms zit er een uittrekbaar slangetje. Die kan je dan ook benutten

Maar t blijft een natte bende, zorgen voor wat handdoeken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Je neemt een bokaal, haalt de stop van die zwarte slang en legt die in de bokaal zodat je de eerste bult water er uit hebt (er komt maar water uit als je de slang naar beneden richt).
Dan neem je een blik (van stoffer en blik); schuif die onder je wasmachine en draai de grijze dop een beetje open tot er water genoeg uit is gelopen, dan weer dicht; paar keer herhalen tot er geen water meer uit komt.
Dan grijze dop afdraaien, vuil afspoelen onder de kraan, nog ff checken of er niets is achtergebleven, en weer netjes monteren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
Dan doe ik het dus wel goed. Bedankt! Ik dacht dat er wellicht een manier was om zonder er een natte bende van te maken het toch te kunnen schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
De enige manier om geen zooi te hebben is het gebruik van een waterstofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:19
Je kan ook de wasmachine in een "wasmachine lekbak" plaatsen.
Dan loopt het daarin :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
naftebakje schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:26:
Je neemt een bokaal, haalt de stop van die zwarte slang en legt die in de bokaal zodat je de eerste bult water er uit hebt (er komt maar water uit als je de slang naar beneden richt).
Dan neem je een blik (van stoffer en blik); schuif die onder je wasmachine en draai de grijze dop een beetje open tot er water genoeg uit is gelopen, dan weer dicht; paar keer herhalen tot er geen water meer uit komt.
Dan grijze dop afdraaien, vuil afspoelen onder de kraan, nog ff checken of er niets is achtergebleven, en weer netjes monteren.
Dit is het juiste antwoord. En er komt echt nog wel wat water uit de grijze dop nadat je het slangetje hebt gebruikt. Daar kwam ik de eerste keer ook snel achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Witgoed heeft een eigen hoek. :)

BK >>> HHW

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:33:
Dan doe ik het dus wel goed. Bedankt! Ik dacht dat er wellicht een manier was om zonder er een natte bende van te maken het toch te kunnen schoonmaken.
Niet doen als je vrouw thuis is, dat scheelt 8)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Is het laagste punt, de afvoer gaat hogerop naar buiten. Zwanehals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
GarBaGe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:16:
Je kan ook de wasmachine in een "wasmachine lekbak" plaatsen.
Dan loopt het daarin :)
Ik heb zo n lekbak 5 jaar gehad. na verhuizen ook. Toen dacht ik fuck it. Dat ding heeft nooit gelekt. En het zorgde ervoor dat de wasdroger er niet goed naast paste. Hup, lekbak weg. Binnen 1 maand begon hij de lekken en was de vloer zeiknat en mijn laminaat van 2 maanden oud helemaal naar de kloten :P
Pagina: 1