Toon posts:

dvd trager dan brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze week een Epox-DDR systeem in elkaar geflanst voor m`n neefje met 1333 AMD erop
als ik nu een cd-rom in de Pioneer 106s dvdspeler (secundary-master)druk duurt het wel 3 minuten voordat het spel (Bijv. Desperados) opstart. duw ik hem in de HP 9100 brander (Sec.slave) start ie na 20 sec. al op.
ik heb dat ding nog niet geprobeerd met een dvd-film, wil ik vandaag even doen

Verwijderd

Het is zoieso logisch dat het opstarten van een cd in een dvd speler langer duurt. Hij gaat dan nl. eerst checken of het een cd of dvd is. Maar 3 minuten is wel heel lang!

Je vertelt dat het opstarten in je brander ook nog 20 seconden duurt, das ook nog best lang. Heb je al een andere cd-rom geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog geen andere geprobeerd. ga er vandaag weer heen om te kijken. zou misschien ook aan het spel kunnen liggen, ja.
maar op de Athlon van z`n broer doet ie het wel goed, vreemd dus

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 09:41 schreef rudiefrinking het volgende:
nee nog geen andere geprobeerd. ga er vandaag weer heen om te kijken. zou misschien ook aan het spel kunnen liggen, ja.
maar op de Athlon van z`n broer doet ie het wel goed, vreemd dus
Laat me ff weten wat hij deed.
Als ik een licht beschadigde cd wil draaien, duurt het namelijk ook heel lang voordatie hem pakt

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb het ook met andere spellen geprobeerd maar dat duurt heel lang of ze doen het gewoon niet. ik vraag me nu af of het misschien ligt aan de instellingen in apparaatbeheer. hoe horen die te staan

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

ik neem aan dat je de Via drivers geinstalleerd hebt, dus dat valt al af. verder kun je nog es kijken naar je DMA settings, die van de brander horen uit te staan en die van een DVD of normale CDrom horen aan te staan

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:31

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Heb je die DVD speler wel met een udma 66 kabel aangesloten? Dit is namelijk een udma 66 apparaat en het is bekend dat die leesfouten geeft met een udma 33 kabel. Je brander kun je gewoon ook aan die kabel hangen.

Hoop dat dit helpt!

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 22:21 schreef C44 het volgende:
kijken naar je DMA settings, die van de brander horen uit te staan
Waarom?????

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 30 augustus 2001 02:14 schreef pandorama het volgende:

[..]

Waarom?????
Omdat hij onderzetters wil hebben misschien :? :+
Of hij heeft zelf bagger drivers die niet met DMA kunnen omgaan :?

Inderdaad een vage opmerking.. Waarom eigenlijk???

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

van http://www.cdburner.com/cd-burner-support/burning-problems.htm

DMA & Auto Insert Notification
DMA does not allow the CPU to have full control of the Writer, thus causing Lock-ups and Buffer Under Run Errors. Auto Insert Notification causes a CD Disc to autorun. This causes problems when you use the Writer as the Reader & as the Writer. Rule of Thumb, always uncheck both DMA & Auto Insert Notification.
Duidelijk toch?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 30 augustus 2001 10:44 schreef Poohbear het volgende:

[..]

Duidelijk toch?
Misschien wel, ja dat kan ik me nu wel voorstellen. Maar ik heb zelf DMA aan voor mijn bakker en nog nooit buffer underruns gehad.. Achja, zal wel per systeem verschillen :)
Pagina: 1