Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeHA12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2024
Geachte forumleden,

Ik heb een z10promax die ik niet via de AV-receiver (Marantz SR7009) operationeel krijg. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld, mijn TV is een 77"LG G1 oled. Het rare is dat dit wel gewerkt heeft in combinatie met een samsung TV. Op dit moment heb ik de formulerbox rechtstreeks aangesloten op de LG tv via HDMI maar dan heb ik alleen een stereo geluidsspoor.
Enig idee wat dit kan veroorzaken? Misschien een bepaalde instelling in de LG tv? Ik denk niet dat het aan de versterker kan liggen omdat het geheel wel werkte bij de Samsung tv. Ziggo nextbox geeft geen problemen en mijn HTPC ook niet, dit werkt allemaal. Ik heb al een mail gestuurd naar Formuler maar die reageren niet. Mail naar LG maar dat werkt ook niet. Ik heb alle ingangen geprobeerd en ook verschillende HDMI kabels. Wellicht dat een of andere "handshake" roet in het eten gooit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Kan het zijn dat je probeert een hdr signaal door te sturen, de SR7009 ondersteund dat niet.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30
JeHA12 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:04:
Ik heb een z10promax die ik niet via de AV-receiver (Marantz SR7009) operationeel krijg. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld, mijn TV is een 77"LG G1 oled.
Heb je nooit beeld via deze bron of alleen niet bij bepaalde media? Zoals gezegd is de SR7009 een ouder model zonder HDR, HLG en Dolby Vision wat kan verklaren waarom sommige media niet speelt. Echter zijn er niet veel apparaten die vanaf het hoofd menu al dergelijke standaarden uitvoeren. Ergo, hoofdmenu zou ik wel verwachten qua weergave.
Het rare is dat dit wel gewerkt heeft in combinatie met een samsung TV.
Type van de Samsung TV? Of, speel je dezelfde media af toen de Sasmung TV aan was gesloten of is het bronbestand nu ook anders?
Op dit moment heb ik de formulerbox rechtstreeks aangesloten op de LG tv via HDMI maar dan heb ik alleen een stereo geluidsspoor.
Stereo via de TV of stereo over de receiver omdat je via HDMI ARC dan wel S/PDIF terug gaat? ARC en S/PDIF is beperkt tot LPCM 2.0 stereo. Dat kan de eerste reden zijn: Z10 Pro Max op LPCM ingesteld. Andere reden kan zijn dat je DTS vanaf de Z10 Pro Max stuurt, LG ondersteunt namelijk geen DTS. Check ook dat de LG op "passthrough" staat voor het geluid. Vanaf de bron kiezen voor Dolby Digital.

Bovenstaande alleen als eventuele work-around tot de Z10 Pro Max direct via de receiver werkt. Dan heb je namelijk de beperking van geen DTS en maximaal stereo via HDMI ARC niet.
Ik denk niet dat het aan de versterker kan liggen omdat het geheel wel werkte bij de Samsung tv.
Aan de andere kant werkt de Z10 Pro Max wel rechtstreeks aan de LG en niet met de Marantz er tussen. Daaarnaar kijkende zou ik juist op de Marantz focussen.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 08-11-2022 15:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeHA12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2024
Bedankt voor de reacties,

Ik heb zojuist HDR uitgezet op de Formuler maar dit maakt niet uit, resolutie heb ik ook lager ingesteld ook zonder resultaat.
Ik heb nooit beeld via deze bron, ook niet het hoofdmenu. Tijdens de Samsung periode speelde ik dezelfde media af..Ik wist niet dat HDMI ARC alleen stereo signaal was, die is dus verklaard.