Diep gat vullen reparen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik heb paar pluggen verwijderd uit een betonen muur die niet helemaal recht zaten en lelijke boorgaten zijn geworden. Het is ongeveer 35mm diep en 6mm diameter. Mijn vraag is hoe kan ik dit zo mooi mogelijk vullen want het moet in 2 lagen begrijp ik ? Per laag 2mm ongeveer.

https://www.hornbach.nl/s...0-ml/8233107/artikel.html dacht ik aan aangezien het makkelijkste is om aan te brengen?

Of gewoon ouderwets muurvuller gebruiken in meerderen lagen? Onderste foto is blijkbaar stukje gewapend beton :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcv-gPrRy2mPfYShtECk4xatZoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jkp0dcB7Tk0I3rKMexrGkdL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7yG50chuGfRfz5xY-b8j_kZ7rA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FYfPUy0dTQZhkVOhqqaa2Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Amdwarrior op 08-11-2022 11:43)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gewoon met https://www.alabastine.nl/product/274/, neem 1 schoon plamuurmes. Vuller vanuit de tube in het gat spuiten, niet te zuinig, dus gat volledig vullen. Dan in 1x afsmeren met een vochtig (!) plamuurmes. Als je niet tevreden bent, de muurvuller is vergevingsgezind en je kan gewoon wat spul erbij spuiten en opnieuw afsmeren. Laten drogen, goed opschuren met een schuurblokje (zodat er geen randjes meer zijn, echt egaal met de muur) en je kan eroverheen verven. Persoonlijk nooit de moeite genomen om meerdere laagjes te doen, werkt prima in dikkere lagen in 1x (dat was wel in stuc werk, niet beton)

[ Voor 12% gewijzigd door itons op 08-11-2022 10:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Rmg

Gewoon allesvuller er in, 2 laagjes, klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Rmg schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:56:
Gewoon allesvuller er in, 2 laagjes, klaar..
Maakt het veder uit voor stevigheid/draagvermogen? Gezien het betonnen muur is.

Ben een amateur klusser vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Amdwarrior schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:59:
[...]

Nee, plamuur is opvulmiddel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Zo te zien is het een betonnen latei boven een raam waar waarschijnlijk een gordijnrail of iets dergelijks op is gemonteerd. Ik verwacht niet dat deze gaten een probleem zullen zijn. Gewoon opvullen met allesvuller en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:01

DocktorDicking

Are you picking this up?

Hier ook een amateur klusser. Afgelopen jaar verhuist en natuurlijk alle gaten gevult in de woning. Mijn ervaring is dat je met witte acrylaatkit veel mooier gaten kan vullen en eventueel weer overheen schilderen. Muurvuller lijkt een soort van uit te zetten als het droogt (kan ook aan de muurvuller liggen die ik had gekocht).

Gaten die ik met acrylaatkit(wit) heb gevult zie je bijna niks meer van na het schilderen van de muren. Voordeel met een kitspuit is dat je het gat nagenoeg volledig kan vullen.

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Amdwarrior schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:59:
[...]

dan hebben we iet smeer info nodig, geef even een foto van de gehele situatie.

we hebben nu geen idee waar we precies naar kijken.

Ik vermoed dat het gaat om de muur boven een raamkozijn waar gordijnrails ofzo gemonteerd zijn geweest?

Gaten gewoon dichtvullen (check je gebruiksaanwijziging van de vuller) en niet meer over nadenken als ik het zo vanaf mijn burostoel moet inschatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 08-11-2022 10:08 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Fraggert schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:07:
[...]

dan hebben we iet smeer info nodig, geef even een foto van de gehele situatie.

we hebben nu geen idee waar we precies naar kijken.

Ik vermoed dat het gaat om de muur boven een raamkozijn waar gordijnrails ofzo gemonteerd zijn geweest?

Gaten gewoon dichtvullen (check je gebruiksaanwijziging van de vuller) en niet meer over nadenken.
Klopt er hangt een gordijnen roeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
DocktorDicking schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:06:
Hier ook een amateur klusser. Afgelopen jaar verhuist en natuurlijk alle gaten gevult in de woning. Mijn ervaring is dat je met witte acrilaat kit veel mooier gaten kan vullen en eventueel weer overheen schilderen. Muurvuller lijkt een soort van uit te zetten als het droogt (kan ook aan de muurvuller liggen die ik had gekocht).

Gaten die ik met acrilaat kit (wit) heb gevult zie je bijna niks meer van na het schilderen van de muren. Voordeel met een kitspuit is dat je het gat nagenoeg volledig kan vullen.
Okee er bestaat ook betonkit of is dat niet verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Amdwarrior schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:10:
[...]

Okee er bestaat ook betonkit of is dat niet verstandig?
Werkelijk geen idee, ben zelf maar een huis tuin en keuken klusser. 8)7
Kreeg de tip van mijn pa die hielp met de verbouwing/verhuizing afgelopen jaar, aangezien hij een meer ervaren "do het zelf-er" is heb ik het meteen aangenomen.

Wou enkel mijn ervaring delen in de hoop dat je er wat aan heb. Het kan ook zomaar zijn dat acrylaatkit kit een no-go is volgens anderen hier :9

[ Voor 14% gewijzigd door DocktorDicking op 08-11-2022 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07
snelgips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Ik vul dit soort gaatjes gewoon met albastine. Iets dikker dan verpakking aangeeft met mespunt vullen.
Dan laatste mm met juiste verdunning, na drogen.

Kit verft anders, dus zie je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

KNAUF Renoband is (m.i.) ideaal voor het opvullen van gaten en scheurtjes. Het verwerkt prettig, geeft een mooi resultaat en krimpt niet, behalve als je het gebruikt voor hele grote gaten. In dat geval moet je er nog een laag overheen doen (of een ander product gebruiken).

[ Voor 34% gewijzigd door Jungian op 08-11-2022 10:21 ]

0.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

99ruud99 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:16:
Ik vul dit soort gaatjes gewoon met albastine. Iets dikker dan verpakking aangeeft met mespunt vullen.
Dan laatste mm met juiste verdunning, na drogen.

Kit verft anders, dus zie je.
Even aan het rond googelen geweest en ik zie idd overal Alabastine muurvuller voorbij komen. Zelf weinig last gehad met verven maar waarschijnlijk omdat het wit op wit was (witte kit op witte muren). Maar ik lees op meerdere plekken dat kit een beetje een half tamme oplossing is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gewoon met https://www.alabastine.nl/product/274/, neem 1 schoon plamuurmes. Vuller vanuit de tube in het gat spuiten, niet te zuinig, dus gat volledig vullen. Dan in 1x afsmeren met een vochtig (!) plamuurmes. Als je niet tevreden bent, de muurvuller is vergevingsgezind en je kan gewoon wat spul erbij spuiten en opnieuw afsmeren. Laten drogen, goed opschuren met een schuurblokje (zodat er geen randjes meer zijn, echt egaal met de muur) en je kan eroverheen verven. Persoonlijk nooit de moeite genomen om meerdere laagjes te doen, werkt prima in dikkere lagen in 1x (dat was wel in stuc werk, niet beton)

[ Voor 12% gewijzigd door itons op 08-11-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:25
Persoonlijk heb ik voor vergelijkbare gaten Knauf Rotband gebruikt. Met name omdat ik dat in huis had en het prima werkt. Mijn voorkeur gaat uit naar een muurvuller zoals alabastine, maar ik moet zeggen dat het resultaat van Knauf Rotband voor mij prima is. Ik wilde toch niets meer met die gaten doen, enkel schilderen zodat je ze niet meer zag. Ik gebruikte ook om het stucwerk verder door te laten lopen naar de vloer. Er zaten hoge plinten op de muur en daar houden wij niet van. Met knauf heb ik de ruwe vormen / gaten opgevuld en ook dat geeft een mooi resultaat. In mijn vorige appartementje hebben we dat ook gedaan en dat werkte goed.

Kleinere gaten heb ik ook wel eens met kit opgevuld, maar dat krimpt dan voor mijn gevoel waardoor je een tweede laag krijgt. Ik vind dat persoonlijk niet echt een geweldige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
itons schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:25:
Ik heb ook tube betonkit liggen hier. Is dat ook geschikt gezien het aan kan gebracht worden met kitpistool. Anders koop ik wel zo handige tube van Alabastine.

Aah ik zie ook kit versie van https://www.karwei.nl/ass...-en-naden-310ml/p/B246410

[ Voor 5% gewijzigd door Amdwarrior op 08-11-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:35
Aangezien dit toch al niet een super strak stuk muur is, zijn alle oplossingen die je zelf en anderen hebben aangedragen volgens mij helemaal prima. Als het nu een prominente plek was in een spiegelgladde en strak geverfde muur zou er tussen verschillende vulmiddelen mogelijk een subtiel verschil zitten, maar dat is hier niet aan de orde.

Gewoon vullen dus, niet te veel zorgen maken om waarmee en niet meer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:40
Met MP75 (daar stucen ze mee) een klein papje maken in een bekertje en daarmee vullen. Inderdaad beste in 2 laagjes en dan opschuren.

PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Gewoon volspuiten met Bison betonkit. De muur gladstrijken met een plamuurmesje. Als het droog is met een fijne korrel vlakschuren, of als je structuur wilt, een kwast gebruiken om structuur aan te brengen (vegen of dippen).

Daarna kan je de muur verder afwerken als het allemaal droog is.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Je hebt ook van die kant en klare tubes voor gaten dicht te smeren werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:21

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je een beetje verf mengt met wat je gebruikt als vuller is dat makkelijker met bijwerken/overschilderen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 18:18
Gyproc vulpasta. Heb daarmee het gat van het rolluiklint dicht gemaakt. Wel in 2 keer moeten doen. Super makkelijk te verwerken, krimpt bijna niet en bijna perfect glad.
Pagina: 1