Klem voor op beeldscherm om webcamlicht te bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Ik heb een aantal uitgebreide googlesessies achter de rug en ik kom er niet achter of wat ik zoek bestaat (ongetwijfeld wel) en zo ja, hoe het precies heet wat ik zoek.

Mijn situatie: ik heb mid-corona een ringlicht gekocht zodat mensen me ook kunnen zien tijdens het videobellen. Dat ding heeft alleen een soort crappy plastic tripod, maar wel een schroefdraad om 'm aan je telefoon te kunnen bevestigen. Ik wil dat ringlicht eigenlijk bovenop mijn beeldscherm monteren. Dus wat ik zoek is een klem voor op de rand van mijn beeldscherm, met een schroefdraad (male) zodat ik daar mijn licht op kan schroeven.

Wie weet wat ik zoek / waar ik het kan scoren? BVD! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 21:59
Ben je hiermee al iets verder gekomen? Het zou helemaal mooi zijn als je het ringlicht met een webcam kon combineren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Wellicht is een mini superklem een oplossing. Wordt vaak in de videowereld gebruikt en heeft daarom een 1/4 inch schroefdraad, die jouw lamp waarschijnlijk ook heeft.

https://nl.grandado.com/p...UiBRGFdX76S4aAqlfEALw_wcB

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• snapismo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 14:41
Ha! Nee, nog niet echt verder mee gekomen, bizar genoeg. Die klem van Daam hierboven is wel een goede optie (alhoewel wel een beetje lomp). Beste oplossing die ik tot nu gevonden heb is een bureaulamp-standaard (je moet maar op de juiste term komen), misschien nog wel beter dan op m'n monitor ook bevestigen (ook qua positie ten opzichte van de webcam). Nog niet besteld - ga ik een dezer dagen wel doen.

https://www.amazon.nl/TAR...efadapters/dp/B08MZJRB94/