Compensatie in daglicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
@OlafWeijers
review: WiZ-lampen met SpaceSense - Verlichting met gevoel voor aanwezigheid

"De klok is niet zo lang geleden verzet om nog wat compensatie in daglicht te bieden, maar dat biedt geen afstel aan de periode waarin we over het algemeen langer in lamplicht dan in daglicht leven."

De klok is recent verzet naar de officiële tijd. Het is nu juist vroeger donker, dus er is geen compensatie als in langer licht. Daar is juist sprake van als de klok op zomertijd staat. Dan is het langer licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 15:35

ThunderNet

Flits!

ManiacsHouse schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:11:
@OlafWeijers
review: WiZ-lampen met SpaceSense - Verlichting met gevoel voor aanwezigheid

"De klok is niet zo lang geleden verzet om nog wat compensatie in daglicht te bieden, maar dat biedt geen afstel aan de periode waarin we over het algemeen langer in lamplicht dan in daglicht leven."

De klok is recent verzet naar de officiële tijd. Het is nu juist vroeger donker, dus er is geen compensatie als in langer licht. Daar is juist sprake van als de klok op zomertijd staat. Dan is het langer licht.
Het is niet langer of korter licht door de zomer of wintertijd. Het is tot later of vroeger licht.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-09 10:17

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
Mijn biologische klok is kennelijk nog steeds zo van slag door dat uurtje schuiven dat ik de gevolgen inderdaad niet helemaal correct heb geïnterpreteerd 8)7
Ik ga er mee aan de slag!