Binnenverlichting vaatwasser achteraf toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe inbouwvaatwasser van Bosch, de SMV4HB800E. Dit was de enige, op korte termijn beschikbare, vervanging van de kapotte Series6 vaatwasser die ik daarvoor had. De vaatwasser is op zich helemaal prima, maar ik mis 1 ding; de binnenverlichting op het moment dat je de deur opent.

Is zoiets achteraf makkelijk toe te voegen? Waterdichtheid en temperatuurbestendigheid lijkt me een issue, maar er moet toch iets mogelijk zijn? Als ik Google, vind ik alleen maar vaatwassers met ingebouwde verlichting, maar dat zoek ik dus niet.

Heeft iemand de gouden tip?

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:19
Dit lijkt me nou typisch iets dat je niet moet willen, met name achteraf.

Ik had geen idee dat het bestond - verlichting in je vaatwasser? Waarvoor dan? Je trekt die laden toch naar buiten om er iets in te zetten of uit te halen? Najah, het zal wel aan mij liggen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Wilke schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:09:
Dit lijkt me nou typisch iets dat je niet moet willen, met name achteraf.

Ik had geen idee dat het bestond - verlichting in je vaatwasser? Waarvoor dan? Je trekt die laden toch naar buiten om er iets in te zetten of uit te halen? Najah, het zal wel aan mij liggen 8)7
Ja je mist het pas als je het niet meer hebt... ik heb niet zo'n hele lichte keuken dus dan is een extra lampje wel welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

voz

De echte kenner

Als er een variant op het model bestaat met verlichting, dan kun je wellicht achteraf inbouwen. Denk aan het principe van een auto waarin je achteraf een optie inbouwt. Kijk of je varieties op jouw model vaatwasser kunt vinden met verlichting, kijk of je de benodigde uitsparingen hebt, koop via een onderdelensite de benodigde onderdelen en bouw het in.

Ongevraagd advies: kijk het eerst even aan zonder verlichting. Ik heb zelf jarenlang een vaatwasser met verlichting gehad. Nu zonder en kan niet zeggen dat ik het nog mis. Achteraf inbouwen is garantie void en, mijns inziens, vragen om problemen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Cheezus

Luiaard

Je kan natuurlijk gewoon zoiets in je vaatwasser plakken:
https://www.lamp123.nl/me...pvbnIEzoCgc4aAi4pEALw_wcB

Is vast wel een waterdichte variant op te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 12:32
Of is een extra lamp in je keuken een oplossing? Lijkt me minder gedoe en minder risico dat je garantie eraan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10 08:15

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Leg je telefoon met zaklamp aan als eerste op het bovenste rek bij uitruimen :+

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18
Niet aan beginnen om achteraf in te bouwen je hebt ook te maken met "agresief" zeep en hoge temperaturen daar kunnen veel lampen niet tegen.

Een degelijk keukenlamp ophangen speelt dit probleem niet.
Edit: ze bestaan dus echt vaatwassers met lampen maar het aanbod is klein.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 09-11-2022 21:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1