Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronintje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-05 02:54
Ik heb 3 jaar geleden een Xiaomi Mi A2 gekocht omdat iemand me deze adviseerde vanwege de android one.
Voorheen had ik telefoontjes met al die vervelende apps van de producent erop die niet te verwijderen waren en daar ergerde ik me nogal aan.

Vanavond is mijn telefoon gevallen en het scherm is flink kapot.
Ik ben dus gaan zoeken naar een nieuw android one toestel, maar ik kwam dus tot de ontdekking dat dit vrijwel niet meer gebruikt wordt.

Is er een alternatief waarbij ik zeker weet dat ik niet opgescheept wordt met een lading apps die ik geeneens wil en niet kan verwijderen?
Waar kan ik op letten om te zorgen dat ik een apparaat vind wat aan die eis voldoet?

Ik speel zelden spelletjes op de telefoon, maar de optie om het te kunnen doen wil ik wel hebben.
Het openen met mijn vingerafdruk vond ik wel handig,

Heeft iemand suggesties, eventueel voor een apparaat van maximaal 250 euro ofzo?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waar kan ik op letten om te zorgen dat ik een apparaat vind wat aan die eis voldoet?
Simpel gezegd, reviews lezen. Tweakers besteedt hier regelmatig aandacht aan en ook in andere reviews vind je dit wel.

Begin eens in de Pricewatch, zoek een paar interessante toestellen en zoek daar de reviews bij. Probeer ook de ervaringentopics hier op GoT. Mocht je dan nog vragen hebben, kunnen we ze natuurlijk altijd proberen te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Android One is op Nokia te vinden, 3 jaar updates, en er is een kale Android op Google Pixel modellen, 5 jaar updates.

Motorola is ook kaal maar slechter met updates, die zijn onvoorspelbaar.
Sony is ook kaal met 2-3 jaar updates afhankelijk model, maar is duur.

Dus mijn advies, Nokia of Pixel, model van dit jaar want update periode loopt vanaf release van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronintje
swhnld schreef op woensdag 9 november 2022 @ 00:23:
Android One is op Nokia te vinden, 3 jaar updates, en er is een kale Android op Google Pixel modellen, 5 jaar updates.

Motorola is ook kaal maar slechter met updates, die zijn onvoorspelbaar.
Sony is ook kaal met 2-3 jaar updates afhankelijk model, maar is duur.

Dus mijn advies, Nokia of Pixel, model van dit jaar want update periode loopt vanaf release van het toestel.
Ik zie nogal slechte beoordelingen voor Nokia op tweakers, maar op de site van Belsimpel lijkt men veel positiever.
Probleem van de tweakers beoordelingen is dat het gaat over vastlopers en rare reacties van de vingerscanner, ik weet dat dit net dingen zijn waar ik me gegarandeerd mateloos aan ga ergeren.

En de Pixel lijkt net boven mijn budget te liggen, gebruik mijn telefoon niet genoeg om voor mezelf dergelijke prijzen te verantwoorden.

Het valt nog niet mee als je net als mij voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn vrouw heeft een motorola en die vingerafdrukscanner werkt prima. Zit op de knop op de zijkant ipv op de achterkant wat ik nu heb. Het is een vrij schone android volgens mij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronintje
Marzman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:52:
Mijn vrouw heeft een motorola en die vingerafdrukscanner werkt prima. Zit op de knop op de zijkant ipv op de achterkant wat ik nu heb. Het is een vrij schone android volgens mij.
Nu je het zegt, ik had voor mijn werk de laatste jaren ook een Motorola (geen idee welk type verder) die me prima beviel.
Werkte altijd prima en ik kon door een keer met de telefoon te schudden het lampje aan zetten, weet niet of het motorola specifiek was of hoe ik het anders erop heb gekregen.

Denk dat ik daar eens wat beter naar ga kijken, zag op het eerste gezicht niet veel reviews bij de motorola's hier op tweakers, maar ze waren wel 4+ sterren.

Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
ronintje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:39:
[...]

Ik zie nogal slechte beoordelingen voor Nokia op tweakers, maar op de site van Belsimpel lijkt men veel positiever.
Probleem van de tweakers beoordelingen is dat het gaat over vastlopers en rare reacties van de vingerscanner, ik weet dat dit net dingen zijn waar ik me gegarandeerd mateloos aan ga ergeren.

En de Pixel lijkt net boven mijn budget te liggen, gebruik mijn telefoon niet genoeg om voor mezelf dergelijke prijzen te verantwoorden.

Het valt nog niet mee als je net als mij voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten :D
Tsja, Nokia is relatief duur als je puur kijkt naar de hardware. Dat je regelmatig updates en upgrades krijgt telt voor veel mensen niet mee.
Wat is trouwens je budget?

Lees de BBG eens goed door, afhankelijk eisen kun je best goedkoop uit zijn?
review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronintje
swhnld schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:21:
[...]

Tsja, Nokia is relatief duur als je puur kijkt naar de hardware. Dat je regelmatig updates en upgrades krijgt telt voor veel mensen niet mee.
Wat is trouwens je budget?

Lees de BBG eens goed door, afhankelijk eisen kun je best goedkoop uit zijn?
review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022
Ik probeer iets te vinden voor minder dan 200 euro, maar wil ook wel tot 250 gaan als daar iets te krijgen is wat me meer aan spreekt.

Heb net zitten zoeken en Motorola G52 lijkt me wel interessant.
Als ik die best buy guide kijk lijkt ie prima resultaten te geven zonder dat het me helemaal duidelijk is wat die testen in houden :D
6gb ram (waarvan ik tot deze week geeneens wist dat het een ding was met telefoons) en 128gb geheugen klinken goed.

edit:
Denk dat ik de 2 tests met betrekking tot batterij wel begrijp, hoe lang gaat ie mee bij gebruik en hoe snel laadt ie op in korte tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door ronintje op 11-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Xiaomi Redmi Note 11 stond in best buy tweakers afgelopen week onder de 200 euro. (Lijkt op Motorola g52 waarbij maar g52 is volgens mij net iets beter)

of

Bij simyo heb je nu black friday voor 12 euro per maand 20gb en onbeperkt bellen en de samsung A53 voor 266 euro (marktprijs 350 euro). Heeft 5 jaar updates. Is wel 2 jaar abo en helaas heeft Samsung bloatware)

[ Voor 41% gewijzigd door HansAnderson op 12-11-2022 03:25 ]

Pagina: 1