Mijn vraag
...
waarom gebruikt men arbeidsintensieve, kostbare methoden zoals vorstranden, fundering op staal met muurtjes, funderingsbekisting met betonijzerkorven etc om te zorgen dat de betonvloer niet stukvriest en waarom niet de volgende veel simpeler methode waarbij ik geisoleerde platen als vorstrand gebruik:
:strip_exif()/f/image/bAcYHmxbrVMxTStuR23rHyJI.jpg?f=fotoalbum_large)
...
waarom gebruikt men arbeidsintensieve, kostbare methoden zoals vorstranden, fundering op staal met muurtjes, funderingsbekisting met betonijzerkorven etc om te zorgen dat de betonvloer niet stukvriest en waarom niet de volgende veel simpeler methode waarbij ik geisoleerde platen als vorstrand gebruik:
- Ik graaf 15x5 meter op 60cm diep af
- Op de plek waar de 5 spanten komen graaf ik 10 gaten en stort hierin poeren lengte 1m (tot op harde) en 20cm doorsnede
- Rondom de omtrek van de schuur langs de poeren zet ik isolatieplaten/pir platen/ kantplanken 60cm diep (vorstrand)
- Ik stort het gat 30cm diep vol met verdicht zand
- Op dit zand breng ik folie, 15cm eps en 15 cm gewapend beton aan.
- Met dit systeem bespaar je enorm veel werk en kosten volgens mij. Funderingsbekisting is niet nodig, het scheelt meer als de helft met afgraven, staal + muurtjes is niet nodig, dure epbekisting met staalkorven zijn niet nodig.
:strip_exif()/f/image/bAcYHmxbrVMxTStuR23rHyJI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P792DUKyw0UEUNKvWGNpnlrM.jpg?f=fotoalbum_large)