Energiecontract op mijn naam op een ander adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakeljanai
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-06-2023
Hallo,

Mijn moeder woont op een ander adres en kan de energie niet meer betalen. Ik steun haar financieel nu door geld te storten.

Maar het lijkt mij makkelijker om het energiecontract op mijn naam te zetten, zodat ik niet maandelijks hoef bij te houden hoeveel ik naar haar over moet overmaken en het direct bij mij wordt afgeschreven.

Is het mogelijk dat ik een energiecontract afsluit (op mijn huidige adres staat het op mijn vrouws naam) op mijn naam op haar adres waar ik dus niet sta ingeschreven?

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op heeft.

Gr janai

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 22:06
Kan je dan niet beter gewoon het rekeningnummer voor de automatische afschrijving aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
Dat is een optie inderdaad. Maar ik heb de voorkeur dat het op mijn naam en beheer komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan inderdaad op twee adressen een contract afsluiten; denk aan als je huis te koop staat terwijl je al verhuisd bent, of als je een tweede huisje hebt ergens.

Contracten zijn persoonsgebonden, niet per se adresgebonden. Jij kan dus voor een ander adres een contract afsluiten. Wel even checken of je dan geen boetebeding krijgt.

Andere optie: per adres rekeningen.

Enneh... respect :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Dat weet ik eigenlijk niet. Let je wel op dat je moeder geen bijstandsuitkering heeft, want daar zou ze dan op gekort kunnen worden, en dat wil je niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan opzich meerdere contracten hebben en je hoeft er niet ingeschreven te staan maar ik vraag mij af of dat handig is in dit geval. Als er regelingen komen of zijn voor mensen die het niet kunnen betalen kan ze daar mogelijk geen aanspraak op maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wilke schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:52:
Dat weet ik eigenlijk niet. Let je wel op dat je moeder geen bijstandsuitkering heeft, want daar zou ze dan op gekort kunnen worden, en dat wil je niet.
en dat dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:14

DUX

blijft ook nu voor Oranje

bakeljanai schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:45:
Dat is een optie inderdaad. Maar ik heb de voorkeur dat het op mijn naam en beheer komt.
Ik waardeer je positieve hulp! Maar ik heb misschien een reactie waar je niet per se op zit te wachten (ik denk dat je vraag hierboven reeds beantwoord is) en waar je misschien ook niet alhier publiekelijk op moet reageren.

Gedachtenvoer: heb je ook de wens van je moeder in ogenschouw genomen rond het overnemen van een contract? Dat bedoel ik specifiek met het volgende in gedachten: als jij het beheer gaat doen heb je ook inzicht in haar verbruik. Zou dat een oncomfortabel gevoel op kunnen leveren bij degene die je juist probeert te helpen alsof deze gecontroleerd zou kunnen worden of onder curatele staat, ook al zou dat inzicht jou niet interesseren en doe je daar niks mee?

Dan zou ik inderdaad meer zien in het aanpassen van het rekeningnummer.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

hou ermee rekening dat als je een nieuw contract afsluit je waarschijnlijk veel duurdere tarieven krijgt dan je moeder. Dus is niet zo maar aan te raden zonder goede prijsvergelijking

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakeljanai
Bedankt voor alle reacties! Fijn om te weten dat dit mogelijk is!

Ook bedankt voor alle scenario’s rondom of het financieel verstandig is en of het comfortabel is voor mijn moeder.

Ik heb het hier met haar over gehad. Juist haar voorkeur heeft dat het in mijn beheer komt. Zodat ze hier geen omkijken naar heeft. En als ik de energierekening betaal in mijn beheer of in de hare is het verbruik wel duidelijk, dus dat speelt niet.

Er zullen ongetwijfeld allerlei regelingen komen en gaan maar als die negatief uitpakken is dat voor mijn rekening en neem ik die maar voor lief.

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties en fijn dat ik het op deze manier kan regelen! Dank 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bakeljanai schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:16:
Bedankt voor alle reacties! Fijn om te weten dat dit mogelijk is!

Ook bedankt voor alle scenario’s rondom of het financieel verstandig is en of het comfortabel is voor mijn moeder.

Ik heb het hier met haar over gehad. Juist haar voorkeur heeft dat het in mijn beheer komt. Zodat ze hier geen omkijken naar heeft. En als ik de energierekening betaal in mijn beheer of in de hare is het verbruik wel duidelijk, dus dat speelt niet.

Er zullen ongetwijfeld allerlei regelingen komen en gaan maar als die negatief uitpakken is dat voor mijn rekening en neem ik die maar voor lief.

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties en fijn dat ik het op deze manier kan regelen! Dank 🙏
Simpel alternatief; contract e.d. gewoon houden als het is maar enkel de bankrekening voor de incasso omzetten naar jouw rekening?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bakeljanai schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:37:
Mijn moeder woont op een ander adres en kan de energie niet meer betalen. Ik steun haar financieel nu door geld te storten.
Is dit nog wel nodig? In november en december krijgt elke Nederland een extra bedrag ter compensatie van de hoge energierekening, en vanaf januari zou het prijsplafond in moeten gaan.

Kan je moeder het ook niet bekostigen met deze compensatieregelingen?

Let daarbij op dat:
  • Huishoudens met een laag inkomen een eenmalige extra energietoeslag krijgen van 1300 euro. Deze wordt ook in 2023 uitgekeerd. (https://www.rijksoverheid...-ik-de-energietoeslag-aan). Met het energiecontract op jouw naam vervalt dit voordeel waarschijnlijk.
  • Controleer ook even of je de korting in november en december (€ 190 per maand), wel meerdere keren kunt ontvangen in het geval van meerdere energiecontracten.
Misschien is het verstandiger dat je haar wat financieel helpt op andere vlakken (lees andere rekeningen gaat betalen). :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41
Question Mark schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:43:
[...]
  • Controleer ook even of je de korting in november en december (€ 190 per maand), wel meerdere keren kunt ontvangen in het geval van meerdere energiecontracten.
En of het prijsplafond geldt per adres of persoon. Dat gaat maar tot een maximumverbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:06:
[...]

En of het prijsplafond geldt per adres of persoon. Dat gaat maar tot een maximumverbruik.
Beide gaat per aansluiting en is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
Vandaag gebeld met energiemaatschappijen en die zeggen dat ik niet een contract kan afsluiten op mijn naam en haar adres. Dat het per se op haar naam moet dan omdat zij daar woont en niet ik….

Dus dan wordt het idd maar alleen het rekeningnummer aanpassen.. is niet anders niet ons voorkeur maar opzicht ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bakeljanai schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:36:
Vandaag gebeld met energiemaatschappijen en die zeggen dat ik niet een contract kan afsluiten op mijn naam en haar adres. Dat het per se op haar naam moet dan omdat zij daar woont en niet ik….

Dus dan wordt het idd maar alleen het rekeningnummer aanpassen.. is niet anders niet ons voorkeur maar opzicht ook prima.
Wat een onzin, je moet er waarschijnlijk niet bij vertellen dat je daar niet gaat wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 11:34
Je kan helaas niet een bestaand contract op een andere naam zetten.
Ik heb dat halverwege dit jaar ook aangevraagd, maar bleek onmogelijk...

Ik zou inderdaad het rekening nummer aanpassen, dat kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakeljanai
Nee ik zou dan haar contract opzeggen en een nieuw contract aangaan op mijn naam. Dus we zou geen naamsverandering plaatsvinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 13-05 01:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Nogmaals: Let er op dat dit niet als "extra inkomsten" of ondersteuning wordt gezien indien je moeder gebruik maakt van social verzekeringen (AOW, WAO, bijstand etc). Deze wijziging valt daar vrij snel onder vermoed ik, en dan heb je pas echt gedoe.

Nette actie uiteraard.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
bakeljanai schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:50:
Nee ik zou dan haar contract opzeggen en een nieuw contract aangaan op mijn naam. Dus we zou geen naamsverandering plaatsvinden..
Let wel op dat je dan ook nieuwe tarieven krijgt, waarschijnlijk rond de 4 euro/m3 gas? Vanaf januari zit er een plafond op, maar toch.

Wat wordt het moeilijk gemaakt om anderen financieel te helpen, nietwaar :/

Succes in elk geval!
Pagina: 1