Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Ik zoek een?
smartphone voor iemand die minder goed ziet. Hij heeft baat bij hoog contrast (gewoon wit of geel op een egale zwarte achtergrond, geen flauwekulplaatjes of patroontjes aub!!!), en uiteraard grote letters / grote iconen. Kortom een scherm groter dan 6".

De voornaamste reden om een smartphone aan te schaffen is dat er in het bedrijf waar hij werkt gebruik gaat worden gemaakt van een draagbaar Pin-apparaat (Rabobank smartpin) dat via BlueTooth via een app op de telefoon pin betalingen kan afhandelen. De bedragen moeten goed zichtbaar zijn op het scherm.

Omdat er wellicht ruw wordt omgegaan met de telefoon (veel stof, vieze handen, misschien stoot er iets tegen de broekzak, enz), is het fijn als deze stevig is. Misschien met gorilla glas of zoiets, geen idee wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is. Wellicht is een goed stevig hoesje en een screen protector wel voldoende?

Er wordt verder niet zo veel gedaan met de smartphone. Uiteraard bellen, wellicht ook whatsapp, maar geen film kijken, games spelen of moeilijke foto's maken. Die smartpin app moet echter zo lang mogelijk werken; wat heel erg fijn zou zijn is dat we niet over een jaar weer een nieuwe zouden moeten kopen omdat de app ineens niet meer werkt. Hoe langer hoe beter.

Opties die me geschikt lijken zijn:
Nokia X20, Nokia G21 (ik ben in de veronderstelling dat Android One wat langer meegaat?)
Redmi Note 11 (veel afleidende bloatware misschien? Dan onhandig voor slechtzienden!)
Samsung Galaxy A13 (geen idee ik heb toch ook maar in het populaire segment gezocht. hoe zit dat met updates bij dit ding)

Het allerbelangrijkste is in elk geval die zwarte achtergrond en de grote letters. Ik heb geen idee of de Androids die op deze toestellen staan wellicht de mogelijkheden om het voor slechtzienden beter te maken eruit hebben gegooid. Dan kunnen we er niks mee.

Wat is je budget?
Gezien de lage eisen die er worden gesteld lijkt het me allemaal niet al te veel hoeft te kosten, maar toch is er ongeveer een budget beschikbaar van 250 euro. Bovenstaande telefoons vallen daar in.

Wie o wie heeft de gouden tip? Met welk toestel kunnen we het beste en langste vooruit de komende tijd?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het bedrijf dat gaat doen lijkt dit me ook het probleem van het bedrijf, en heb jij daar weinig in te kiezen?
Sowieso, als bedrijf meent dat mensen een smartphone moeten gebruiken mogen ze dat ook zelf regelen lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Eigen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
https://mobile.asda.com/scoop/best-phones-visually-impaired

Doe je voordeel er mee. Je kan dus afgaande op de laatste alinea elk willekeurig smartphone gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-delft
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-03-2023
Helaas, mijn Nokia G21 is nog steeds Android 11, security update 5 sept 2022. Ondanks belofte upgrade hij niet naar 12 en 13... ook andere van collega upgrade niet. Nokia helpdesk stuurt je met een kluitje in het riet. Behoorlijk teleurstellend.... Zie ook website van Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Net als in RoD in "Huis, tuin en keuken smartphone €200" ook hier: aub geen oude topics kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.