Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59
Hallo, ik heb een wholesale webwinkel voor m'n vriendin gemaakt via Wordpress, het is de bedoeling dat niet geregistreerde bezoekers alles kunnen zien, behalve de prijzen van de producten. Via een aanmeldformulier kunnen bedrijven zich aanmelden en handmatig kan m'n vriendin of ikzelf die bedrijven een gebruikersnaam en wachtwoord geven. Op dat moment zijn de prijzen zichtbaar.

Dit was gelukt door de standaard "Gebruikers" tab te gebruiken en nieuwe gebruikers toe te voegen en ze de rol van "klant" te geven. Met een plugin had ik de rol "klant" een minimum bestelbedrag gegeven van €150.

Allemaal leuk en aardig, maar m'n vriendin wilt dat zodra klanten al iets hebben besteld de minimum bestelwaarde verlagen naar €100. Prima dacht ik en gaf de rol "abonnee" de eigenschap van minimum bestelwaarde €100 en iedereen die besteld werd handmatig veranderd naar een abonnee.

Na een paar weken zijn we erachter gekomen dat nieuwe gebruikers een mail krijgen met hun gebruikersnaam en wachtwoord, maar ook een link naar de website + de /wp-admin tag erachter. En alle mensen loggen gewoon in via de wp-admin... Dit is niet de bedoeling, we willen gewoon dat ze op de front site kunnen inloggen (daar had ik een inlog venstertje gemaakt.) Maar het is dus niet de bedoeling dat ze via de achterkant naar binnen kunnen.

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen? Ik had de Ultimate Member plugin geïnstalleerd, maar die maakt de site onbruikbaar, wellicht niet compatible met de nieuwste Wordpress.

Alvast bedankt

Sony A1II hobby fotograaf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:03
Dan pas je toch gewoon de e-mailtemplate aan waarin die url staat vermeld?
En pas daarna je wp-admin adres aan naar iets anders ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Eigenlijk gebruik je een verkeerde tool voor dit.
Met Prestashop, heb je dit out-of-the-box.
Deze heeft een speciale reseller module waar je geen prijzen ziet, tenzij ingelogd.
Ook kun je zelf kortingsstaffels instellen per groep.

Maar goed, daar heb je nu niet veel aan. Maar wellicht overweging over te stappen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
frumper schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:44:
Dan pas je toch gewoon de e-mailtemplate aan waarin die url staat vermeld?
En pas daarna je wp-admin adres aan naar iets anders ;)
Ja dat zou makkelijk zijn, weet jij toevallig waar ik die e-mailtemplete kan vinden? Of moet ik daar een plugin voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
WeHoDo schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:48:
Eigenlijk gebruik je een verkeerde tool voor dit.
Met Prestashop, heb je dit out-of-the-box.
Deze heeft een speciale reseller module waar je geen prijzen ziet, tenzij ingelogd.
Ook kun je zelf kortingsstaffels instellen per groep.

Maar goed, daar heb je nu niet veel aan. Maar wellicht overweging over te stappen.
Dat is een compleet andere website bouwer als ik het goed begrijp? Ik wil het liefst gewoon op wordpress blijven, daar betaal ik ook voor Elementor en ik heb al een host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Prestashop is compleet ander systeem.
Maar zal 99% ook draaien op je huidige host.

Een leuke thema kost rond 40 dollar en kun je ook aanpassen.

Prestashop is verder compleet.
Met klantenservice modules, FAQ, retour aanmeldingsmodule etc.
Echt een aanrader om een keer te onderzoeken.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DutchEZmoder schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:56:
[...]

Dat is een compleet andere website bouwer als ik het goed begrijp? Ik wil het liefst gewoon op wordpress blijven, daar betaal ik ook voor Elementor en ik heb al een host.
WordPress en PrestaShop zijn geen 'website bouwer', maar twee losse softwarepakketten. WordPress is bedoeld voor blogs, en zijn in recente jaren steeds meer richting CMS gegaan, maar is absoluut niet bedoeld voor e-commerce. Het kan wel met plugins als WooCommerce, maar daar is het gewoon niet voor gemaakt.

PrestaShop is een e-commerce pakket, dat daar dus wél voor gemaakt is. Daar zit alles van wat jij beschrijft tot en met volledig inventarisbeheer en inkoop/verkoop berekeningen in.

Je probeert nu iets te maken binnen een systeem dat er niet voor gemaakt is, maar er zijn gewoon systemen die hier veel beter in zijn.

Ik kan je verder weinig meegeven behalve dat je nu keihard tegen sunk cost fallacy aanloopt; je hebt geïnvesteerd in het verkeerde platform, dus wil je het daar mee blijven doen. Dat is zakelijk gezien niet slim, soms moet je gewoon voor de betere oplossing gaan, mislukte experimenten horen nou eenmaal onder de overhead van een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Oon schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:05:
[...]

WordPress en PrestaShop zijn geen 'website bouwer', maar twee losse softwarepakketten. WordPress is bedoeld voor blogs, en zijn in recente jaren steeds meer richting CMS gegaan, maar is absoluut niet bedoeld voor e-commerce. Het kan wel met plugins als WooCommerce, maar daar is het gewoon niet voor gemaakt.

PrestaShop is een e-commerce pakket, dat daar dus wél voor gemaakt is. Daar zit alles van wat jij beschrijft tot en met volledig inventarisbeheer en inkoop/verkoop berekeningen in.

Je probeert nu iets te maken binnen een systeem dat er niet voor gemaakt is, maar er zijn gewoon systemen die hier veel beter in zijn.

Ik kan je verder weinig meegeven behalve dat je nu keihard tegen sunk cost fallacy aanloopt; je hebt geïnvesteerd in het verkeerde platform, dus wil je het daar mee blijven doen. Dat is zakelijk gezien niet slim, soms moet je gewoon voor de betere oplossing gaan, mislukte experimenten horen nou eenmaal onder de overhead van een bedrijf.
Inventarisbeheer, berekeningen en alles werkt gewoon met Wordpress. Het enige wat ik niet kan vinden is dus die email template en iets om die gebruikers rollen aan te passen zoals ik wil.

Dit is de derde webwinkel die ik heb gebouwd met Wordpress en de andere 2 werken perfect. Deze heeft alleen een probleempje vanwege die gebruikers rollen. Overstappen is alleen een optie indien het niet te fixen is met Wordpress.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DutchEZmoder schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:19:
[...]

Inventarisbeheer, berekeningen en alles werkt gewoon met Wordpress. Het enige wat ik niet kan vinden is dus die email template en iets om die gebruikers rollen aan te passen zoals ik wil.

Dit is de derde webwinkel die ik heb gebouwd met Wordpress en de andere 2 werken perfect. Deze heeft alleen een probleempje vanwege die gebruikers rollen. Overstappen is alleen een optie indien het niet te fixen is met Wordpress.

Bedankt voor het meedenken!
Tja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar juist als het je derde webwinkel is dan is het misschien eens tijd om naar echte e-commerce oplossingen te gaan kijken.

Binnen WordPress ben je altijd afhankelijk van de werking van je plugins, er is geen centrale mail template repository waar plugins weer gebruik van maken, iedere plugin developer heeft daar weer z'n eigen ideeën over en iedereen doet wat ze zelf willen. Ik heb zelfs hele sub-back-ends gezien binnen plugins, inclusief dingen die binnen de WordPress plugin API gewoon mogelijk zijn.

Als je hulp wil met je specifieke usecase binnen WordPress zou ik dan ook beginnen met een lijstje delen van de plugins en extensies die je gebruikt, de kans is groot dat de oplossing heel simpel is maar als alles houtje-touwtje aan elkaar geknoopt zit dan wordt het lastig. Als je gewoon de nog enigszins gangbare WooCommerce gebruikt is er bijvoorbeeld uitgebreide documentatie over mail templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Het is gelukt door een simpele plugin te downloaden die de email wijzigd die nieuwe klanten krijgen. Hier wordt nu niet meer verwezen naar de wp-admin. De rollen die ik ze nu heb gegeven verbinden ze nu ook niet meer via de back end. Dus opgelost!

Pagina: 1