inloggen op wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-05-2024
goede dag,

ik heb even een vraagje ik probeer een router in te stellen die niet werkt op wpa2 of dergelijke maar die gewoon open is maar wel een wachtwoord moet invoeren daar bedoel ik dus mee je ziet bij sommige supermarkten dat je bij het zelf scannen op je mobiel moet inloggen op het wifi van hun dan kom je zeg maar bij een site terecht waar je dan op akkoord moet geven voor het gebruiken van hun netwerk nu is mijn vraag kan ik dit ook maken met behulp van een windows server 2022 of linux server of dergelijke ik vraag dit omdat mijn moeder een bedrijf heeft met klanten die bij ons in huis komen en dan wil ik dat ze kunnen gebruik maken van het netwerk zonder dat ze ons zien bijvoorbeeld een chrome cast die wil ik dus dat klanten die niet zien

met vriendelijke groet Tobias Kasander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
en ik hoop dat ik wel in de juiste toppic terecht ben zo net zeg het mij even dan verhuis ik hem even

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-10 15:19
Beetje interpunctie doet geen kwaad 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
sorry kan ik niet zet ze altijd op de verkeerde plek dus daarom gebruik ik ze niet sorry hiervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:13
Beter op de verkeerde plek dan helemaal niet… dit is niet te lezen op deze manier.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Antwoord op je vraag: je zoekt de mogelijkheid om een guest wifi aan te maken met daarbij een web portal. Regelmatig zit deze functie standaard in een access point / wifi router. Wat voor apparatuur heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
goede dag

ik heb de tp-link omada ER605 met in access point mode de tp-link ac1200 en in de andere plug in access point mode de tp-link deco m4 maakt verder niet erg uit op welke router hij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
In de handleiding van de Deco m4;

https://www.tp-link.com/nl/support/download/deco-m4/

Vind ik wel een optie voor een guest netwerk. Daarmee kan iedereen veilig van jullie internetverbinding gebruik maken zonder op jullie eigen netwerk (waaronder de Chromecast) te komen. Er zit geen portal functie op, maar ik weet ook niet wat je daar precies mee wilt bereiken?

Verder : ac1200 is niet precies genoeg, er zijn meerdere tp-link apparaten die dat in de naam hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
sorry

bij deze heb ik hopelijk de volledige naam TP-Link Archer C1200 - Router - 1200 Mbps

dan denk ik hierbij ook niet

maar zou dat niet via een andere weg kunnen of moet ik daar gelijk weer een nieuwe router voor aanschaffen en zo ja als ik een nieuwe router moet aanschaffen heb ik wel een paar dingen die erop moeten zitten zoals een usb poort voor mijn 4g modem voor back up internet en een gewone wan aansluiting (RJ45) en daarbij ook het liefst dat er meerdere lan aansluitingen zijn met allebij andere ip subneten bijvoorbeel 192.168.0.1 op lan 1 en 192.168.2.1 op lan 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Is een captive portal echt nodig? Bijna elke router of access point kan tegenwoordig een gasten netwerk aanmaken. Wachtwoord voor je klanten
op een bordje ergens, klaar.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
dat is dus het probleem niet ik wil gewoon dat ze ergens mee akkoord gaan voordat ze mijn wifi gebruiken en ik kan dan alles op die site zetten waar ze mee akkoord moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:58

DataGhost

iPL dev

Als dat met evenveel interpunctie gaat kan ik me niet voorstellen dat ze het willen lezen. Maar je kan toch ook gewoon tegen ze zeggen wat het is waarvan je wilt dat ze er akkoord mee gaan? Dan geef je ze daarna het wachtwoord van het gast-wifi, of met een QR-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

DataGhost schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:55:
Als dat met evenveel interpunctie gaat kan ik me niet voorstellen dat ze het willen lezen. Maar je kan toch ook gewoon tegen ze zeggen wat het is waarvan je wilt dat ze er akkoord mee gaan? Dan geef je ze daarna het wachtwoord van het gast-wifi, of met een QR-code.
Dat dus. Eventueel stel je de QoS op je gastnetwerk laag genoeg in dat WhatsAppen kan maar Netflixen niet, bijvoorbeeld. Heb ik ook een tijdje gedaan voor mijn buren toen hun ADSL-modem gefrituurd was.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1