Eufy advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramDP
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo,

Ik zou graag de eufy homebase 3 aanschaffen met de 2 bijbehorende eufy 3 camera's, de deurbel zou ik koppelen aan de homebase.

De camera's zijn voor achteraan de woning, de deurbel vooraan woning. Moet ik problemen verwachten met de connectiviteit van de camera's / deurbel met de homebase, daar ik lees dat de homebase zelf een WiFi netwerk opbouwt en geen gebruik maakt van het bestaande WiFi netwerk?

WiFi in huis is zeker oké, buitenshuis al een pak minder (ik vermoed wel voldoende) door de isolatie die gebruikt is.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
Waar lees je dat de HomeBase z'n eigen wifi-netwerk opbouwt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramDP
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 15:01
Hi Bram,

Ik heb zelf de HomeBase 2 i.c.m. een deurbel en een camera.

De HomeBase dien je te verbinden middels een UTP-kabel op jouw thuisnetwerk. De Eufy-producten verbind je middels een QR-code aan de HomeBase en dit wordt onderwater een eigen WiFi-Netwerk.

In de app onder Montagehandleiding kun je de verbinding van de producten naar de HomeBase zien. Zie voorbeeld hier beneden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXuKafgB1duhb4VzUCAm-58tnUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylsJxNwAplF2dHLCpv3Mw4Zz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door aapjuh99 op 08-11-2022 15:54 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yes-n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 08:30
aapjuh99 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:53:
Ik heb zelf de HomeBase 2 i.c.m. een deurbel en een camera.

De HomeBase dien je te verbinden middels een UTP-kabel op jouw thuisnetwerk.
De HomeBase2 kan met de nieuwste firmware ook draadloos werken :-)
Er wordt inderdaad een niet zichtbaar WiFi netwerk opgezet voor 'interne' opnames, de camera's verbinden nog wel altijd naar je normale WiFi netwerk voor bv RTSP streaming naar een NAS mocht je dat willen.

Deze mogelijkheden kan je terugvinden in de mogelijkheden in de app.
Ik heb trouwens nog geen ervaring met de HomeBase3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:02
Je eigen link benoemt bij punt 3 dat je de HomeBase ook via je eigen wifi kan laten werken ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedemiddag, ik kijk ook naar de camera's en deurbel van Eufy

Weten jullie of de Video Doorbell Dual (2K, Battery-Powered) van Eufy wel aangesloten kan worden op de voeding van een traditionele deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

Martinus010 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:28:
Weten jullie of de Video Doorbell Dual (2K, Battery-Powered) van Eufy wel aangesloten kan worden op de voeding van een traditionele deurbel?
Er is een wired variant.

Let op dat connectivity met Eufy en Home Assistant (mocht je dat gebruiken) een beetje gaar lijkt te zijn. Er is ook geen RTSP ondersteuning, ondanks ooit eerder toegezegd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:33
Hahn schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:06:
[...]

Je eigen link benoemt bij punt 3 dat je de HomeBase ook via je eigen wifi kan laten werken ;)
Je home base werkt inderdaad via je eigen wifi netwerk, maar de cameras verbinden rechtstreeks naar de homebase, niet via je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:34
Wat ik me afvraag is of de homebase 3 werkt met iets anders dan de twee nieuwe camera's.

Kun je ook zo'n nieuwe solar camera + een deurbel aan de homebase 3 hangen?
Ze staan namelijk niet op de compatibiliteit lijst

Ik zou best graag de combinatie:
1 x S300 solar cam
1 x doorbell
1 x homebase 3

Maar die combinatie is nergens, minimaal 2 x zo'n dual pack afnemen. Zoveel wil ik niet uitgeven.

[ Voor 29% gewijzigd door skai21 op 13-11-2022 16:10 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozarra
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 10:31
Wij hebben een buitencamera die nog prima verbinding heeft als het rolluik aan die kant dicht is (ik was bang dat dat niet zou werken).

Andere vraag - we willen ook een bewegingsmelder ophangen op de schuur tegenover de deurbel, omdat de deurbel anders net een stukje beweging mist of laat reageert.
De bewegingsmelder mag niet buiten hangen (er is geen afdak) - hij zou wel achter een raam kunnen.

Heeft iemand ervaring met een bewegingssensor achter een raam en werkt dat goed? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozarra
skai21 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:35:
Wat ik me afvraag is of de homebase 3 werkt met iets anders dan de twee nieuwe camera's.

[knip]
Maar die combinatie is nergens, minimaal 2 x zo'n dual pack afnemen. Zoveel wil ik niet uitgeven.
De site suggereert van wel (plaatje bijna onderaan de pagina)
https://us.eufy.com/pages...fycam3?ref=navimenu_3_img
https://cdn.shopify.com/s...les/20-2.jpg?v=1664457020

Maar andere sets lijken inderdaad nog niet te koop. Hij is net uit, dus misschien komt dat binnenkort nog....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 06:53
Ik twijfel tussen een wired deurbel van eufy en de battery powered. De wired versie is veel slanker en past beter naast mijn deur, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Maar volgens mij kan ik deze versie niet connecten met de homebase? Of is dit inmiddels mogelijk middels een firmware update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2VhlPUD-v_4i9vF4p-JYMT-k4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I3L2gWwfHouw12msOseAdFJY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 14:00
Ik zit ook te kijken naar Eufy producten, bij de MediaMarkt zijn ze nu met korting te krijgen. Helaas niet de nieuwste versie 4 met zonnepaneel in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ik heb nu sinds 3 weken de eufy 3c hangen icm zonnenpaneeltjes en een basestation 3. ik kom zelf van de arlo pro2 en moet zeggen dat ik aardig tevreden ben. verder zou ik willen uitbreiden met de deurbel en twijfel ook tussen de wired versie tov batterij version en dan heb ik het puur over de looks. weet iemand ondertussen of de wired deurbel te koppelen is aan de basestation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
wbtje schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:46:
ik heb nu sinds 3 weken de eufy 3c hangen icm zonnenpaneeltjes en een basestation 3. ik kom zelf van de arlo pro2 en moet zeggen dat ik aardig tevreden ben. verder zou ik willen uitbreiden met de deurbel en twijfel ook tussen de wired versie tov batterij version en dan heb ik het puur over de looks. weet iemand ondertussen of de wired deurbel te koppelen is aan de basestation?
Laat maar, eerst goed kijken |:(

[ Voor 7% gewijzigd door ybos op 12-12-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
ybos schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:56:
[...]

Laat maar, eerst goed kijken |:(
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
Mn eigen stomheid. |:( Ik had niet goed gekeken en zag geen zonnepaneeltje op de camera die ik zag maar dat was een ander type ;)
(dus niks naar jou!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Sebazzz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:19:
[...]

Er is een wired variant.

Let op dat connectivity met Eufy en Home Assistant (mocht je dat gebruiken) een beetje gaar lijkt te zijn. Er is ook geen RTSP ondersteuning, ondanks ooit eerder toegezegd.
De Eufy 2K battery deurbel die meestal samen met de Homebase wordt verkocht kun je ook op de bestaande beltransformator aansluiten. Als je de Eufy 2K deurbel in serie met een klassieke deur bel/schel zet dan ringelt deze mee als er wordt aangebeld, soms wel handig als de normale deurbel ook gewoon blijft werken.
Of de 2K Dual deurbel ook bedraad is aan te sluiten weet ik niet, dit kun je o.a. opzoeken in de online manual.

Naast Home Assistant werkt Eufy ook maar deels met HomeKit. De Eufy camera's zijn prima via HomeKit te benaderen maar de Eufy deurbellen totaal niet. Dit tot grote ergenis van vele gebruikers, omdat Eufy tot op heden wel overweegd om deze optie toe te voegen maar dit nog steeds niet heeft gedaan.
Dappzor schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:56:
Ik twijfel tussen een wired deurbel van eufy en de battery powered. De wired versie is veel slanker en past beter naast mijn deur, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Maar volgens mij kan ik deze versie niet connecten met de homebase? Of is dit inmiddels mogelijk middels een firmware update?

[Afbeelding]
De slanke Eufy wired deurbel wordt direct op het lokale Wifi netwerk aangemeld en werkt alleen via de Eufy app. Er is geen mogelijkheid om deze te verbinden met de Homebase. Opslag gebeurd in de deurbel zelf.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-06 15:03
Theo74 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:06:
[...]

De Eufy 2K battery deurbel die meestal samen met de Homebase wordt verkocht kun je ook op de bestaande beltransformator aansluiten. Als je de Eufy 2K deurbel in serie met een klassieke deur bel/schel zet dan ringelt deze mee als er wordt aangebeld, soms wel handig als de normale deurbel ook gewoon blijft werken.
Of de 2K Dual deurbel ook bedraad is aan te sluiten weet ik niet, dit kun je o.a. opzoeken in de online manual.
*dit kan je naar wens aan of uitzetten met de app

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

Dit tot grote ergenis van vele gebruikers, omdat Eufy tot op heden wel overweegd om deze optie toe te voegen maar dit nog steeds niet heeft gedaan.
Dat is een patroon met Eufy, lijkt het.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Wereldwijd valt men over het feit dat notabene op de doos van de HomeBase 2 met 2K Battery/Wired deurbel een HomeKit logo staat. Eufy meent dat dit exact zo klopt, de HomeBase 2 is i.c.m. de Eufy camera's compatible met HomeKit.

Daarnaast zijn een groter aantal gebruikers al langere tijd gefrustreerd over het antwoord van Eufy of de deurbellen ooit nog HomeKit connectie krijgen. Hier antwoord Eufy al jaren op dat dit verzoek meegenomen wordt in de toekomste ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ik heb heel af en toe (ca. eens in de 2 a 3 weken) dat de klassieke bel/schel soms uit het niets overgaat, terwijl er niet wordt aangebeld. Soms ook gevolgd door een push melding van de app dat er aangebeld wordt.

Eufy meent dat de bel/schel niet 'compatible' is met de Eufy deurbel. Wat mij vreemd in de oren klinkt omdat een bel een simpele spoel is en geen digitale materie. Daarnaast heeft een vriend van mij het zelfde af-en-toe probleem met een totaal ander merk en type bel.

Iemand toevallig een lotgenoot met een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 28-06 19:09
@Theo74 , ik heb het ook gehad. Sinds dat ik de bel losgemaakt heb en nogmaals gemonteerd heb, geen last meer van *afkloppen*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Met alleen even loshalen en weer monteren zou je dit niet verwachten. Misschien ook maar eens proberen dan... Helaas/gelukkig is het heel af en toe maar daardoor kun je dus niet gelijk testen of dit de oplossing is.

Eufy Support (helaas tegenwoordig ge-outsourced) kwam met de oplossing om de klassieke bel door te verbinden. Ja, zo ken ik er nog 2... Ze weten het simpel niet.
Zie je ook terug in de Eufy en Anker community; best veel mensen die over 'phantom ringing' klagen, zowel met een klassieke bel als - heel opmerkelijk - ook met de losse officiele Eufy Wifi extra bel.
Eufy heeft moderators in deze community maar binnen dit topic heel bijzonder totaal geen reactie, nul, niks.

[ Voor 17% gewijzigd door Theo74 op 19-12-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ben me aan het oriënteren voor een slimme deurbel en camera's.

De camera's wil ik voor de eufy pro 3 gaan. Worden opgeladen middels een intern zonnepaneel.

Wat betreft de deurbel van eufy kom ik er niet uit. De nieuwe pro deurbel (dubbele camera)is nog niet compatibel met de homebase 3. Lees ook dat Eufy veel beloofd maar het niet altijd waarmaakt.

Van de batterij deurbel lees ik dat als je die bedraad, middels een adapter enz., dat die er na een bepaalde tijd er mee nokt of problemen geeft met opladen.

Zelf wil ik niet steeds een apparaat aan de lader hangen. Wil na installeren dat het werkt en er weinig of geen omkijken meer naar hebt.

Nu is er ook een wired versie van de Eufy deurbel en dat spreekt met het meest aan.

Waar ik niet uitkom is of deze wired deurbel in dezelfde app werkt in samenwerking met de camera's, zodat alles in 1 app is te monitoren. Dat deze niet aan de homebase is te koppelen is me reeds duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:42
Zowel deurbel camera als beveiliging camera's werken in dezelfde app.

[ Voor 5% gewijzigd door snoekds20 op 24-12-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-06 21:06
mozarra schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:34:
Heeft iemand ervaring met een bewegingssensor achter een raam en werkt dat goed? Bedankt!
Een normale bewegingssensor achter een raam gaat niet werken!!!

Wat dan wel kan is een RADAR-bewegingssensor, maar die weet ik zo ff niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ik denk er sterk aan om een Eufy3 met bel camera aan te schaffen

Weet iemand of dat deze ook liveview heeft...ik gebruik dat best vaak, om te kijken of ik wordt opgehaald/ dat er een auto voor de deur staat...

Is het wijs om alles via de Homebase te doen..of is de samenwerking met een losse Homey wellicht beter?

Voor de rest heb ik veel  producten ...iemand ervaring hoe dit samen met je iCloud werkt?

Op het moment heb ik alles van hikvision, maar het gebruiksgemak valt me tegen, wellicht meer voor de profi's

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozarra
roches schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:47:
[...]
Een normale bewegingssensor achter een raam gaat niet werken!!!
Wat dan wel kan is een RADAR-bewegingssensor, maar die weet ik zo ff niet te vinden.
Dank! Die radar kan ik ook niet vinden, maar schijnt wel in de deurbel te zitten....
Dus maar een huisje fröbelen om hem in te hangen, of misschien gewoon een tweede deurbel ophangen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozarra
wwwmarcel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:48:
Ik denk er sterk aan om een Eufy3 met bel camera aan te schaffen

Weet iemand of dat deze ook liveview heeft...ik gebruik dat best vaak, om te kijken of ik word opgehaald/ dat er een auto voor de deur staat...
Ja, live kijken kan altijd. (Kost wel stroom dus meenemen in de overweging of je 'm op de stroom aansluit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 20:03

Dido

heforshe

En met mazzel ook nog onbeveiligd :D
nieuws: Eufy erkent dat niet alle camerastreams versleuteld waren en belooft ...

Als je dan toch iets mee wilt nemen in je overweging is privacy er wellicht ook een :)

YouTube: Why we're dropping this sponsor

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
skai21 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:35:

Ze staan namelijk niet op de compatibiliteit lijst

Ik zou best graag de combinatie:
1 x S300 solar cam
1 x doorbell
1 x homebase 3

Is dat niet dit pakket?
https://eu.eufy.com/produ...r_category=video-doorbell
https://www.bol.com/be/nl...xGMw.3_10.37.ProductTitle
Pagina: 1