Toolless keystones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Hi all,

Ik ben op zoek naar keystones (CAT6a of hoger en bij voorkeur shielded) die ik met een punch down tool kan bevestigen (en dus niet van die toolless dingen). Ik krijg ze echter maar niet gevonden. Volgens een paar winkels worden die bijna niet meer verkocht tegenwoordig.

Ik heb zelf echter niet zulke beste ervaringen met toolless keystone jacks (heb regelmatig meegemaakt dat die niet goed gepuncht werden bij het vastklikken).

Ben ik nu de enige die tegen dit probleem aanloopt? :+ En weet iemand toevallig nog wel een goede keystone die wel met punch down tool werkt..?

Beste antwoord (via oochiewallie op 07-11-2022 18:38)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Shielded is nutteloos, gewoon plastic Cat 6 is meer dan voldoende.

En toolless RJ45 werken nooit met een punchdown die hebben een ingebouwde punchdown, daarom heten ze ook toolless.

En als ze niet goed vastklikken, dan heb je een mismatch van de aderdikte en de keystone of nog erger je hebt stranded kabel, wat nooit gaat werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ben(V) op 07-11-2022 15:32 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien eens kijken bij Conrad of Reichelt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:41
Kijk hier eens, ook nog eens in kekke kleurtjes :)

https://www.netwerkwinkel...ne-Jacks-RJ45-s_1565.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Shielded is nutteloos, gewoon plastic Cat 6 is meer dan voldoende.

En toolless RJ45 werken nooit met een punchdown die hebben een ingebouwde punchdown, daarom heten ze ook toolless.

En als ze niet goed vastklikken, dan heb je een mismatch van de aderdikte en de keystone of nog erger je hebt stranded kabel, wat nooit gaat werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ben(V) op 07-11-2022 15:32 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Thanks, maar navraag bij deze winkel leert dat al hun CAT6A keystone jacks toolless zijn (ook al lijkt dat niet het geval, kijkend naar de foto's). Ze hebben alleen nog de traditionele LSA-varianten in CAT6. Maar denk dat @Ben(V) een punt heeft en ik die net zo goed kan nemen. Dus ben bij deze geslaagd. :)