Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-02 18:17
Hey, ik kijk al jaren digitale TV via Telenet in België. maar eigenlijk kijken we bijna nooit meer live...
Nu ze ook zorgen dat de reclames meer en meer niet meer kunnen doorgespoeld worden ben ik het erg beu geworden.
Ik heb gemerkt dat de apps van VRT, VTM en Play goed werken. Netflix ook al...
Mijn plan: het tv abonnement opzeggen en een nieuwe Chromecast (met google tv) aan de tv hangen waar ik deze apps op installeer. Maar... de kinderen kijken ook soms nog tv: Nickelodeon en cartoon network, ikzelf regelmatig Discovery Channel en National Geographic. kan je deze ook kijken op een of andere manier als we het tv abonnement niet meer hebben?
Voor het verschil in prijs kan ik een Disney+ en zelfs een Amazon Prime erbij doen. (en nog ver hebben)
Heeft er al iemand ervaring met zo iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05 13:19
Zelf doe ik het al jaren zonder live TV.
Maar om een kort overzicht te geven om het aanbod te vinden wat je zoekt:

Discovery channel --> Dicovery+.
Prijs: €3,99 per maand of €39.99 per jaar voor onder andere verschillende discovery channels en TLC
Prijs: €5.99 per maand of €59.99 per jaar met sport erbij (euro sports)

National Geographic --> Disney+.
Prijs: €8.99 per maand of €89.90 per jaar National Geographic heeft hier een eigen channel op met een ruim aanbod.

Nickelodeon --> Skyshowtime
Prijs: aanbieding voor €3.49 (50% korting tot je annuleert) Geen idee wat er nu allemaal op Nickelodeon te zien is, maar het zag er voor mij aardig compleet uit wat betreft het aanbod.

Cartoon Network --> hulu, maar is nog niet in nederland beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
Bedankt voor deze info... maar ik woon in België, weliswaar op 10km van de Nederlandse grens maar toch.
Discovery en Nickelodeon zijn dus niet beschikbaar...
Ik heb wel al Youtube Premium lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edit

[ Voor 104% gewijzigd door TexMex op 09-11-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05 13:19
DonnyBe schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:35:
Bedankt voor deze info... maar ik woon in België, weliswaar op 10km van de Nederlandse grens maar toch.
Discovery en Nickelodeon zijn dus niet beschikbaar...
Ik heb wel al Youtube Premium lopen.
Excuus, ik meende dat beide diensten vanuit Belgie ook te benaderen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:53
Wij zijn destijds naar Orange overgeschakeld.
Als je Orange light kiest, dan krijg je de meeste Vlaamse zenders, inclusief NG en NG Wild.
Kost maar 9 euro per maand of zo.

Let wel op, wij hebben "gewone" Orange tv, niet de light. Daarvan werkt de app (nog) niet via Google tv.
Wij gebruiken in de plaatst een kleine box waarop de gewone Android versie draait ipv Android/Google tv.
Maar als ik me goed kan herinneren, werkt Orange Light wél via Google/Android TV. Moet je even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
@wiemelen bedankt voor de info. ik was ook naar Orange aan het kijken... maar zie geen voordeel va die tv lite. Die zenders zijn allemaal via hun eigen apps te bekijken en ik zou er dan Disney bijnemen denk ik. Ik doe ongeveer 30€ per maand van mijn telenet-factuur af door naar hun te gaan en geen tv meer te nemen. Stel dat ik ze aan iets anders spendeer... dan heb ik al 8€ voor Disney en 3 voor Prime per maand.
Dan kan ik zo een nieuwe chromecast kopen en die heb ik er na twee maanden al uit. (de 4K versie heb ik niet nodig). Het internet-aanbod van Telenet en Orange is natuurlijk niet vergelijkbaar, maar het huidige van Orange is ongeveer identiek aan wat ik nu heb van telenet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 15:31
Ik heb recent inderdaad hetzelfde gedaan. We hebben geen kabel TV meer maar wel Netflix, Disney+ en Amazon Prime. De kinderen keken nog wel eens naar Nickelodeon maar nu ze Disney+ hebben, heb ik ze er niet over horen klagen.
We keken meestal alleen naar NPO 1, 2 en 3 en deze kun je (in NL) blijven kijken zonder abonnement. Rond maart zeg ik Disney+ en Amazone Prime weer op.
Tegelijkertijd heb ik mijn internet ook overgezet van Ziggo naar T-mobile en dat bespaart nu zo'n 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DonnyBe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:09:
@wiemelen bedankt voor de info. ik was ook naar Orange aan het kijken... maar zie geen voordeel va die tv lite. Die zenders zijn allemaal via hun eigen apps te bekijken en ik zou er dan Disney bijnemen denk ik. Ik doe ongeveer 30€ per maand van mijn telenet-factuur af door naar hun te gaan en geen tv meer te nemen. Stel dat ik ze aan iets anders spendeer... dan heb ik al 8€ voor Disney en 3 voor Prime per maand.
Dan kan ik zo een nieuwe chromecast kopen en die heb ik er na twee maanden al uit. (de 4K versie heb ik niet nodig). Het internet-aanbod van Telenet en Orange is natuurlijk niet vergelijkbaar, maar het huidige van Orange is ongeveer identiek aan wat ik nu heb van telenet.
Digitale tv opzeggen en tv met een kaartje? Verlies je wel opnames en interactiviteit maar boeien, gewoon gratis kijken....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:53
SadisticPanda schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:46:
[...]
Digitale tv opzeggen en tv met een kaartje? Verlies je wel opnames en interactiviteit maar boeien, gewoon gratis kijken....
Voor het kaartje moet je toch ook nog betalen, of tenminste een abonnement hebben.
Dat hadden we vroeger ook. Of zijn er tegenwoordig ook "gratis" kaartjes?
Geen digicorder voor opnames, maar wél aparte harddisk voor opnames.
Werkt even goed, enkel interactive deel is dan weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wiemelen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:17:
[...]

Voor het kaartje moet je toch ook nog betalen, of tenminste een abonnement hebben.
Dat hadden we vroeger ook. Of zijn er tegenwoordig ook "gratis" kaartjes?
Geen digicorder voor opnames, maar wél aparte harddisk voor opnames.
Werkt even goed, enkel interactive deel is dan weg.
1malig kopen. Ik heb er ook zo. Handig kijke, werkt ook op orange kabel.
En als je ontvanger koopt m juiste tuner, en ci module, dan kan je gewoon opnemen en doorspoelen zonder problemen....

Aan zee kijk ik zelfs volledig gratis, kabel was opgezegd door vorige eigenaar en overgegaan naar Proximus. Maar niemand langs geweest van Telenet om de leiding af te koppelen of filtertussen te teken. Kijk ik daar gewoon digitale tv volledig gratis... :+ (Aankoop ci module buiten beschouwing)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnyBe
De beslissing is er nu.
Ik heb een chromecast met Google TV gekocht.
Telenet opgezegd.
Internet en mobiel abonnement bij Orange genomen (dan kan ik via de coax aangesloten blijven)
VRT Max en VTM GO werken goed op deze Google TV.
GoPlay kan ik niks mee doen. enkel via de computer casten (moet ik nog eens goed proberen) naar de chromecast. Disney, Prime en Netflix zijn goed werkende apps.
Met de TV apps kan je gewoon live kijken of uitgesteld met minder reclame ertussen. en 't is nog een pak goedkoper ook.
Nu nog twijfelen of we voorlopig Netflix opzeggen... We zijn het beu, enkel de kinderen kijken er nog naar. We proberen ondertussen Disney+ uit. Prime heb ik af en toe als ik wat bestel bij Amazon en het goedkoper is om er Prime bij te nemen.
Pagina: 1