Ik weet bijna niks van Domotica maar wil nu gaan beginnen door Zwave thermostaat knoppen op mijn radiatoren te zetten. Ik denk dat Zwave beter is dan Zigbee omdat ik denk dat Zwave een groter bereik heeft door de gebruikte frequentie. Ik heb 3 verdiepingen dus moet wel wat bereik hebben.
En dan... Google is het spreekwoordelijke bos en ik zie de bomen niet. Overal gaat men er van uit dat je alles al weet en enkel nog moet kiezen. Nergens beginnen ze bij het begin.
Wat ik denk te weten is dat ik een Zwave stick nodig heb (al weet ik niet zeker welke juist wel of juist niet).
Ik heb geen Pi en wil ik ook niet als het niet hoeft.
Ik heb een NAS (Netgear), maar 0,0 Linux kennis, dus ook liever niet.
Maar ik heb ook een mediaserver PC 24/7 draaien waar ik het liever op heb ingesteld.
Ik kwam Home Assistant tegen? Is dat wat ik nodig heb?
Helemaal aan mijn handje meenemen hoeft net niet, maar als iemand mij enige snelle hulp kan bieden dan zeer graag, al was het maar een goede verwijzing.
En dan... Google is het spreekwoordelijke bos en ik zie de bomen niet. Overal gaat men er van uit dat je alles al weet en enkel nog moet kiezen. Nergens beginnen ze bij het begin.
Wat ik denk te weten is dat ik een Zwave stick nodig heb (al weet ik niet zeker welke juist wel of juist niet).
Ik heb geen Pi en wil ik ook niet als het niet hoeft.
Ik heb een NAS (Netgear), maar 0,0 Linux kennis, dus ook liever niet.
Maar ik heb ook een mediaserver PC 24/7 draaien waar ik het liever op heb ingesteld.
Ik kwam Home Assistant tegen? Is dat wat ik nodig heb?
Helemaal aan mijn handje meenemen hoeft net niet, maar als iemand mij enige snelle hulp kan bieden dan zeer graag, al was het maar een goede verwijzing.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.