Ben klant van Eneco en de jaarnota is binnen. € 344,70 teveel betaald dus dat krijg ik terug. Daarbij nog € 75 vaste korting. Totaal dus € 419,70. Nieuwe termijn wordt € 311 en Eneco verrekend dit meteen met elkaar, wat dus 419,70 - 311 = 108,70 maakt. Dit krijg ik deze maand terug van Eneco. Maar dat wil ik niet. Ik wil graag 100% zeggenschap over mijn eigen geld dat teveel betaald is, dus € 419,70 terug. Of in ieder geval de € 344,70. Volgens Eneco kan dat niet. Dat zijn de regels. Als ik de klantenservice vraag wie die regels verzint krijg ik als antwoord: 'Ik niet'. Ik zeg dat dat mijn vraag niet is, met als antwoord daarop: 'Hoe moet ik dat weten?'. Tot zover de klantvriendelijkheid van Eneco in de chat.
Het is allemaal geen ramp, maar bij vorige energieleveranciers kreeg ik een overschot gewoon netjes 100% uitbetaald en werd er niks verrekend of had je keuze. Ik vraag me dat of dit wel mag, wat Eneco nu doet?
Het is allemaal geen ramp, maar bij vorige energieleveranciers kreeg ik een overschot gewoon netjes 100% uitbetaald en werd er niks verrekend of had je keuze. Ik vraag me dat of dit wel mag, wat Eneco nu doet?