Internet valt weg - smart home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Goedemorgen allemaal,
Al tijden ervaar ik problemen met mijn internet. Met Ziggo kom ik er niet echt uit.

Wat is het probleem?
Mijn internet vliegt er soms spontaan uit. Dit heeft gevolgen voor mijn smart Home want dan werken mijn lampjes niet meer. Erg frustrerend dus.

Wat is de situatie?
Ik heb een standaard Ziggo smartwifi modem. Omdat ik overal internet wou heb ik tp-link m4 decos aangeschaft. Alles aangesloten volgens de instructies. WiFi van het modem uitgeschakeld en de settings in de Deco goed gezet. De hoofddeco zit rechtstreeks op het modem aangesloten en de andere decos zitten via een switch gekoppeld aan de hoofddeco.

Ik heb een smart Home met ongeveer 50 apparaten. Sinds gisteren valt ineens mijn internet steeds weer uit (een dag dat ik en mijn vrouw tegelijk thuis waren) vanochtend viel hij weer uit. Als ik dan naar de Deco loop brand hij geel, wat duid op dat hij opstart. Gek, want ik heb hem nooit herstart of iets dergelijks.

Ik heb telkens het vermoeden dat de router al mijn smart apparaten gewoon niet trekt (of de Deco).

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen? als iemand tips heeft betreffende het aanschaffen van een andere router en mesh WiFi punten dan hoor ik dat uiteraard ook graag. Heb inmiddels al te lang problemen met een stabiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

lier

MikroTik nerd

Waarom vermoed je dat je router het niet trekt?
Of werkt de Deco ook als router?
En wat betekent "valt ineens mijn internet steeds uit"? Is dat de Wifi?
WiFi van het modem uitgeschakeld en de settings in de Deco goed gezet
Kan je de settings delen? En wat betekent "goed"?
als iemand tips heeft betreffende het aanschaffen van een andere router en mesh WiFi punten dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Om gebruikersinvloeden zo veel mogelijk te beperken denk ik dat je er beter aan doet om de Wifi boosters (of hoe ze ook heten) van Ziggo te gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had vergelijkbare problemen, Ziggo modem in bridge gezet en Ubiquiti router genomen met daarop een 48p Juniper switch. 0.0 problemen nu.

Wat er bij mij gebeurde was het volgende.
Als de ziggo modem om wat voor reden dan ook internet kwijtraakt ging de modem rebooten, als hij dus reboot stoppen alle netwerk poorten op de modem en verliezen alle aangesloten apparaten dus verbinding, simpel gezegd heel mijn netwerk plat omdat ook dhcp wegvalt.

Omdat er nu een aparte router draait die gewoon blijft draaien ookal is internet weg of de modem herstart.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
[b]RvdHeide schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:54:
Mijn internet vliegt er soms spontaan uit.
Valt alleen je WiFi uit, of ook het bekabelde internet? Alleen in dat laatste geval moet je bij Ziggo zijn, omdat je je eigen WiFi oplossing hebt neergezet.
Alles aangesloten volgens de instructies.
De instructies bieden meerdere mogelijkheden, hoe heb je alles aangesloten? Zie ook hier:
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/
de router
Wat bedoel je met je router? Je hebt je Ziggo modem in bridge staan, dus je enige router is de eerste Deco die je direct op het modem aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Bedankt voor de reacties allemaal. Het was in dit geval wel de router die de problemen veroorzaakte. Waarschijnlijk stoorde hij met bepaalde signalen. Ik heb een nieuwe (andere) router gekregen en die functioneert tot op heden perfect. Deze router heeft, in tegenstelling tot de andere, geen ingebouwde wifi functie. Die wifi interfeert dus met de Decos in mijn situatie (ook als je de wifi uitzette). Gelukkig werkt alles nu.