Tweede scherm valt uit tijdens gamen..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Halloootjes!
Ik heb een vraagje over mijn tweede computerscherm. Zodra ik een videospelletje opstart begint dit scherm te flikkeren en na een tijdje toont het alleen nog een zwart scherm. Zodra ik het videospel afsluit, doet het scherm ook gewoon weer wat ie moet doen.

Het laat dus een zwart scherm zien, maar ik kan daar bijvoorbeeld wel het youtube filmpje nog op pauze drukken met mijn muis (als ik goed mik).
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor 3.70 GHz
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (NVIDIA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wel je videokaart noemen maar niet de schermen? Denk je niet dat die dingen ook een factor zijn hier? O-)

Het klinkt alsof er voor het gamen instellingen worden gebruikt die scherm #2 niet aan kan. Gebruik je op je hoofdscherm toevallig iets als GSync of Freesync, met variabele refreshrates?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Duizendmaal excuus! Dat is inderdaad een beetje onhandig haha

Het scherm dat ik gebruik voor het gamen en wat dus goed werkt:
OMEN by HP 25 (1920x1080@144Hz)

Het scherm met het probleempje:
Acer P203W (1680x1050@59Hz)

Ik ga even opzoeken naar of ik zoiets aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Ik heb geen Gsync of iets aanstaan.. Dus welke opties blijven er dan nog over? Beeldscherm gewoon oud en klaar met leven? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 29-09 22:11
Wat heb je al geprobeerd? Andere kabels, of kabels omdraaien van je monitoren, bijvoorbeeld?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

verwacht dat het oude scherm geen nieuwere aansluitingen heeft, wat het nieuwe alleen maar heeft wrs...
kan een driver issue zijn, zeker omdat je het kan reproduceren en weer oplossen (game sluiten).

mss een handmatige resolutie forceren op 59hrz omdat windows hem op 60hrz laten draaien, of waar haal je die @59hrz vandaan?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
SAiN ONeZ schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:43:
verwacht dat het oude scherm geen nieuwere aansluitingen heeft, wat het nieuwe alleen maar heeft wrs...
kan een driver issue zijn, zeker omdat je het kan reproduceren en weer oplossen (game sluiten).

mss een handmatige resolutie forceren op 59hrz omdat windows hem op 60hrz laten draaien, of waar haal je die @59hrz vandaan?
Dank voor de reactie! :)

Correct, oudere scherm heeft een andere aansluiting..
Die 59hrz kwam van Speccy. En ik ga meteen even googelen hoe ik hem op 59hrz kan 'forceren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Valoo het vastzetten van de vernieuwingsfrequentie 59/60Hz kan op twee manieren.

Via Windows:
Rechtsklik op je bureaublad -> Beelscherminstellingen -> Geavanceerde beelscherminstellingen (onderaan)

Via Nvida instellingen:
Dubbelklik op het Nvidia tooltje in de systemtray -> Resolutie wijzigen

Het uitvallen van je tweede scherm is wel een typisch verschijnsel wat optreedt met oudere G-Sync monitoren. Het tweede scherm wordt met dezelfde, te hoge vernieuwingsfrequentie aangestuurde en dat trekt ie dan niet. Nieuwere G-Sync Ultimate monitoren gaan daar wel goed mee om omdat het aansturen dan voor iedere monitor apart gebeurd.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1