Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharmilaseries
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-01-2023
Beste allen,

Op 16 mei ben ik begonnen met mijn toen nieuwe baan.

Het was toen de bedoeling dat ik 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis zou werken. Ik reisde met OV en kreeg standaard 0,19 cent per km vergoed.

Op 14 juni kreeg ik pas een daadwerkelijk thuiswerkcontract, ondertussen had ik afgesproken dat ik 2 dagen op kantoor zou werken en 3 dagen thuis. In dat contract stond echter dat ik per 16 mei dus 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis zou werken ? Nou ja, ik dacht dat het vast gecorrigeerd werd oid middels terugwerkende kracht.

Ik zie nu echter dat er in juni, juli en augustus gewoon van 3 dagen kantoor en 2 thuis is uitgegaan. Reiskostenbedrag en thuiswerkvergoeding kloppen daardoor dus niet.

WAT NU? Kan dit problemen met de Belastingdienst opleveren? Wat kan ik het beste doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Het levert geen problemen met de belastingdienst op, als het gewoon als reiskosten op je loonstrook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharmilaseries
Erwinvz1 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:32:
Het levert geen problemen met de belastingdienst op, als het gewoon als reiskosten op je loonstrook staat.
Maar ik heb dus teveel reiskostenvergoeding gekregen en te weinig thuiswerkvergoeding, in die periode. Daar kan de Belastingdienst toch geld bij mij voor gaan verhalen? Bijv voor teveel ontvangen reiskosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over een uur of 12 kan je je melden bij HR en het even voorleggen?
ik dacht dat het vast gecorrigeerd werd oid middels terugwerkende kracht.
Als dat zo zou zijn (aanname), hoe kan het dan dat je goed 5 maanden later "pas" je loonstroken krijgt / controleert?

Maak je niet te druk; het is nog minstens 8 weken tot nieuwjaar; tot die tijd kan elke werkgever jou haarfijn uitleggen, helpen, corrigeren en compleet krijgen van je jaaropgave :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik hoop wel dat je meer dan 0,19 cent krijgt van je werkgever, anders kan je beter lopen. Ik hoop voor je dat het 19 cent is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharmilaseries
MAX3400 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:38:
Over een uur of 12 kan je je melden bij HR en het even voorleggen?

[...]

Als dat zo zou zijn (aanname), hoe kan het dan dat je goed 5 maanden later "pas" je loonstroken krijgt / controleert?

Maak je niet te druk; het is nog minstens 8 weken tot nieuwjaar; tot die tijd kan elke werkgever jou haarfijn uitleggen, helpen, corrigeren en compleet krijgen van je jaaropgave :)
Dacht er nu pas over na.

Maar ik zie nog iets vreemds.

JAARLOON: 28241

Dat kan nooit! Ik verdien maar 2023 per maand....en werk hier pas sinds mei....en ook met de vergoedingen zit ik op 2085,84 per maand. Als ik er al 12 maanden voor reken kom ik slechts op 25020 uit.

Werken kan je leven kapotmaken. Zometeen moet ik alles terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:47
sharmilaseries schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:34:
[...]

Maar ik heb dus teveel reiskostenvergoeding gekregen en te weinig thuiswerkvergoeding, in die periode. Daar kan de Belastingdienst toch geld bij mij voor gaan verhalen? Bijv voor teveel ontvangen reiskosten?
Maak je niet te druk, de belastingdienst gaat echt echt niet controleren of jij wel of niet op kantoor was. Geef maandag aan dat het niet klopt, kunnen ze het op je volgende loonstrook corrigeren en dan is het geregeld.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
sharmilaseries schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:46:
[...]

Dacht er nu pas over na.

Maar ik zie nog iets vreemds.

JAARLOON: 28241

Dat kan nooit! Ik verdien maar 2023 per maand....en werk hier pas sinds mei....en ook met de vergoedingen zit ik op 2085,84 per maand. Als ik er al 12 maanden voor reken kom ik slechts op 25020 uit.

Werken kan je leven kapotmaken. Zometeen moet ik alles terugbetalen.
Vergeet je vakantiegeld niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Contact opnemen met je HR afdeling is het beste advies.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.