Waar moet ik heen sturen (A16-N3)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipDep
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-02-2023
Verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door FlipDep op 22-11-2022 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35

Rmg

De onderbroken lijnen lijken mij aan te geven dat je van a naar 1 moet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik hoop dat je in verkeer niet eerst op internet moet vragen, welke rijbaan je moet nemen. Mij lijkt het simpel, als je rechtdoor wilt op de N3 dan neem je gewoon de meest linkse rijbaan. Als je de eerst volgende rechts moet, dan neem je natuurlijk de meest rechtse rijbaan.

Grote kans dat Google Maps het al voor je voorkauwt: die zegt op welke rijbaan je dient te staan, daar houdt de navigatie al rekening mee. Zo moeilijk kan dit helemaal niet zijn, of je moet beginnend bestuurder zijn en je rijbewijs in een krimpregio behaald hebben _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
A naar 1, B naar de rest.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 13:17
Dit voegt niets toe aan het topic

[ Voor 81% gewijzigd door Standeman op 07-11-2022 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:29
De belijning geeft duidelijk aan dat je van A naar 1 moet. Daarmee moet je dus van A naar 1 en B voor de andere opties.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende keer die hele discussie maar beter niet aangaan en met z'n allen direct naar een P+R terrein rijden om daar de auto('s) te parkeren en met het openbaar vervoer verder te gaan reizen.

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nu volgt er een 10 pagina's volle discussie en de TS zien we nooit meer terug.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
redwing schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:40:
De belijning geeft duidelijk aan dat je van A naar 1 moet. Daarmee moet je dus van A naar 1 en B voor de andere opties.
Welke belijning? die paar stippellijntjes die suggestie wekken dat de bocht naar links loopt? Die is vast getrokken om te zorgen dat je niet aan de foute kant van de vangrail uitkomt.

Als je vaak op vreemde kruispunten rijdt zal 't vast logisch zijn dat je van een tweebaans op een vierbaans uitkomt, waarbij de linkse baan 0.0 keuze heeft waar ie uitkomt, en de andere baan de overige drie stroken heeft?

Ik zou zelf op A staan, omdat rijbaan B voor zuinige autootjes, mensen zonder haast, de caravans en vrachtwagens is. Er vaker rijden zou dan wel duidelijk moeten maken of je vanaf A op 2,3,4 kan uitkomen zonder gedoe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 09:06

Entity

9000rpm

Rijstroken 3 en 4 gaan terug de A16 op in tegengestelde richting. Op een enkeling na die de vorige afslag gemist heeft zal vrijwel niemand van A of B die kant op moeten. Logisch lijkt mij dus A naar 1 en B naar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
dyrc schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:51:
[...]

Welke belijning? die paar stippellijntjes die suggestie wekken dat de bocht naar links loopt? Die is vast getrokken om te zorgen dat je niet aan de foute kant van de vangrail uitkomt.

Als je vaak op vreemde kruispunten rijdt zal 't vast logisch zijn dat je van een tweebaans op een vierbaans uitkomt, waarbij de linkse baan 0.0 keuze heeft waar ie uitkomt, en de andere baan de overige drie stroken heeft?

Ik zou zelf op A staan, omdat rijbaan B voor zuinige autootjes, mensen zonder haast, de caravans en vrachtwagens is. Er vaker rijden zou dan wel duidelijk moeten maken of je vanaf A op 2,3,4 kan uitkomen zonder gedoe.
Ik rij daar dagelijks en die belijning is overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Het zijn rijstroken en niet rijbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je moet toch gewoon altijd op dezelfde baan uitkomen?

Tenzij ik het niet goed begrijp, zou ik de meest linker baan voor linksaf pakken. Dan hoef je maar èèn baan naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dyrc schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:51:
[...]
Op zo'n beetje elk soortgelijk kruispunt heb je van dat soort stippellijnen die aangeven hoe je moet rijden.
Standaard is het zeker niet, maar dat is precies waarom er die belijning staat :+
Tja, als dat je reden is om altijd maar links te staan zul je inderdaad wel eens in de problemen komen en niet weten waar je heen gaat. Er is een reden dat er vooraf al borden staan en er belijning is aangebracht. Je kunt beter aan de hand daarvan je keuze maken dan te vinden dat B voor de trage mensen is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoi1234 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:18:
Je moet toch gewoon altijd op dezelfde baan uitkomen?

Tenzij ik het niet goed begrijp, zou ik de meest linker baan voor linksaf pakken. Dan hoef je maar èèn baan naar links.
Je hebt 2 rijstroken voor linksaf, welke gelijk na de bocht uitkomen op 4 rijstroken. De baan rechtdoor is ook echt rechtdoor daar (die loopt dus recht naar boven)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
redwing schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:22:
[...]

Je hebt 2 rijstroken voor linksaf, welke gelijk na de bocht uitkomen op 4 rijstroken. De baan rechtdoor is ook echt rechtdoor daar (die loopt dus recht naar boven)
Ja, dus moet je op de meest rechter strook helemaal rechts uitkomen. Voor de meest linker strook maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
hoi1234 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:24:
[...]

Ja, dus moet je op de meest rechter strook helemaal rechts uitkomen. Voor de meest linker strook maakt het niet uit.
De belijning geeft duidelijk aan dat je van de linkerstrook naar helemaal links moet. Vanaf de rechterstrook kun je echter kiezen, dus als je na de bocht rechtdoor wil kun/mag je ook naar de rechtse van de 2 stroken voor rechtdoor gaan. Borden en verkeerstekens/belijning zijn er juist om bij dit soort afwijkende situaties aan te geven wat de bedoeling is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
redwing schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:38:
[...]

De belijning geeft duidelijk aan dat je van de linkerstrook naar helemaal links moet. Vanaf de rechterstrook kun je echter kiezen, dus als je na de bocht rechtdoor wil kun/mag je ook naar de rechtse van de 2 stroken voor rechtdoor gaan. Borden en verkeerstekens/belijning zijn er juist om bij dit soort afwijkende situaties aan te geven wat de bedoeling is.
Zonder te trollen, welke belijning hebben jullie 't allemaal over... (de streep van het stoplicht en de haaientanden zijn de enige waar je iets mee zou -moeten-)
't staat je daar gewoon vrij om van A naar 4 te rijden als je zou willen (of je dat moet willen is een andere vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dyrc schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:53:
[...]

Zonder te trollen, welke belijning hebben jullie 't allemaal over... (de streep van het stoplicht en de haaientanden zijn de enige waar je iets mee zou -moeten-)
't staat je daar gewoon vrij om van A naar 4 te rijden als je zou willen (of je dat moet willen is een andere vraag).
De stippellijn die op de tussenstook aangeeft hoe de strook loopt en daarmee dat je van A naar 1 moet gaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 11:03

SambalBij

We're all MAD here

Ik zou in dit geval denken dat A op 1 en B op 2 uit 'moet' komen.
Normaal kom je zoveel mogelijk rechts uit zonder naar een andere strook te gaan, en zou dus B op 4 en A op 3 uitkomen. Echter, dat is (gevoelsmatig) naar de hoofdrijbaan toe, en niet een andere afslag op. Omdat tussen rijstrook 2 en 3 een blokkenstreep staat, zijn stroken 1 en 2 de hoofdrijbaan (rechtdoor) en 3 en 4 een afslag.
redwing schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:00:
[...]

De stippellijn die op de tussenstook aangeeft hoe de strook loopt en daarmee dat je van A naar 1 moet gaan.
Nee, die loopt niet ver genoeg door om echt te kunnen zeggen op welke rijstrook die uitkomt...

[ Voor 29% gewijzigd door SambalBij op 06-11-2022 22:04 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
Als het niet druk is en je zit niemand in de weg, dan klopt dat. De bedoeling is echter dat A op 1 uitkomt en B op 2 (of eventueel 3 of 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
redwing schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:00:
Maar de '2de' stippellijn (rechts van die eerste) is volstrekt onduidelijk. Het zijn geen 2 rijbanen bij elkaar (maar wel een hele brede), dus die stippellijn is de scheiding tussen A & B. Maar als je die lijn volgt zit je ondertussen bij 3, wat de illusie zou kunnen wekken dat je van B naar 3 of 4 zou 'moeten' en van A naar 1 & 2.

Maar de borden zijn toch gewoon volstrekt helder hierin?
2 banen links naar 's-Gravendeel. Dus A & B eindigen in 1 & 2. Als B namelijk niet in 2 eindigt, dan had er op het bord moeten staan dat je dan de A16 naar Breda zou opdraaien.

Tenzij je Zuid-Europese genen hebt, dan gewoon toeteren en gaan waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:35:
Ik vraag me altijd af hoe mensen erop komen om zich te registreren op Tweakers om een een vraag als dit te stellen. Hoe dan?
Gewoon een vaste bezoeker die niet deze vraag durft te stellen onder zijn eigen naam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Suc-6 met die actie als er daar op 'B' een aantal vrachtwagens staat en jij op 'A' achteraan aan sluit :9

Het is dat je daar nog een afrit 'extra' krijgt nadat je de éérste naar rechts gewoon serieus gaat missen, anders mag je de TOL op ... Door de Kil-Tunnel "Noord-Zeeland" in én weer terug >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:25
Deja vu: Onduidelijk naar welke rijstrook moet ik sturen (andere kruising).

Ik zou in de situatie in dít topic a.d.h.v. het bovenaanzicht zeggen A=1, B=2. Maar in de auto zal het vast niet direct duidelijk zijn dat 1&2 de rechtdoorgaande weg is en 3&4 rechtsaf gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:35
A=1, B=2. Als je in rijstrook B staat, kan het niet zo zijn dat je geforceerd wordt om rechtsaf te slaan na de bocht.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:26:
[...]

Suc-6 met die actie als er daar op 'B' een aantal vrachtwagens staat en jij op 'A' achteraan aan sluit :9

Het is dat je daar nog een afrit 'extra' krijgt nadat je de éérste naar rechts gewoon serieus gaat missen, anders mag je de TOL op ... Door de Kil-Tunnel "Noord-Zeeland" in én weer terug >:)
Je kunt voor de toltunnel nog naar links. Kun je mooi omkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 23:05
Ik rij hier met enige regelmaat, en ik kan bevestigen: mensen zijn altijd aan het zoeken. De ene pakt vanaf A de meest linkse baan, maar ook genoeg die naar rechts uitkomen. Waarom? Ik denk dat het gewoon niet goed is aangegeven. Had die middelste stippellijn een baan doorgetrokken zodat de linkerbaan duidelijk links uitkomt, dan maakt baan B niet meer uit.

Overigens: de twee rechter banen gaan ook een bedrijventerrein op, dus niet alleen terug naar de A16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:10
Oh, ik zie het al: hier geldt het recht van de sterkste, de grootste.. ;p rijbaan B is voor rechtdoor en linksaf, rijbaan A is voor linksaf. Als je het echt wil weten, bak popcorn meenemen in de spits en er vanaf een afstandje naar gaan kijken hoe het zich allemaal ontvouwt.
Pagina: 1