Kabeldoorvoer TV kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:18
Hallo allemaal!

Voor ons nieuwe huis nemen we een aantal keuken klepkasten in de zelfde kleur als de keuken met hetzelfde granieten blad erop zodat het leuk terug komt. Daar zit direct het euvel.

Ik zorg uiteraard dat stopcontacten op de juiste plek komen, mede als een pijp in de muur voor de kabels van de tv naar de binnenkant van de kast. Echter, een soundbar oid komt er op te staan. Ik heb het niet zo op van die hangende soundbars, maar wanneer ik hem op de kast, onder de tv zet zal deze toch stroom etc moeten krijgen. De kast hangt strak tegen de muur, en eigenlijk wil ik hier geen gat in laten frezen.

Hebben jullie nog andere ideeën hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Contactdozen op de juiste plek precies boven het werkblad voorzien?

Of toch gewoon een nette kabeldoorvoer in het blad maken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ik wil er zeker geen contactdozen boven, dan liever een kabeldoorvoer. Ik hoop alleen nog iets te kunnen verzinnen zodat ik beide niet nodig heb. Wellicht een extra kabeldoorvoer in de muur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:11
Dan zul je toch door de muur moeten.

Soms zie je wel dat ze een pvc pijp ( 40mm ofzo) in de muur maken die vervolgens achter de televisie en tv kast uitkomt. Zodat alle kabels niet over de muur gaan.

Is dat een idee?

Zoiets : https://www.praxis.nl/voo...bels-wegwerken-in-de-muur

[ Voor 18% gewijzigd door S-te-fan op 06-11-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Zo te horen gaat er wel het eea. verbouwd worden, dus vergeet die soundbar en laat speaker aansluitdozen plaatsen in je muur. Die laat je uitkomen naast de stopcontacten zodat je daar je receiver weer op aan kunt sluiten. Doe dit meteen aan de andere kant van de kamer voor (toekomstige) 5.1 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Falqoon schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:32:
Ik wil er zeker geen contactdozen boven
[...]
Wellicht een extra kabeldoorvoer in de muur..
Hoe wil je dit dan uit de muur laten komen? Verwacht je dat netter af te kunnen werken dan contactdozen?
DrNizeGuy schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:49:
Zo te horen gaat er wel het eea. verbouwd worden, dus vergeet die soundbar en laat speaker aansluitdozen plaatsen in je muur. Die laat je uitkomen naast de stopcontacten zodat je daar je receiver weer op aan kunt sluiten. Doe dit meteen aan de andere kant van de kamer voor (toekomstige) 5.1 setup.
Voor die 5.1 setup wil je waarschijnlijk alsnog een centerspeaker op dat meubel, dan blijf je er mee zitten dat daar een kabel zal moeten komen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:03
Als je in de buis in de muur ook een gaatje maakt die net boven het meubel uitkomt, kun je daar o.a. je soundbar kabel door laten lopen.
Heb bij meerdere mensen gezien dat ze een stukje uit de kast halen, maar dat vind ik echt lelijk.

Ik gebruik dit extra gaatje ook voor mijn Alexa en IR dingetje van de Harmony Hub. Die krijgen ook stroom van een stekkerdoos binnen in het meubel.
Ik heb er inmiddels ook een soundbar staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esbpCFkOh0b6LDw7Eosg_cR_dtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhEqiX9ORyAy1EmFcmLhdoOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rdrk7hqasSESczMD4IsuqbhuFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iakJcctPKdSLK65Iia3b950Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bamNBpox9nn9CvnFeSOiIXW-38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gRZkSnxKdJhMQEbP296EO66.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door pentaw1nz op 06-11-2022 18:03 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is 1x 40mm niet krap?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:03
Zou idd 50 nemen. Met wat hdmi en voedingskabels wordt het al snel krap.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
met 50 zou ik sneller voor een ventilatie kanaal van 55x110 gaan denk ik :? al wordt t met 70mm wandjes wel wat tricky :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Bedankt voor alle reacties!

Op het moment heb ik inderdaad ook gewoon een 50mm rioolbuis, dat werkt prima.
SMSfreakie schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:13:
met 50 zou ik sneller voor een ventilatie kanaal van 55x110 gaan denk ik :? al wordt t met 70mm wandjes wel wat tricky :P
Ik denk dat dit snel stuk gaat, die rioolbuis is veel steviger met een klein laagje stuc erover. Als je zoveel kabels hebt dat je 55x110 nodig hebt gok ik dat je wel meer problemen hebt :P
pentaw1nz schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:52:
Als je in de buis in de muur ook een gaatje maakt die net boven het meubel uitkomt, kun je daar o.a. je soundbar kabel door laten lopen.
Heb bij meerdere mensen gezien dat ze een stukje uit de kast halen, maar dat vind ik echt lelijk.
Ik denk inderdaad dat het een nieuwe buis word die net boven het meubel uitkomt. Nog wel even kijken hoe ik dat mooi kan afwerken. Een gat in de muur vind ik niks, wellicht dat ik daar een mooie dop voor kan printen met uitsparingen voor het kabeltje, geschilderd in de kleur van de muur.
DrNizeGuy schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:49:
Zeker weten, het is nieuwbouw en het gaat gewoon in 1 keer goed gebeuren. Ik ben geen audiofiel en hoef niet het beste van het beste, de meeste soundbars zijn voor mijn doen helemaal prima. Ik vind het geluid van de tv alleen een beetje plat. Het mag wel wat meer kamervullend zijn (en daarmee bedoel ik niet het volume). Als er twee nette kleine speakers zijn die dit ook realiseren is dat wellicht een optie, dat vind ik dan wel weer netjes aan de muur namelijk. Dat moet volgens mij te realiseren zijn zonder center speaker (2.1?) Als er maar geen achterlijk grote versterker/receiver bij hoort, en het spul gewoon te bedienen is via ARC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Falqoon schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:18:
Bedankt voor alle reacties!

Op het moment heb ik inderdaad ook gewoon een 50mm rioolbuis, dat werkt prima.

[...]

Ik denk dat dit snel stuk gaat, die rioolbuis is veel steviger met een klein laagje stuc erover. Als je zoveel kabels hebt dat je 55x110 nodig hebt gok ik dat je wel meer problemen hebt :P

[...]

Ik denk inderdaad dat het een nieuwe buis word die net boven het meubel uitkomt. Nog wel even kijken hoe ik dat mooi kan afwerken. Een gat in de muur vind ik niks, wellicht dat ik daar een mooie dop voor kan printen met uitsparingen voor het kabeltje, geschilderd in de kleur van de muur.

[...]

Zeker weten, het is nieuwbouw en het gaat gewoon in 1 keer goed gebeuren. Ik ben geen audiofiel en hoef niet het beste van het beste, de meeste soundbars zijn voor mijn doen helemaal prima. Ik vind het geluid van de tv alleen een beetje plat. Het mag wel wat meer kamervullend zijn (en daarmee bedoel ik niet het volume). Als er twee nette kleine speakers zijn die dit ook realiseren is dat wellicht een optie, dat vind ik dan wel weer netjes aan de muur namelijk. Dat moet volgens mij te realiseren zijn zonder center speaker (2.1?) Als er maar geen achterlijk grote versterker/receiver bij hoort, en het spul gewoon te bedienen is via ARC :)
Tja.. soms heb je liever teveel dan te weinig ruimte denk ik dan ;)

kan je niet met een forstnerboor een gat in de huidige buis boren :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:08
Bij ons op het werk (installatiebedrijf elektrotechniek) doen we standaard achter de TV een staand ventilatiekanaal 150x55 in de wand. Maakt niet uit waar je een gat wilt om wat door te voeren, gewoon boren waar je wilt en achter in de kast een groot gat waar je je kabels zo weer uit vist.
Pagina: 1