Toon posts:

Nog voordat ik de grote overstap doe...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik dan toch besloten de grote overstap te willen maken van Windows naar Linux.
Meerdere malen heb ik multiboot gehad op mijn bakkie, maar nu ik aan het rommelen was met de nieuwe linux server hier thuis ben ik erachter gekomen dat ik met linux toch meer voldoening uit mijn pctje ga halen :)
Dus ga ik van de week voor de complete overstap, geen multiboot (speel toch nooit games), gewoon helemaal overschakelen!

Maar! (er is altijd een maar!)

Vanwege mijn studie heb ik heel erg vaak een wisselwerking met docenten en medestudenten qua documenten enzo. Dit gebeurt dus in word-formaat. NU heb ik begrepen dat het opslaan als word doc's uitstekend gaat met StarOffice.

Maar hoe zit het met powerpoint bestanden?

Ik moet regelmatig presentaties inelkaar flansen, op de faculteit kan ik alleen terecht met powerpoint bestanden.
Is er een programma onder linux die presentaties maakt die powerpoint ook kan lezen, of kan (staroffice?) onder linux gewoon een powerpoint bestand opgeslagen worden? (En gaat dit dan goed?)

Hoop dat dit gewoon mogelijk is (ga ik wel een beetje van uit!), dan kan ik z.s.m. overstappen!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op woensdag 29 augustus 2001 03:12 schreef Mephistopheles het volgende:
Is er een programma onder linux die presentaties maakt die powerpoint ook kan lezen, of kan (staroffice?) onder linux gewoon een powerpoint bestand opgeslagen worden? (En gaat dit dan goed?)
'k Heb pas nog gezien op een presentatie dat dit niet altijd goed gaat met StarOffice. Maar er wordt aan gewerkt. Misschien dat KOffice of OpenOffice of zo het al beter kunnen, maar 'k vrees ervoor :'(

Verwijderd

het is helaas maar waar dat winword.exe en staroffice niet altijd zomaar uit te wisselen zijn. Al helemaal niet als het om van die tabs enzo gaat. Dus ja...wie weet wine ofzo :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Misschien is het aan te raden om (nu je nog dualboot hebt) dat soort dingen in de praktijk uit te vinden voordat je de overstap maakt. Ik heb lange tijd op mijn laptop Windows en GNU/Linux naast elkaar gehad, waarbij ik telkens met partititionmagic steeds de fat32 partititie kleiner maakte en de ext2 partititie groter... totdat ik op een dag een paar films kwijt moest >:)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan ook fraaie presentaties maken in andere programma's dan Powerpoint... In LaTeX kan je bijvoorbeeld ook presentaties maken en deze naar pdf omzetten.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Ik geloof dat er een office-pakket voor linux was,
dat ERRUG compatible met M$-office moest zijn...

Ik geloof dat het ApplixWare heet:
http://www.vistasource.com/products/axware/

Het is wel een commercieel pakket,
maar ERRUG makkelijk.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik moet regelmatig presentaties inelkaar flansen, op de faculteit kan ik alleen terecht met powerpoint bestanden.
Marketing he?
"Weggeven" van software tegen spotprijzen.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 20:10
Op woensdag 29 augustus 2001 04:39 schreef mbravenboer het volgende:
Je kan ook fraaie presentaties maken in andere programma's dan Powerpoint... In LaTeX kan je bijvoorbeeld ook presentaties maken en deze naar pdf omzetten.
!?

Ik denk dat het idee van Powerpoint is dat je met een beamer mooi presentaties kunt geven en dat je zo'n presentatie relatief snel in elkaar kunt zetten.

Als er 1 pakket op aarde NIET voor dit doel geschikt is, dan lijkt het me LaTeX wel. Begrijp me niet verkeerd: LaTeX is koel, maar niet voor het geven van presentaties!

Daarnaast: het probleem is dat de rest van je groep waarschijnlijk WEL met powerpoint werkt en je dus wel zult moeten.

Bij staroffice zit namelijk een prima bruikbare vergelijkbare tool (er zijn een stuk of 5 van die programma's getest in de laatste of een-na-laatste C'T) alleen het probleem is dus: die schrijft misschien niet (feilloos) het .PPT-formaat.
Pagina: 1