Toon posts:

Internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verscheidene dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik wil kabelinternet, dat werkt op de server, delen met een laptop. De server heeft een ISA-EN2000 netwerkkaart en een pci netwerkkaart. De laptop heeft een xircom combi-kaart.
Internte sharing van Windows werkt niet. Ik krijg bij het installeren overigens niet eens de vraag welke nic voor het thuisnetwerk is. (wel wordt gevraagd welke voor het internet is). Sygate lukt ook niet. Ik kan alleen voor de pci-netwerkkaart kiezen voor zowel de externe internetconnectie als de interne netwerkverbinding. Winroute geeft dezelfde problemen. Het verwisselen van de netwerkkaarten (ISA-kaart gebruiken voor internetverbinding) levert niets op. Dan kan ik alleen nog maar voor de ISA-kaart kiezen.
De verbinding tussen de laptop en de server werkt wel met het IPX-protocol. Wanneer ik dit protocol weghaal zijn beide computers niet meer zichtbaar. Pingen werkt trouwens ook niet: geen connectie schijnbaar via tcp/ip.
Ik heb het met verschillende instellingen geprobeerd, die in de verschillende handleidingen worden genoemd, dus daar mag het niet aan liggen.

Wie weet waar het aan ligt?????

Verwijderd

gebruik de SEARCH is B-)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
TCP/IP is dus nodig om überhaubt ook maar iets te gaan doen met internet. Post eens je TCP/IP instellingen per netwerkkaart.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees eerst dit eens door over het goed opzetten van een netwerkje, bekijk ook de [topic=152460] eens, en probeer daarna eens:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]

Dit topic is gesloten.