Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
Ik ben dus geïnteresseerd in een nieuwe telefoon. De google pixel 7 leek mij wel leuk, maar veel reviews zeggen dat de accu niet echt lang mee gaat. Ik heb echter wel een accu nodig die een dag gevuld met bluetooth muziek streamen (draadloze koptelefoon), zoom (meestal 's avonds), en browsen trekt. Gaat deze telefoon dat redden, of moet ik dan naar iets anders uit gaan kijken?

Het is natuurlijk wel zo dat ik niet de hele dag zit te browsen (ik doe ook andere dingen), ook zit ik niet de hele dag met mijn koptelefoon op. Maar dat gebeurd dus wel zo door de dag heen.

Ik ben geen gamer meer (hersteld van gameverslaving hier). Ik wil dan ook totaal geen games op mijn telefoon. Daarnaast stel ik bloatware niet op prijs. Ik zit in verschillende whatsapp groepen waar mensen het leuk vinden om media te delen (muziek, plaatjes, videos).

Ik zoek een?
Een telefoon die én draadloos op kan laden, én met mijn intensieve gebruik het einde van de dag haalt. Als de draadloze lader niet meegeleverd wordt, welke is dan aangeraden met die telefoon?

Wat is je budget?
Zolang het onder de €800 blijft is het best. Kosten mogen hoger worden om de draadloze lader aan te schaffen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoom, spotify (icm draadloze headset), email, reddit, ns reisplanner, thuisbezorgd, browsen, whatsapp, signal.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf aan het snuffelen geweest, maar geen apparaat lijkt aan mijn eis te voldoen (als ik de reviews moet geloven)? Ik zit iig sowieso niet op bloatware te wachten.

Daarnaast: ik ben slechtziend, dus ik stel de fonts en icoontjes wat groter in zodat ik kan zien wat ik aan het doen ben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Ik zelf heb de Pixel 7 Pro geprobeerd (komende van een iPhone 13 Pro Max) en ik was zelf ook bang voor de accu. Toch de gok genomen en hoewel de camera echt goed was ervaarde ik wel wat bugs (BT muziek werkte niet goed met mijn ANC oortjes, maar met de AirPods Pro weer wel. BT in de auto werkte weer niet, maar Android Auto wel.. heel vaag allemaal.

Wel merkte ik dat de accu inderdaad ondermaats was. Buitenshuis had ik ongeveer 1,5 uur SOT en nog 67% over. Dit kan nog beter worden ivm batterij optimalisatie, maar het was niet te doen.

Heb nu de Motorola edge 30 Ultra (ik was die ook aan het overwegen, maar vanwege de camera toch de Pixel genomen).

Voelt lekker rap aan, speakers zijn super en de accuduur is waanzinnig! En dan heb ik het nog niet over de lader gehad die het toestel binnen 25 minuten van 0-100 kan laden. Echt een verademing!

Wat je wel in je achterhoofd moet houden is software support. Ze beloven nu 3 jaar OS updates en 4 jaar beveiligingsupdates. Of ze dit echt gaan doen is nog maar de vraag.

Hieronder een foto van vandaag (let op de percentage van mijn accu en schermtijd). Er zitten wat "spikes" in de grafiek wat raar is, want ik heb het toestel tussentijds niet opgeladen.

Toestel is sinds gisteravond van de lader af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL30nc0c5uDyaPnTIxoS2-JtHyI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cV2IMAGBnQPKMVqSautPtROU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 11:56

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 18:30
Knamix schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:49:
Ik zelf heb de Pixel 7 Pro geprobeerd (komende van een iPhone 13 Pro Max) en ik was zelf ook bang voor de accu. Toch de gok genomen en hoewel de camera echt goed was ervaarde ik wel wat bugs (BT muziek werkte niet goed met mijn ANC oortjes, maar met de AirPods Pro weer wel. BT in de auto werkte weer niet, maar Android Auto wel.. heel vaag allemaal.

Wel merkte ik dat de accu inderdaad ondermaats was. Buitenshuis had ik ongeveer 1,5 uur SOT en nog 67% over. Dit kan nog beter worden ivm batterij optimalisatie, maar het was niet te doen.

Heb nu de Motorola edge 30 Ultra (ik was die ook aan het overwegen, maar vanwege de camera toch de Pixel genomen).

Voelt lekker rap aan, speakers zijn super en de accuduur is waanzinnig! En dan heb ik het nog niet over de lader gehad die het toestel binnen 25 minuten van 0-100 kan laden. Echt een verademing!

Wat je wel in je achterhoofd moet houden is software support. Ze beloven nu 3 jaar OS updates en 4 jaar beveiligingsupdates. Of ze dit echt gaan doen is nog maar de vraag.

Hieronder een foto van vandaag (let op de percentage van mijn accu en schermtijd). Er zitten wat "spikes" in de grafiek wat raar is, want ik heb het toestel tussentijds niet opgeladen.

Toestel is sinds gisteravond van de lader af:

[Afbeelding]
Is de telefoon vrij van bloatware als hij uit de doos komt, of moet je hem zelf debloaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 01-10 14:32
Expresso schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:47:
[...]

Is de telefoon vrij van bloatware als hij uit de doos komt, of moet je hem zelf debloaten?
Het toestel is zeker bloatware free :)

Motorola heeft stock Android gebruikt en hun eigen handige snufjes toegevoegd (telefoon schudden voor zaklamp enz)