Schermtijd stuurt verzoeken via (i)Messages - hoe te stoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 18:12
Hey all,

Gebruiken jullie ook Apple Schermtijd voor de kinderen? Apple iOS 16 heeft een nieuwe feature, waarmee schermtijd-meldingen nu niet alleen in je notificaties maar ook in je berichten (imessage) terecht komen. F*cking annoying, maar ik kan niet vinden hoe ik het uit moet zetten. Jullie toevallig zelfde uitdaging?

https://www.theverge.com/...parental-control-features

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
Nog niets op internet gevonden. Had gedacht dat na een paar weken wel meer mensen deze vraag hadden. Heb 'm ook bij Apple gepost. https://discussions.apple.com/thread/254394132

[ Voor 26% gewijzigd door Plaffie_NL op 20-11-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17
Zou ik ook graag willen weten, mega irritant en geeft hoop onnodige messages berichten!
Tot heden geen oplossing gevonden om dit uit te schakelen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
Apple's antwoord:

The notifications for Screen Time isn't adjustable for Messages with iOS 16 and macOS Ventura. You're welcome to leave feedback directly to Apple with your thoughts and suggestions <zip>

Leaving feedback at the link above will ensure your voice is heard by the appropriate teams who manage Screen Time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan78
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:58
Hier ook hetzelfde probleem.
Opeens worden verzoeken voor extra tijd via iMessage verstuurd.

update:
Ik kan dan ook niet meer via de watch goedkeuren, moet perse via de iPhone.
Het vreemde is ook nog eens dat het alleen bij de iPad van mijn zoontje zo is, de iPad van mijn dochter gaat wel goed via een pushbericht

[ Voor 55% gewijzigd door henkjan78 op 26-01-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Is hier al een oplossing voor gevonden? Vet irritant idd. Kon niets vinden iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
Helaas. Het was een tijdje weg bij mij, maar na een MacOs update was het weer terug. :-(

En het stomme is: alleen de verzoeken van 1 van mijn 2 kinderen komen via imessage binnen, niet van het andere kind ??????

[ Voor 41% gewijzigd door Plaffie_NL op 25-04-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Plaffie_NL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:43:
En het stomme is: alleen de verzoeken van 1 van mijn 2 kinderen komen via imessage binnen, niet van het andere kind ??????
Zijn allebei de telefoons naar iOS 16 geüpdatet? In iOS 15 komen ze nog binnen als push meldingen. In iOS 16 is dat verplaatst naar iMessage

[ Voor 10% gewijzigd door KorteGebruiker op 27-04-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
KorteGebruiker schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:15:
[...]

Zijn allebei de telefoons naar iOS 16 geüpdatet? In iOS 15 komen ze nog binnen als push meldingen. In iOS 16 is dat verplaatst naar iMessage
Ja dat is nou net het stomme. Wij updaten iOS altijd direct. In de herfst kregen we ineens berichten via imessage, vanaf december weer via schermtijd, na een MacOs (!!!) update ineens weer wel....

Maar slechts bij 1 kind. Die andere gaat nog steeds via schermtijd.

Prutsers bij Apple..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• florish759
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 11:15
Opgelost!!! Voor zover je iMessage eigenlijk al niet gebruikte, anders heb je misschien een probleem op andere imessagebeheoftes.

Ik heb bij iMessage overal (op iPad, Mac en iPhone) mijn emailadressen uitgeschakeld en alleen het telefoonnummer laten staan. Nu komen de aanvragen weer op de 'oude' manier binnen via een melding van schermtijd en kun je eenvoudig op de oude wijze toestemming geven.

[ Voor 8% gewijzigd door florish759 op 01-05-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
florish759 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:39:
Opgelost!!! Voor zover je iMessage eigenlijk al niet gebruikte, anders heb je misschien een probleem op andere imessagebeheoftes.

Ik heb bij iMessage overal (op iPad, Mac en iPhone) mijn emailadressen uitgeschakeld en alleen het telefoonnummer laten staan. Nu komen de aanvragen weer op de 'oude' manier binnen via een melding van schermtijd en kun je eenvoudig op de oude wijze toestemming geven.
Dit ga ik van het weekend eens proberen. Liep hier ook al een tijd tegenaan. Ben ik alleen nog wel benieuwd waarom het dan specifiek bij 1 van mijn kinderen is en bij de andere 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahmet-basturk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02-2024
florish759 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:39:

Dit is inderdaad de oplossing. Je hoeft alleen je e-mailadres aan de kant waar je de verzoeken ontvangt uit te zetten. Heb 2 ipads en beide ontvang ik nu een push melding ipv imessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
Aha. En als je nou daarna weer imessage via mail weer aan zet, blijft het dan in orde?
(Zal ik zelf ook proberen vanavond)
Pagina: 1