Verbinding met externe Wifi verbinden verbieden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeti
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik heb thuis 2 netwerken. 1 prive en 1 voor gasten. Via DecoLab heb ik verschillende sites etc geblokkeerd.
Mijn oudste dochter (13) is alleen niet dom, zij maakt een hotspot aan en via deze hotspot omzeilt ze de regels die ik heb gemaakt. Dat terwijl ze die laptop voor schooldoeleinden moet gebruiken en niet voor spelletjes/ chatten.

Kan ik iets zo instellen op mijn laptop dat deze enkel maar verbinding kan maken met m’n eigen Wifi netwerken en, indien deze niet beschikbaar zijn, ik als admin toegang moet geven tot een ander netwerk?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alles kan maar allicht kan je dan beschrijven over wat voor OS we het hebben? Wat je mogelijk al gevonden hebt om dat OS "een lockdown" of "policy" te geven?

Maar wat ik even mis, en wie weet zit daar (ook) de oplossing: heeft jouw dochter de telefoon nodig tijdens huiswerk maken? Nee? Waarom dat ding dan niet op de keukentafel achterlaten zodat ze geen hotspot kan opzetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
En als ze enkel met thuisnetwerk kan verbinden, waarom dan laptop? Ze heeft er niets aan op school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe harder jij je best doet om alles dicht te zetten of te controleren, des te leuker het voor kinderen wordt om je stiekem toch weer te slim af te zijn?

Samen aan huiswerk werken bij een klasgenootje zit er dan ook niet meer in. Geen WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik denk ook dat je beter moet investeren in een betere bewustwording van je dochter m.b.t. verantwoord omgaan met het spullen of soortgelijk i.p.v. blokkades opleggen.

Vraag aan andere ouders hoe ze hiermee omgaan of een professional die je kan helpen dit op de juiste manier aan te pakken. Je wilt tenslotte ook niet de boeman worden van je eigen kind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Smartphone/hotspot aan banden leggen. Wat houdt haar tegen om niet op de smartphone zelf spelletjes te spelen en te chatten? Een restrictie op de laptop heeft dan ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hoe je het ook went of keert, deze vraag hoort afhankelijk van het OS onder windows, linux/chrome os of mac subforums..

verder ben ik het ook wel eens met de meute, opvoeden doe je doorgaans liever niet met verboden maar veel liever met 'een beter alternatief bieden' hoe kun je er voor zorgen dat het in het kinds eigen belang (zoals ze dat zelf zien) is om wél huiswerk te maken en niet te gamen...

voorbeelden:
- hogere cijfers belonen,
- goed productief gedrag stimuleren,
- samen huiswerk maken en daarna samen gamen...

om maar wat voorbeelden te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door i-chat op 06-11-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een dochtertje van 5, maar als ik zie hoe die tegenwoordig met een tablet (ja, kinderslot erop natuurlijk) bezig is. Het is al eens voorgekomen dat ze per ongeluk een Youtube Kids filmpje naar het verkeerde device streamde. Zat ik lekker te werken op kantoor, had ik ineens Nijntje voor mijn snufferd. Kan ik wel leuk straks gaan proberen om alles af te sluiten, maar dat wordt gegarandeerd een tijdrovend kat-en-muis spelletje. En of ik ga winnen, met dat leeftijds- en generatieverschil? Ik weet het niet....
Pagina: 1