Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Hallo tweakers,

Onlangs problemen met mijn Intel nuc (DC53427HYE) met i5, ssd en 12gb ram.

Hij fungeerde tot op heden altijd als mijn Windows computer waarmee ik Homeassistant draaide via Virtualbox. Nooit problemen mee gehad tot ongeveer 2/3 weken geleden.

De computer kreeg de volgende kuren:
Hij startte spontaan opnieuw op. Soms draaide hij vervolgens wat langer, soms een paar dagen, soms een paar uur, maar de andere keer startte hij direct na het opstarten van Windows weer opnieuw op en deed dit dan een paar keer achter elkaar totdat er een foutmelding scherm van Windows kwam waar ik kon kiezen voor herstellen. “Recovery
It looks like Windows hasn’t loaded correctly” en vervolgens kon ik “advanced repair options” kiezen. Helaas werkte de repair niet. Bij een safe modus opstarten deed hij het naar mijn mening wel langer.

Ik heb de nuc in de kast gezet en nu een week later heb ik de tijd gevonden om hem proberen te maken echter krijg ik nu helemaal geen beeld via mijn HDMI kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- ik heb Windows verwijderd en opnieuw geinstalleeerd vorige week. Vervolgens alles weer klaargemaakt voor HA echter viel hij weer uit
- ik heb de ram losgehaald en opnieuw erin gezet. (Las ergens dat dat iets zou kunnen zijn) Geen resultaat.

Nu een week later probeer ik dus te starten echter krijg ik geen beeld. Dit heb ik geprobeerd:
- andere tv
- andere HDMI

Helaas alles zonder resultaat. Heeft iemand een idee wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn voor het plots uitvallen van de Nuc en het niet laten zien van beeld? Ik zelf dacht aan wellicht de voeding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Inmiddels heb ik beeld gekregen. Ik heb de aan/uit knop7sec ingehouden zodat hij uit ging en nu laat hij het Intel gedeelte zien (bij Windows viel hij weer uit) daarna kreeg ik de recovery melding weer en ik stel nu de pc opnieuw in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Probleem met het beeldscherm lijkt te zijn opgelost. Het fout opstarten nog niet. Krijg telkens de “repair” opties aangeboden. Niets blijkt te werken. Hij blijft de hele tijd 10 minuten aan en dan start hij weer opnieuw op