Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-05 15:41
Mijn TV, een Philips The One (55PUS7304) - Ambilight, geeft een flikkerend beeld bij het aanzetten.

Op de TV aangesloten: enkel een Ziggo multimedia box

Als ik de TV spanningsloos maak middels de stekker in/uit te doen is het probleem verholpen.

Het is niet wenselijk dit elke keer bij aanzetten TV de stekker eruit en erin te moeten doen.

Alle kabels nagelopen. Stopcontact nagelopen e.d.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Flikkerend als in dat de verlichting hapert? Dus menu's e.d. flikkeren gewoon mee?

In dat geval is het waarschijnlijk wel een teken van een televisie die stervende is en het waarschijnlijk is dat het in de loop der tijd erger gaat worden. Het zou dan de voeding kunnen zijn (elco's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
dmantione schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:53:
Flikkerend als in dat de verlichting hapert? Dus menu's e.d. flikkeren gewoon mee?

In dat geval is het waarschijnlijk wel een teken van een televisie die stervende is en het waarschijnlijk is dat het in de loop der tijd erger gaat worden. Het zou dan de voeding kunnen zijn (elco's).
Hij is net 3 jaar oud. Het flikkeren bestaat uit zwart-beeld-zwart-beeld, heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Daar vertel je me niet zoveel mee. Nogmaals, wat je zegt klinkt alsof de verlichting aan- en uitschakelt, maar dat zul je moeten bevestigen. Als er nog verlichting is kun je in het donker door het beeld heen de kenmerkende "LCD-gloed" zien bij zwart beeld, als de verlichting helemaal uit is, dan is het paneel pikdonker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
dmantione schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:34:
Daar vertel je me niet zoveel mee. Nogmaals, wat je zegt klinkt alsof de verlichting aan- en uitschakelt, maar dat zul je moeten bevestigen. Als er nog verlichting is kun je in het donker door het beeld heen de kenmerkende "LCD-gloed" zien bij zwart beeld, als de verlichting helemaal uit is, dan is het paneel pikdonker.
Je vermoeden is correct: licht aan- en uitschakelen.

Zodra ik even de stekker eruit haal en er direct weer instop is probleem verholpen.

Of na een paar minuten flikkeren, doet het ook weer.

Overigens blijft de Ambilight wel actief.

[ Voor 7% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-11-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat je hier het beste een garantieclaim van kunt maken. 3 jaar oud is ruim binnen de verwachte gebruiksduur voor een dergelijke televisie en dus is aanspraak op wettelijke garantie mogelijk.

Mocht garantie om wat voor reden dan ook doodlopen, dan zou ik de televisie open maken en het onderzoek beginnen bij de voeding, spanningen nakijken, controleren of er defecte elco's zijn, dat soort dingen.

Je zou kunnen onderzoeken of het probleem temperatuurgerelateerd is (stekker eruit lost immers iets op). Als er een relatief is zou je dan bijvoorbeeld een föhn kunnen richten op bepaalde componenten om te kijken of dat het probleem opwekt en dan weet je waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
dmantione schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:18:
Ik denk dat je hier het beste een garantieclaim van kunt maken. 3 jaar oud is ruim binnen de verwachte gebruiksduur voor een dergelijke televisie en dus is aanspraak op wettelijke garantie mogelijk.

Mocht garantie om wat voor reden dan ook doodlopen, dan zou ik de televisie open maken en het onderzoek beginnen bij de voeding, spanningen nakijke, controleren of er defecte elco's zijn, dat soort dingen.

Je zou kunnen onderzoeken of het probleem temperatuurgerelateerd is (stekker eruit lost immers iets op). Als er een relatief is zou je dan bijvoorbeeld een föhn kunnen richten op bepaalde componenten om te kijken of dat het probleem opwekt en dan weet je waar je moet zoeken.
Als het probleem aanhoud inderdaad melden onder garantie. Ik hoopte stiekem dat er een makkelijker optie was. TV van de muur, kabels zitten in de muur weggewerkt, TV wegbrengen en minimaal 2 weken kwijt waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mm. Uiteindwlijk was het een defecte HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dan heb je ons op het verkeerde been gezet, met een defecte HDMI kabel werkt verlichting van de TV nog steeds en kun je ook de gebruikersinterface van de TV nog bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
dmantione schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:56:
Dan heb je ons op het verkeerde been gezet, met een defecte HDMI kabel werkt verlichting van de TV nog steeds en kun je ook de gebruikersinterface van de TV nog bedienen.
Sorry, het leek alsof verlichting het niet deed. Bedankt voor je hulp ieder geval.

Wat me wel verbaasd:

Kapotte HDMi kabel; kan.

Maar raar als ik de stroom eraf haalde hij het gewoon wel weer deed
Pagina: 1