Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hitachi Yutaki M verwarmt boven thermostaattemperatuur

Pagina: 1
Acties:

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-11 13:13
Goedemorgen allen,

Ik heb al enkele jaren tot volle tevredenheid een Yutaki M als verwarmingsbron voor zowel cv als warm water.
Sindskort verwarmt hij echter constant, ook als de thermostaat laag staat. Zo is het nu bijvoorbeeld 19.5 in huis, terwijl ik de thermostaat op 17.5 heb gezet. maar geeft de control unit nog altijd 'Demand ON' aan.

Als ik in de control unit kijk, staat er daar overigens ook duidelijk dat de huidige kamertemperatuur hoger is dan de setting, er gaat dus niets fout bij de meting.
Het is overigens ontstaan nadat laatst even de stroom eraf moest. Er zijn, in ieder geval niet actief, instelling veranderd.

Mocht iemand enig idee hebben, dan hoor ik het graag :)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
niekovk schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:45:
Goedemorgen allen,

Ik heb al enkele jaren tot volle tevredenheid een Yutaki M als verwarmingsbron voor zowel cv als warm water.
Sindskort verwarmt hij echter constant, ook als de thermostaat laag staat. Zo is het nu bijvoorbeeld 19.5 in huis, terwijl ik de thermostaat op 17.5 heb gezet. maar geeft de control unit nog altijd 'Demand ON' aan.

Als ik in de control unit kijk, staat er daar overigens ook duidelijk dat de huidige kamertemperatuur hoger is dan de setting, er gaat dus niets fout bij de meting.
Het is overigens ontstaan nadat laatst even de stroom eraf moest. Er zijn, in ieder geval niet actief, instelling veranderd.

Mocht iemand enig idee hebben, dan hoor ik het graag :)
geen ervaring met dat model (of merk) maar klinkt alsof hij niets meer doet met de thermostaat en op WAR staat.

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-11 19:21
Hier al gekeken? : Ervaringen Hitachi Yutaki RASM Monoblock warmtepomp
Het is meer een algemeen Hitachi wp Topic
Wordt 'ergens' op de controller een foutcode weergegeven? of in de 'geschiedenis' van de wp?

[ Voor 25% gewijzigd door natural colour op 06-11-2022 09:52 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• niekovk
Ah dankje, compleet overheen gekeken.. kan deze gesloten worden

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-11 19:21
Lees mijn wijziging in mijn post!

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• niekovk
Nee dat niet. Laatst is even de druk van het systeem geweest, met als gevolg een E70, waarna de stroom er dus ook even af is geweest. Ik ga nu eerst even kijken hoe ik de WAR check zoals @twain4me aangaf.

Zal een update geven in het Yutaki topic, om forumvervuiling te voorkomen.
Pagina: 1