Gezocht maar niet mijn probleem tegengekomen.
Hallo allemaal.
Ik ben in bezit van Devolo adapters.
2-3 jaar geleden een Devolo 500+ set gekocht om zo op zolder ook te kunnen internetten
KPN modem verspreidt via de meterkast 50 mbs.
Op de zolder haal ik na een reset ongeveer 12-14 mbs.
Maar nu komt het probleem, soms haal ik maximaal net als nu max 0,5 mbs.
Stekker eruit en weer erin op de zolder werkt niet, blijft volgens speedtest 2 mbs.
Heb ik iets aangepast op mijn stroomnetwerk? Nee
Nagelopen mijn stroomnetwerk, ja.
Firmware up to date.
Neem ik de modem mee en plaats het 3 meter naast de modem, dan nog steeds 0,2 mbs.
Dus het probleem verhuist zich mee ongeacht welke stopcontact ik pak.
Let op, pak ik mijn reserve adapter?zelfde ssid, ww etc) naar de zolder dan heb ik gewoon 15(mbs) dus zou je zeggen dat het niet aan mijn stroomnetwerk ligt.
Kanalen aangepast maar geen resultaat.
Het enige verschil dicht bij de modem is dat deze begint met 8 mbs en binnen een paar seconden zakt naar 0,2 mbs
Om de paar maanden heb ik exact het zelfde probleem waarbij de snelheid ineens zakt en is enkel op te lossen na een reset. Daarna gaat het dus weer met exact dezelfde adapter weer een paar maanden goed en haal ik op de zolder 12-14 mbs.
Waar kan het aan liggen? Begin mij hieraan te irriteren
.
Hallo allemaal.
Ik ben in bezit van Devolo adapters.
2-3 jaar geleden een Devolo 500+ set gekocht om zo op zolder ook te kunnen internetten
KPN modem verspreidt via de meterkast 50 mbs.
Op de zolder haal ik na een reset ongeveer 12-14 mbs.
Maar nu komt het probleem, soms haal ik maximaal net als nu max 0,5 mbs.
Stekker eruit en weer erin op de zolder werkt niet, blijft volgens speedtest 2 mbs.
Heb ik iets aangepast op mijn stroomnetwerk? Nee
Nagelopen mijn stroomnetwerk, ja.
Firmware up to date.
Neem ik de modem mee en plaats het 3 meter naast de modem, dan nog steeds 0,2 mbs.
Dus het probleem verhuist zich mee ongeacht welke stopcontact ik pak.
Let op, pak ik mijn reserve adapter?zelfde ssid, ww etc) naar de zolder dan heb ik gewoon 15(mbs) dus zou je zeggen dat het niet aan mijn stroomnetwerk ligt.
Kanalen aangepast maar geen resultaat.
Het enige verschil dicht bij de modem is dat deze begint met 8 mbs en binnen een paar seconden zakt naar 0,2 mbs
Om de paar maanden heb ik exact het zelfde probleem waarbij de snelheid ineens zakt en is enkel op te lossen na een reset. Daarna gaat het dus weer met exact dezelfde adapter weer een paar maanden goed en haal ik op de zolder 12-14 mbs.
Waar kan het aan liggen? Begin mij hieraan te irriteren
[ Voor 23% gewijzigd door hoihoi66 op 06-11-2022 08:14 ]