Hoe kan ik het snelste bestanden kopieëren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Hallo,

ik wil periodiek een backup maken van mijn NAS (MyCloudEX2Ultra) naar een externe harde schijf.
Ik kan een externe hdd aansluiten op mijn nas, die heeft een usb 3.0 aansluiting.

Als ik inlog op de NAS dan kan ik een backup uitvoeren d.m.v. bestanden van de nas te kopiereën naar mijn externe hdd, volgens mij is dat het snelste.

Alleen ik wil synchroniseren en niet een volle backup.

Maar wat als ik de externe hdd aan de NAS laat en ik synchroniseer vanaf finder op mijn mac?
Met andere woorden ik gebruik free file sync (werkt super trouwens) en ik selecteer de NAS harde schijf als bron en de externe harde schijf(die aan de NAS zit) als doel.

Hoe werkt dat?
Houd dat in dat finder de NAS een kopieer opdracht geeft, dus dat de NAS intern kopieert, of gaat dat kopieëren allemaal via mijn (bedrade) netwerk? want dat lijkt mij een stuk trager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31
rsync

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:11
Alle software die op je device draait haalt eerst alles naar je device en dan weer terug naar de usb schijf van je Nas.
Als je het met software op je device wilt doen kun je die USB disk beter aan je device hangen, dn gaat het maar een keer over het netwerk.

Als je op de Nas wilt blijven moet je software gebruiken die op je Nas draait, en DSM heeft daar meer dan voldoende mogelijkheden voor.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Ben(V) schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:46:
Alle software die op je device draait haalt eerst alles naar je device en dan weer terug naar de usb schijf van je Nas.
Als je het met software op je device wilt doen kun je die USB disk beter aan je device hangen, dn gaat het maar een keer over het netwerk.

Als je op de Nas wilt blijven moet je software gebruiken die op je Nas draait, en DSM heeft daar meer dan voldoende mogelijkheden voor.
ah ik had stiekem al zo'n vermoeden dat dit zo zou gaan zoals jij het uitlegt.
Dankjewel, ik ga die backup via de webinterface van de nas doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:08
Je kan ook van een of meerdere directorys's een back-up naar USB maken. Persoonlijk maak ik de (incrementele) back-up slechts van de gebruikersmappen. Periodiek synchroniseer ik deze back-up.

Als de App geïnstalleerd is om een USB back-up te kunnen maken, start je deze op en maak je een taak aan.
In deze taak kun je de selectie van mappen aangeven.
Op zijn tijd kun je deze taak opnieuw opstarten op de gewijzigde gegevens met de eerdere USB dump te synchroniseren.