Xbox series X, nu kopen of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:46
Ik ben voornemens een series X te gaan kopen. Op dit moment nog maar op weinig plekken te krijgen. Dus vanuit dat oogpunt, denk ik, vandaag nog bestellen.
Echter binnenkort komt Black Friday eraan. Iemand een idee of er aanbiedingen te verwachten zijn voor de Series X? Omdat hij al zo beperkt is, verwacht ik van niet. Of wellicht wordt hij nog duurder omdat Sinterklaas en kerst er aan zitten te komen. Of juist helemaal uitverkocht. Maar ja, komt ie wel in de aanbieding, sla ik me zelf voor m’n hoofd dat ik niet even gewacht heb. Dilemma’s dilemma’s..
wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stg8XKPF_ZLIIdHfe6P0zs3W_5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7LykNSuamtGYiItyC6kRmZr2.png?f=user_large
Hij is "even" een stom piekje onder de 499 Euro gedoken sinds release.

Dus, heb je een mogelijkheid om te kopen voor 499? Gewoon doen; veeel goedkoper wordt het niet...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-11-2022 23:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-04 23:41
Sterker nog, Phil spencer heeft recent al sterk gehint op prijsverhogingen voor de producten van Xbox. Het is niet duidelijk of hij doelde op de consoles, game pass, games of een combinatie van die 3 maar het zou zomaar kunnen dat de consoles duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Ik zie deze console regelmatig voor nette prijzen (onder de 499) tweedehands aangeboden worden. Als ik hem nú zou moeten kopen (hoeft niet; ik heb hem al een tijdje) dan zou ik op een mooie tweedehandse, hier op Tweakers, wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:36
Sommigen kopen liever geen tweedehands, zou ik zelf ook niet doen voor een console die nog minimaal 5-6 jaar meegaat tot een nieuwe generatie.

Wellicht dat tijdens Black Friday er nog wat bundels in de aanbieding komen, denk dat de kale console niet zo gauw in de aanbieding komt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Een prijsverlaging of deal is vaak een marketinginstrument om (afgenomen) sales te boosten. Volgens mij is dat nu nog lang niet aan de orde.

Tel daar de inflatie bij op en het feit dat Microsoft speculeert over prijsverhogingen voor Xbox producten en/of diensten...

Ik zou hem snel kopen voor €499 als ik hem zou zien bij een Bol of andere grote retailer en daar dan snel voor meerdere jaren GamePass via de voordelige Gold-route bij afsluiten. Dat laatste kan binnenkort ook weleens dichtgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dat was de vraag niet, dus ook niet heel relevant

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 06-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:10
Ik had juist het idee dat de xbox series x goed verkrijgbaar is tegenwoordig. Twee weken geleden was ik in de mediamarkt aan het snuffelen en stond er een heel display vol mee.
Maar de pricewatch geeft idd alleen bcc nu nog aan.
Ik zou voor de consoles niet op aanbiedingen rekenen. Xbox kopen veel toch ook vanwege de gamepass constructie. Dus bundels met games zijn miss toch niet het interessants.

Mijn gok zou zijn: gewoon kopen als je hem wilt. Wachten op BF lijkt mij niet heel zinvol en dan kun je wel blijven wachten op aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:52
Naast alle opmerkingen van collega-Tweakers is de vraag wat een hobby mag kosten. Zeker als je niet continu nieuwe games koopt is gamen eigenlijk best een goedkope hobby. Stel dat je in november 10 uur speelt en de Series X wordt over 3-4 weken 50 euro goedkoper. Uiteraard zonde, maar je hebt er tegelijkertijd wel meer van kunnen genieten. En dat heeft je zo’n 5 euro per uur entertainment gekost. Hoeveel uur ga je de Xbox gebruiken en hoeveel korting verwacht je?

Ik koop iets wanneer ik het wil en verwacht er veel plezier uit te kunnen halen. Binnen de grenzen van redelijke uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13

Honesty

kattenneus!

Mijn zoontje heeft hem afgelopen zomer bij bol.com gekocht met een paar procent cashback. Geen spijt van en had er zelf ook lang op moeten wachten.
Oculis en de ps5 zijn al duurder geworden en naast de ceo al hinte dat gp en xbx duurder worden was van de week ook in het nieuws dat Microsoft per console 200 dollar verlies maakt. Vaak zin dat soort berichten ook een voorbode van prijsverhogingen. Maar BF komt er aan dus wie weet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:53
Tsja en als nu iedereen op een BF aanbieding zit te wachten en je grijpt mis kan je weer lang wachten ben ik bang want daarna komt Sinterklaas en de feestdagen.

Ik heb ook nu “toegeslagen” ik dacht eerst ook ik wacht wel even maar ineens had bijna niemand de XBOX meer en heb ik de series X van de week besteld bij BCC en de volgende dag was hij binnen (met cashbackxl gekocht).

Bij BOL was hij er ook steeds maar die voorraad net als die van Amazon was kennelijk weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Als de wereldwijde inflatie / recessie aanhoudt zou het me niet verbazen als ook Xbox straks besluit €50 op de prijs te doen. Als ik een XSX zou willen zou ik er gewoon 500 voor betalen, is het wel waard voor de hardware die erin zit, net als de PS5 die ook het geld meer dan waard is (desondanks de €50 prijs stijging), zeker als je gaat vergelijken met PC's.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Overigens is hij ook via xbox.com te krijgen. Daar heb ik hem zelf vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:53
RedNas74 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:27:
Overigens is hij ook via xbox.com te krijgen. Daar heb ik hem zelf vandaan.
Ja dar was idd het alternatief voor de bcc alleen daar wist ik niet wanneer ik hem precies kreeg en bij BCC next day delivery.

Btw BOL heeft hem ook weer n stock op dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 06-11-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:27
Hoezo lang wachten? Je kan een series X makkelijk kopen, vaak zat te koop bij bol,amazon.de en ms zelf.

Laatst was die zelfs voor €449 in Saturn duitsland.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:46
Ik denk dat dat mening van de meerderheid wel duidelijk is, gewoon aanschaffen en niet wachten.

Mss had ik dat toch gister maar moeten doen, ook BCC heeft hem niet meer nu. Dus denk dat ik maar ga bestellen zodra ik hem ergens voor 499 zie.

Dank voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
danny.s schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:49:
Ik denk dat dat mening van de meerderheid wel duidelijk is, gewoon aanschaffen en niet wachten.

Mss had ik dat toch gister maar moeten doen, ook BCC heeft hem niet meer nu. Dus denk dat ik maar ga bestellen zodra ik hem ergens voor 499 zie.

Dank voor alle reacties
Ik heb de XSX 2 maand terug bij de MM gekocht in Zwolle. Stonden er een stuk of 30. Grote kans van dat veel meer MM's de XSX gewoon hebben staan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1