JaICTDronten schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:25:
Ik rij een nu 3 jaar oude Hyundai. Laatste beurt niet bij de dealer laten uitvoeren maar bij mijn oude vertrouwde garage omdat deze op 2 minuten afstand zit ipv de 40 minuten voor de Hyundai dealer. Lekker makkelijk zeg maar...
Auto kreeg op een gegeven moment een storing. Terug naar de garage welke het niet kon oplossen en mij naar de dealer doorstuurde. Dealer heeft het met 20 minuten opgelost. Conclusie was dat deze storing (en daarmee extra tijd en moeite voor mij) er niet was geweest als ik de beurt bij de dealer had laten doen.
Ik ga dus weer naar de dealer voor onderhoud

Waarschijnlijk komt het er op neer dat er een storing in het computersysteem zat, en de dealer er even in moest met hun uitleesapparatuur. Sommige dingen zijn gewoon dichtgetimmerd, en kan je als universele garage niets mee. Dat heeft helemaal niets met de kennis of ervaring van die garage te maken.
@
Marco-Peters Ik vraag me dan toch wel serieus af of die riem wel zo goed is. Het is vaak helemaal niet zo makkelijk om te zien hoe die riem er echt aan toe is.
Dat vervangingsinterval is er niet voor niets, en ontstaat ook niet zomaar. Een multiriem kost ook geen drol, dus gewoon preventief vervangen vind ik een veel beter idee. Dit is besparen op de verkeerde dingen.
Als hij klapt heb je een probleem. (en ik heb zelfs al wel eens gezien dat ze tussen de distributie komen, en de motor compleet slopen)
OT:
Voor zo ver ik weet, als je kan bewijzen dat het onderhoud volgens het schema gedaan is, moeten ze je gewoon garantie geven. Ze mogen je niet op die manier verplichten om naar de dealer te gaan.
Maar je hebt best kans dat het een rechtszaak wordt, waar je je gelijk moet gaan halen.
Ik zou gewoon eieren voor mijn geld kiezen, en in de garantieperiode het onderhoud door de dealer laten doen.
[
Voor 15% gewijzigd door
WEBGAMING op 06-11-2022 11:09
]