Toon posts:

Levensbeschouwing veranderende ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Post hier ervaringen als:
Ik was altijd extreem skeptisch over alles wat paranormaal lijkt, maar sinds die en die ervaring weet ik het allemaal niet meer / ben ik veel spiritueler / ben ik in God gaan geloven, etc.
Of:
Ik was religieus maar ben door een bepaalde gebeurtenis (of na het lezen van GoT ;)) mn geloof (gedeeltelijk) verloren.
Of:
Ik geloofde in alles wat los en vast zat, maar ben door zus of zo wat skeptischer geworden.
Ik weet niet hoe het mij zou beinvloeden als ik ineens iets echt meemaak als geesten zien ofzo. Ik weet niet of het mijn totale wereld ondersteboven zou gooien aangezien ik dit soort dingen voorlopig als niet erg geloofwaardig beschouw, of dat ik het gewoon zou accepteren als een nieuw stuk werkelijkheid in deze wondere wereld :).

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Tis in principe niet de bedoeling dat dat got een omsomtopic forum is... misschien kan je er een leuke discussie van maken?

Verwijderd

Levensbeschouwing veranderende ervaringen heb ik iedere dag... Ik kan er niet altijd mijn vinger opleggen, maar iedere dag gebeurd er wel iets waardoor ik mijn levensbeschouwing op minime (?) wijze bijschaaf...

Soms gebeurt er ook iets groters, dan schaaf ik hem een heel stuk bij.

Bijvoorbeeld:

Sommigen van jullie weten mischien dat ik shamanistisch ben ingesteld. Op een nacht had ik een droom over wat noord-west amerikaanse indiaanen 'donderwezens' noemen. Zeg maar de makers van bliksem en donder. Dat deed mijn scepsis iets afnemen en ik nam de proef op de som door een trance-reis te maken en de donderwezens om bewijs te vragen dat ze inderdaad tot mij zijn gekomen in mijn droom.

Enkele weken later (nu 2 maanden geleden) onweerde het over Rotterdam en ik ging aan het raam staan. Mijn hele lijf kreeg kippevel (kan ook van de statische lading komen) en ik wist precies waar ik moest kijken om de volgende vonkboog te kunnen zien.

Sindsdien geloof ik heilig in shamanisme en beleef ik een hoop meer lol aan onweer...

Grtz

Verwijderd

Ik was religieus maar ben door een bepaalde gebeurtenis (of na het lezen van GoT ) mn geloof (gedeeltelijk) verloren.
meer door een paar jaar serieus nadenken over mijn toenmalige religie en wat ik dacht wat waar was

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Bij zijn andere denkbeelden nooit revolutionair ontwikkled. Ik ben steeds met kleine stapjes in de goede richting gegaan.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij gaat het ook allemaal stukje bij beetje. Een religieuze evolutie, zegmaar.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ging vroeger, toen ik nog vrij jong was, iedere zaterdag naar bijbelclub en iedere zondag naar de zondagschool, wist het meeste van alle kinders die daar kwamen, over god, jezus, de bijbelverhalen etc etc... Maar op een gegeven moment zag ik het licht: god bestaat niet en alles om mij heen is alleen wetenschappelijk te bepalen / verklaren. En diegenen die anders beweren hebben nog nooit met sluitend bewijs kunnen komen, niet over god/jezus/duivel, niet over geesten of andere entiteiten.
Pas als er iemand uit het niets voor m'n neus verschijnt zonder racketpack op z'n rug en over water gaat lopen, wil ik na grondig onderzoek misschien wel m'n ideeën erover bijstellen... :+

Zoek wat je niet eerder vond

Pagina: 1