Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disconnection
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-06 16:35
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe HP Elitebook (630 G9). Maar het probleem is dat deze eens in de zo veel tijd volledig vast loopt. Ik kan de muis niet eens meer bewegen en control, alt en delete werkt ook niet meer. De enige knop wat nog iets doet is de knop die de ledverlichting van het toetsenbord aanpast, maar dit gaat denk ik buiten Windows om. Oftewel, de laptop doet niks meer en het enige wat ik kan doen is de opstartknop enkele seconden ingedrukt houden om de laptop volledig af te sluiten. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb heb het een en ander geprobeerd (zie hieronder) en gegoogled, maar kom er niet uit.

Wat extra informatie:
- Ik heb op dag 1 het geheugen geüpgraded met een extra stick. Deze heeft dezelfde capaciteit, snelheid en voltage. Verder heb ik de windows geheugentest gedaan en hier kwam niks uit. Toch ben ik bang dat dit het probleem veroorzaakt, echter is het lastig te testen aangezien het soms dagen duurt voor de laptop vastloopt. Dit zijn nu de twee sticks die in de laptop zitten (Samsung origineel, Crucial erbij gezet):
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1646664;1592362/
- Ik gebruik de laptop regelmatig met een eGPU (Razer Core X Chroma). Ook hier is het lastig om te testen of dit het probleem verzoorzaakt om dezelfde reden.
- De laptop loopt vast bij het doen van de normaalste dingen (browsen) en is tot nu toe niet vastgelopen bij gamen of andere intensieve loads. Al moet hierbij worden gezegd dat ik 90% van de tijd met de laptop aan het browsen ben, dus dit is waarschijnlijk toeval.
- Windows events (logboek) geeft niks aan.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Disconnection op 05-11-2022 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:17
ik zou sowieso een memtest draaien ,kijken of daar niet wat mis mee is

Maar 2 verschillende geheugen merken en types door elkaar gebruiken is lang niet altijd een succes, ik zou het dus ook proberen zonder het zelf bijgezette stickje.

Ze

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 05-11-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disconnection
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-06 16:35
freaky35 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:17:
ik zou sowieso een memtest draaien ,kijken of daar niet wat mis mee is

Maar 2 verschillende gehuegen merken en types door elkaar gebruiken is meestal geen succes,zou het dus ook proberen zonder het zelf bijgezette stickje
Bedankt voor je reactie. Ik heb dus al een geheugentest gedaan en hier zijn geen problemen gevonden. Ik kan er inderdaad naar kijken om de laptop tijdelijk met 8gb te draaien, dat moet ik dan alleen wel een week (of langer) doen. Soms duurt het dagen voor de laptop vast loopt dus het is erg lastig om een bevestiging te krijgen dat het probleem dan daadwerkelijk is opgelost.