Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat voor een defect dit is?

Geen idee of het de oorzaak kan zijn, maar gisteravond een kleurrijke Disney film gekeken. De volgende dag merkte ik wat zwarte vlekken op dezelfde locatie als de vlekken hieronder. Deze kon ik met de functie 'pixel refresher' oplossen, maar helaas blijft dit het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeMnlw-mB-EB3toKZPfW5nRpyHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHCtLGRx8IXuVUEDyJ082aVV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eE4ZmGaYiovBdpXxLsZbTxTS2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wINNG21VD1Cmu0vICyHkyCXb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhPP8Vddqb8XzxE8Ld9pVr62_t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVdnzl5cEOTDDcxc3XUrailw.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak kan ik door de vlekken het beeld zien, weliswaar lichter dan de rest van de tv. Soms is dit niet het geval.

Is te repareren of ben ik na 4 jaar al toe aan een nieuwe tv?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het doet geen belletje rinkelen, het is geen inbranden. Zou wellicht zonlicht een verklaring kunnen zijn? Zonlicht kan het onderhoudsritme van de TV behoorlijk verstoren en rare effecten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
Er valt wel eens zonlicht op, maar naar mijn idee niet heel veel. doe altijd de gordijnen voor het raam als ik de tv ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dmantione schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:02:
Het doet geen belletje rinkelen, het is geen inbranden. Zou wellicht zonlicht een verklaring kunnen zijn? Zonlicht kan het onderhoudsritme van de TV behoorlijk verstoren en rare effecten veroorzaken.
Zonlicht valt nooit op deze manier op het scherm, je ziet dan vaak een veel meer gelijkmatige strook. De vlekken van UV schade zien er ook anders uit. Het geeft rare effecten inderdaad, maar niet deze.

Dit lijkt me eerder een stervend paneel, heb dit nog niet eerder gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 05-11-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
stin00 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:47:
[...]

Zonlicht valt nooit op deze manier op het scherm, je ziet dan vaak een veel meer gelijkmatige strook. De vlekken van UV schade zien er ook anders uit. Het geeft rare effecten inderdaad, maar niet deze.

Dit lijkt me eerder een stervend paneel, heb dit nog niet eerder gezien.
Daar ben ik ook bang voor, dan maar even voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Whatadous schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:10:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, dan maar even voor lief nemen.
Misschien een wat stomme suggestie, maar heb je al even een half uurtje de stekker uit het stopcontact gehad? Dat wil vage problemen nog wel eens fixen, al heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatadous
stin00 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:34:
[...]

Misschien een wat stomme suggestie, maar heb je al even een half uurtje de stekker uit het stopcontact gehad? Dat wil vage problemen nog wel eens fixen, al heb ik er een hard hoofd in.
Ga dat vanavond eens proberen. Gisteravond een tweed pixel refresher gedaan, dat heeft het probleem opgelost.

Echter vandaag na een film is de kleinste vlek weer tevoorschijn gekomen.
Pagina: 1