Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik zoek een?
Draadloze oordoppen zoals de Apple Airpods of een ander merk, waarmee je ook goed kan bellen.

Wat is je budget?
€200-€250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment bel ik best wat voor mijn werk, via een Windows-laptop of een iPhone 12. Daarnaast luister ik graag muziek.
Voor mijn werk doe ik sommige telefoongesprekken lopend buiten. En ik werk regelmatig in een kantoortuin. Ik ben dus op zoek naar een apparaat dat aardige ruisonderdrukking heeft (zowel voor muziek als bij het bellen, ook voor de mic zodat de ander me ook goed kan verstaan ondanks omgevingsgeluid).
Ik heb eerder koptelefoons gebruikt, maar die zitten eigenlijk altijd na een tijdje niet lekker. Dus ik hoop geschikte in-ears te vinden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb oa gekeken naar de uitvoering: Apple AirPods Pro 2022 (Wit), de uitvoering: Sony WF-1000XM4 (Zwart) en de uitvoering: Bose QuietComfort Earbuds II (Zwart).

Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem is, dat alle reviews vooral de muziekkwaliteiten en connectiviteit beoordelen. En als er al wat over het bellen wordt geschreven, is dat niet (waar ik kijk) met veel aandacht voor de ruisonderdrukking bij de microfoon.
Kortom, ik hoop hier advies/ervaring te vinden over het setje met de beste belkwaliteit - ik heb het idee dat daar veel meer verschil in zit dan in de muziekkwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:31
Al eens bij rtings.com gekeken? Ze hebben de meeste top modellen getest, daar hoort ook een opname bij van de microfoon, zowel met als zonder achtergrond geluid. Hier alvast die van de wf-1000xm4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
MatthijsBoog schreef op zondag 6 november 2022 @ 00:29:
Al eens bij rtings.com gekeken? Ze hebben de meeste top modellen getest, daar hoort ook een opname bij van de microfoon, zowel met als zonder achtergrond geluid. Hier alvast die van de wf-1000xm4.
Nee die site kende ik niet, dank! Geeft inderdaad duidelijke reviews voor het bellen. Helaas geen review van de Airpods Pro 2 of Bose QC Earbuds II, maar afgaande op de scores van de andere in-ears boet je toch best wat in op belkwaliteit vergeleken met een goede koptelefoon.
Als hier nog mensen ervaringen hebben met de Earbuds II of Airpods Pro 2, dan hoor ik het nog graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
Airpods zijn fantastisch in combinatie met een telefoon, maar hopeloos met een Windows laptop. Als je ze daarvoor wil gaan gebruiken zeg ik: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik lees dat je ook buiten loopt. In mijn ervaring zijn de Airpods pro erg gevoelig voor wind. Zo erg dat de andere kant van de lijn mij niet kan verstaan als ik buiten loop met enige wind.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeryepes op 06-11-2022 20:19 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:31
ernstblaauw schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:15:
[...]

Nee die site kende ik niet, dank! Geeft inderdaad duidelijke reviews voor het bellen. Helaas geen review van de Airpods Pro 2 of Bose QC Earbuds II, maar afgaande op de scores van de andere in-ears boet je toch best wat in op belkwaliteit vergeleken met een goede koptelefoon.
Als hier nog mensen ervaringen hebben met de Earbuds II of Airpods Pro 2, dan hoor ik het nog graag.
De Pro 2 wordt momenteel getest en de qc II hebben ze in ieder geval al gekocht om te testen, maar goed, daar heb je voorlopig niks aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstblaauw
MatthijsBoog schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:34:
[...]

De Pro 2 wordt momenteel getest en de qc II hebben ze in ieder geval al gekocht om te testen, maar goed, daar heb je voorlopig niks aan natuurlijk.
Ik heb geen haast, dus daar wacht ik wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Ik heb er heel wat versleten en zweer bij Jabra. De enige waar ik zowel goede muziek als belkwaliteit haal icm Teams (ze zijn als een van de weinige teams compatible).

Owja en ze hebben Multipoint, heel belangrijk :-).

Ik heb de Jabra Elite Active 75T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik al jaren de gewone airpods (1,2 en 3) om elke dag te bellen en bevallen mij erg goed. De pro vind ik niet lekker zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 07-11-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
d0s schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:19:
Ik heb er heel wat versleten en zweer bij Jabra. De enige waar ik zowel goede muziek als belkwaliteit haal icm Teams (ze zijn als een van de weinige teams compatible).

Owja en ze hebben Multipoint, heel belangrijk :-).

Ik heb de Jabra Elite Active 75T
De Jabra in-ears scoren inderdaad best aardig op bellen, interessant dat de nieuwere modellen niet per se beter zijn. De https://www.rtings.com/he.../elite-65t-truly-wireless scoort het hoogste (7,3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

ernstblaauw schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:56:
[...]

De Jabra in-ears scoren inderdaad best aardig op bellen, interessant dat de nieuwere modellen niet per se beter zijn. De https://www.rtings.com/he.../elite-65t-truly-wireless scoort het hoogste (7,3).
Dat was voor mij idd de reden om genoegen te nemen met de 75 en niet te gaan voor de 85. Die waren niet heel veel beter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb uiteindelijk de Jabra Elite 65t gekocht via Marktplaats. Volgens rtings het beste wat je kan krijgen voor bellen.
Inmiddels heeft rtings ook de Apple Airpods Pro 2 en de Bose QC Earbuds 2 getest, en die scoren allebei stevig lager dan de Jabra's op bellen. Blij dat ik daar niet voor ben gegaan.
Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1