post hier alle ontworpen koelblokken voor de CPU

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
~Dissection~ en ikke zijn bezig met het ontwerpen van een koelblok voor mijn CPU en nu vroeg ik mij af of jullie, jullie eigen ontwerpen hiero kunnuh plaatsen. dan kan ik ff kijken of we daar iets uit kunnuh jatten wat wel handig is.

btw kheb de search gebruikt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Als er mensen zijn die het koelblok dan ook willen
zal ik zorgen dat er een meervoud van wordt gemaakt !!

Dit tegen een kleine vergoeding naatuurlijk !!

Laat het ons maar weten !!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
uhm kheb al iemand die voor mij wil vrezen. voor niks :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
80 bij 80 mm koelblok zou wel handig zijn, kan je er gewoon een stille 80mm fan opzetten, of zelfs een 92mm

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 03:13 schreef ubermaestro het volgende:
80 bij 80 mm koelblok zou wel handig zijn, kan je er gewoon een stille 80mm fan opzetten, of zelfs een 92mm
ik denk dat ie op waterblok onterpen doelt

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

zoek eens naar Dabit zijn cpublok :) (shit, verwijs ik toch alweer naar die gast :D )

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 03:13 schreef ubermaestro het volgende:
wel handig, alleen een beetje dumb als je koelblok 2x zo groot als je cpu is :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 29 augustus 2001 08:42 schreef AtomicShockwave het volgende:
(shit, verwijs ik toch alweer naar die gast :D )
Heb ik ook regelmatig ja.

Maar inderdaad. Het blokje van Dabit presteerd erg goed. Dus misschien de moeite waard om daar even de tekeningen en foto's van te bekijken.misschien staan ze op zijn site.

Geen inspiratie

• Twynn
  • Laatst online: 16:54
Op woensdag 29 augustus 2001 08:50 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Heb ik ook regelmatig ja.

Maar inderdaad. Het blokje van Dabit presteerd erg goed. Dus misschien de moeite waard om daar even de tekeningen en foto's van te bekijken.misschien staan ze op zijn site.
Die staan op z'n site inderdaad..

Blokje (nouja eerder blok :) ) is wel ontworpen als peltier koeler, dus als je extreem wilt koelen is het een aanrader..

Hier is de link

Overigens staan er nog wel meer leuke blokjes hier in de database.. Bijvoorbeeld deze:

[topic=173071/1/50] (van MRK)

Verwijderd

nu ik enkel van deze blokjes al gezien heb vraag ik me telkens 1 iets af, eigenlijk een best domme vraag, maar wat gebruiken jullie om het blok af te sluiten ?
je hebt altijd het deel die op de CPU komt te staan, met pinnen en andere kanalen in en dan heb je het dekseltje, als je deze gewoon vast zet met schroeven lekt het geheel dan niet :? ...

Verwijderd

*schopje*

niemand die mij kan/wil vertellen of er nu iets tussen het koelblok en het dekseltje zit ?
en natuurljik wat je er dan tussen zou doen ?
wil het gewoon weten uit interesse ...

• Twynn
Tja, bij sommige blokken zijn de deksels gewoon dichtgesoldeerd.. Dat lekt dus niet..

Op mijn eigen waterblokje (gewoon een omgebouwde coolermaster luchtkoeler) heb ik het deksel er gewoon opgelijmd.. Gaat ook al goed..

Ik denk dat je bij zo'n geschroefde deksel iets van vloeibare pakking ofzo ertussen kunt doen.. Dan is het ook wel dicht!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:41

Cr3ator

1 bar is geen bar

Vloeibare pakking er tussen smeren doet wonderen... ;)

Dit is het ontwerp van Hioxz en mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~mhh/got/flow.jpg

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

da weet uk ook al weer :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/ReseTTim/water/blok.jpg

op deze cpu komt het
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/ReseTTim/water/cpu.jpg

ik denk dus dat het niet zon super probleem is alleen denk ik wel dat het spies op elkaar moet komen voor de contact en dat is denk ik het moeilijkst.

of denken jullie dat dit wel te doen is?

Verwijderd

ik kan uit de tekening afleiden dat je een opening zal maken voor de core, juist ?

Dit lijkt me een moeilijke/gevaarlijke opdracht, de koeling moet vooral op de core komen, best maakt je dan een koelblok met een volledig vlakke onderkant dacht ik (ben geen expert!) zoals de swiftech blokken toch ook zijn

• Twynn
Op woensdag 29 augustus 2001 13:38 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik kan uit de tekening afleiden dat je een opening zal maken voor de core, juist ?

Dit lijkt me een moeilijke/gevaarlijke opdracht, de koeling moet vooral op de core komen, best maakt je dan een koelblok met een volledig vlakke onderkant dacht ik (ben geen expert!) zoals de swiftech blokken toch ook zijn
Inderdaad.. Gewoon een vlakke onderkant van je koelblok houden.. En zorgen dat deze goed contact maakt.. Eventueel een spacer gebruiken.. Dan blijft je blok recht op de proc zitten, en je kunt hem wat vaster zetten..

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Nouja.....de core van een pentium knapt nie zo snel, ennuh, met die uitsparing heb je zo ongeveer 25% meet contactopp. met de core.....maarja, moet je wel exact uitmeten waar het gat moet komen, op de 1/2 mm nauwkeurig
Owja, je moet vooral NIET het gat te diep maken, want dan verlies je snel tot 50% koelcapaciteit

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Verwijderd

Ehm, naar mijn site was dus al verwezen. Lees ook even dat 'design considerations' stukje, ook al is het een stuk text zonder plaatjes.

Verder raad ik af om een holte in je blok te maken waar je core invalt. Dat krijg je zonder echt goede frees nooit goed recht. Plus dat er op de TBird package nog componenten zitten die voorkomen dat je je blok netjes op je CPU kunt zetten.

Wat je wel kunt doen is niet de core uitfrezen, maar de hele CPU minus een randje van 5mm breed ofzo. Dan heb je gelijk je spacer. Let wel: doe dit alleen als je een hoge kwaliteit freesbank hebt met een lage tolerantie.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 29 augustus 2001 13:08 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]

op deze cpu komt het
[afbeelding]

ik denk dus dat het niet zon super probleem is alleen denk ik wel dat het spies op elkaar moet komen voor de contact en dat is denk ik het moeilijkst.

of denken jullie dat dit wel te doen is?
dit is wel slim, wel ff beetje as II gebruiken om eventuele gaatjes op de vullen

iStockphoto

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 12:48 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

dit is wel slim, wel ff beetje as II gebruiken om eventuele gaatjes op de vullen
tuurlijk kheb toch bij oc-shop nu artic silver 2 gratiz gehad :) :)

tja mijn lijstje was ook.
2x enermax 350Watt
1x koelblok klem
1x headspreaders
1x Sicce 1300 L/uur pompje (btw mooi klein pompie)
+ gratiz artic silver 2 t.w.v. 23,- :) :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 17:17 schreef Climaximizer het volgende:
Nouja.....de core van een pentium knapt nie zo snel, ennuh, met die uitsparing heb je zo ongeveer 25% meet contactopp. met de core.....maarja, moet je wel exact uitmeten waar het gat moet komen, op de 1/2 mm nauwkeurig
Owja, je moet vooral NIET het gat te diep maken, want dan verlies je snel tot 50% koelcapaciteit
Hmmm, als die holte zo verschrikkelijk precies over die core heengeschoven moet worden kan dat wel eens gaan splinteren als je die koeler derop zet... Kun je het niet beter wat aan de ruime kant maken? Dan heb je misschien niet direct contact aan de zijkant, maar met wat ASII kan je in elk geval toch wel wat warmte via de zijkant afvoeren.

En verder vraag ik me af of het zowiezo wel zo'n goed idee is om een holte te maken. Kun je namelijk de onderkant van die holte wel mooi glad maken? Lappen/schuren is dan onmogelijk, dus het moet gelijk van de freesbank af al mooi glad zijn... En ik denk dus dat de winst van de warmte afvoer via de zijkant ruimschoots teniet word gedaan door het involmaakte oppervlak aan de bovenkant van de core.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 15:56 schreef PsyFlux het volgende:
En verder vraag ik me af of het zowiezo wel zo'n goed idee is om een holte te maken. Kun je namelijk de onderkant van die holte wel mooi glad maken? Lappen/schuren is dan onmogelijk, dus het moet gelijk van de freesbank af al mooi glad zijn... En ik denk dus dat de winst van de warmte afvoer via de zijkant ruimschoots teniet word gedaan door het involmaakte oppervlak aan de bovenkant van de core.
Ik zou het iig niet doen, denk idd ook dat je dat nooit mooi glad krijgt... En bij het plaatsen van koelblok...als je er dan een klein beetje aan draait springt die core toch echt kapot hoor, die dingen gaan dan wel niet zo vaak kapot als een AMD, maar het is geen gewapend beton hoor...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
dit vrezen wordt waarschijnlijk gedaan met een laser en is goed in te stellen hoe dik het moet. dus vandaar dat ik hieraan d8 om dit te doen

Verwijderd

Hier is ie weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.nl/images/waterblok_klaar.jpg

Self-made by MrK

Verwijderd

En het is frezen !!!!

Vrezen is: bang zijn voor ...
Pagina: 1