Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
zal ik zorgen dat er een meervoud van wordt gemaakt !!
Dit tegen een kleine vergoeding naatuurlijk !!
Laat het ons maar weten !!
Verwijderd
ik denk dat ie op waterblok onterpen doeltOp woensdag 29 augustus 2001 03:13 schreef ubermaestro het volgende:
80 bij 80 mm koelblok zou wel handig zijn, kan je er gewoon een stille 80mm fan opzetten, of zelfs een 92mm
Verwijderd
wel handig, alleen een beetje dumb als je koelblok 2x zo groot als je cpu isOp woensdag 29 augustus 2001 03:13 schreef ubermaestro het volgende:
80 bij 80 mm koelblok zou wel handig zijn, kan je er gewoon een stille 80mm fan opzetten, of zelfs een 92mm
Heb ik ook regelmatig ja.Op woensdag 29 augustus 2001 08:42 schreef AtomicShockwave het volgende:
(shit, verwijs ik toch alweer naar die gast)
Maar inderdaad. Het blokje van Dabit presteerd erg goed. Dus misschien de moeite waard om daar even de tekeningen en foto's van te bekijken.misschien staan ze op zijn site.
Geen inspiratie
Die staan op z'n site inderdaad..Op woensdag 29 augustus 2001 08:50 schreef martijn12345 het volgende:
[..]
Heb ik ook regelmatig ja.
Maar inderdaad. Het blokje van Dabit presteerd erg goed. Dus misschien de moeite waard om daar even de tekeningen en foto's van te bekijken.misschien staan ze op zijn site.
Blokje (nouja eerder blok
Hier is de link
Overigens staan er nog wel meer leuke blokjes hier in de database.. Bijvoorbeeld deze:
[topic=173071/1/50] (van MRK)
Verwijderd
je hebt altijd het deel die op de CPU komt te staan, met pinnen en andere kanalen in en dan heb je het dekseltje, als je deze gewoon vast zet met schroeven lekt het geheel dan niet
Op mijn eigen waterblokje (gewoon een omgebouwde coolermaster luchtkoeler) heb ik het deksel er gewoon opgelijmd.. Gaat ook al goed..
Ik denk dat je bij zo'n geschroefde deksel iets van vloeibare pakking ofzo ertussen kunt doen.. Dan is het ook wel dicht!
Dit is het ontwerp van Hioxz en mij:
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

op deze cpu komt het
ik denk dus dat het niet zon super probleem is alleen denk ik wel dat het spies op elkaar moet komen voor de contact en dat is denk ik het moeilijkst.
of denken jullie dat dit wel te doen is?
Verwijderd
Dit lijkt me een moeilijke/gevaarlijke opdracht, de koeling moet vooral op de core komen, best maakt je dan een koelblok met een volledig vlakke onderkant dacht ik (ben geen expert!) zoals de swiftech blokken toch ook zijn
Inderdaad.. Gewoon een vlakke onderkant van je koelblok houden.. En zorgen dat deze goed contact maakt.. Eventueel een spacer gebruiken.. Dan blijft je blok recht op de proc zitten, en je kunt hem wat vaster zetten..Op woensdag 29 augustus 2001 13:38 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik kan uit de tekening afleiden dat je een opening zal maken voor de core, juist ?
Dit lijkt me een moeilijke/gevaarlijke opdracht, de koeling moet vooral op de core komen, best maakt je dan een koelblok met een volledig vlakke onderkant dacht ik (ben geen expert!) zoals de swiftech blokken toch ook zijn
Owja, je moet vooral NIET het gat te diep maken, want dan verlies je snel tot 50% koelcapaciteit
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Verwijderd
Verder raad ik af om een holte in je blok te maken waar je core invalt. Dat krijg je zonder echt goede frees nooit goed recht. Plus dat er op de TBird package nog componenten zitten die voorkomen dat je je blok netjes op je CPU kunt zetten.
Wat je wel kunt doen is niet de core uitfrezen, maar de hele CPU minus een randje van 5mm breed ofzo. Dan heb je gelijk je spacer. Let wel: doe dit alleen als je een hoge kwaliteit freesbank hebt met een lage tolerantie.
dit is wel slim, wel ff beetje as II gebruiken om eventuele gaatjes op de vullenOp woensdag 29 augustus 2001 13:08 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding]
op deze cpu komt het
[afbeelding]
ik denk dus dat het niet zon super probleem is alleen denk ik wel dat het spies op elkaar moet komen voor de contact en dat is denk ik het moeilijkst.
of denken jullie dat dit wel te doen is?
tuurlijk kheb toch bij oc-shop nu artic silver 2 gratiz gehadOp donderdag 30 augustus 2001 12:48 schreef cheshire87 het volgende:
[..]
dit is wel slim, wel ff beetje as II gebruiken om eventuele gaatjes op de vullen
tja mijn lijstje was ook.
2x enermax 350Watt
1x koelblok klem
1x headspreaders
1x Sicce 1300 L/uur pompje (btw mooi klein pompie)
+ gratiz artic silver 2 t.w.v. 23,-
Verwijderd
Hmmm, als die holte zo verschrikkelijk precies over die core heengeschoven moet worden kan dat wel eens gaan splinteren als je die koeler derop zet... Kun je het niet beter wat aan de ruime kant maken? Dan heb je misschien niet direct contact aan de zijkant, maar met wat ASII kan je in elk geval toch wel wat warmte via de zijkant afvoeren.Op woensdag 29 augustus 2001 17:17 schreef Climaximizer het volgende:
Nouja.....de core van een pentium knapt nie zo snel, ennuh, met die uitsparing heb je zo ongeveer 25% meet contactopp. met de core.....maarja, moet je wel exact uitmeten waar het gat moet komen, op de 1/2 mm nauwkeurig
Owja, je moet vooral NIET het gat te diep maken, want dan verlies je snel tot 50% koelcapaciteit
En verder vraag ik me af of het zowiezo wel zo'n goed idee is om een holte te maken. Kun je namelijk de onderkant van die holte wel mooi glad maken? Lappen/schuren is dan onmogelijk, dus het moet gelijk van de freesbank af al mooi glad zijn... En ik denk dus dat de winst van de warmte afvoer via de zijkant ruimschoots teniet word gedaan door het involmaakte oppervlak aan de bovenkant van de core.
Verwijderd
Ik zou het iig niet doen, denk idd ook dat je dat nooit mooi glad krijgt... En bij het plaatsen van koelblok...als je er dan een klein beetje aan draait springt die core toch echt kapot hoor, die dingen gaan dan wel niet zo vaak kapot als een AMD, maar het is geen gewapend beton hoor...Op donderdag 30 augustus 2001 15:56 schreef PsyFlux het volgende:
En verder vraag ik me af of het zowiezo wel zo'n goed idee is om een holte te maken. Kun je namelijk de onderkant van die holte wel mooi glad maken? Lappen/schuren is dan onmogelijk, dus het moet gelijk van de freesbank af al mooi glad zijn... En ik denk dus dat de winst van de warmte afvoer via de zijkant ruimschoots teniet word gedaan door het involmaakte oppervlak aan de bovenkant van de core.