Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Is de MEDION® AKOYA® E62031 geschikt voor mijn gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele computerwerkzaamheden. Geen taken die veel rekenkracht of iets dergelijks vergen.
Vooral browsen, muziek luisteren op Spotify, e-mails versturen, een keer een brief via Word / presentatie met Powerpoint maken.

Belangrijk dat de computer vlot is (in opstarten, openen programma's), en zeker een paar jaar mee kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500/600 euro zonder randapparatuur, die is aanwezig. Verder zoek ik een compleet geassembleerde computer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, afgezien van een standaard monitor (HDMI-aansluiting) en Bluetooth muis+toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een allround computer - geen specifieke eisen zoals meerdere videokaarten of iets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Meekijken naar de MEDION® AKOYA® E62031 die ik op internet heb vonden. Ik heb vroeger een Medion desktop gehad en was daar altijd erg tevreden over. Deze is nu (na een korting) 450 euro.

Deze machine lijkt voor het gebruik geschikt, maar ik las ook op internet dat er al een aantal verouderde componenten (denk aan de I5-processor) in zitten. Nu is dat nog niet zo erg (zie ook mijn gewenste gebruik bovenaan het topic) - maar ik wil vooral weten of dit geen gekke keuze is. Betaal ik niet veel te veel voor wat ik krijg, en gaat dit gewoon enkele jaren mee. Of kan ik beter naar een ander systeem kijken op basis van mijn budget.

Alle reacties

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:10
Kort gezegd: rotzooi behoorlijk gedateerd. Oude processor en maar 8GB geheugen.

Kijk even of hier wat tussen zit.
Recentere generaties en 16GB geheugen.
Beste keus lijkt me deze.
i5 12400 en 16GB.

[ Voor 19% gewijzigd door Boris1986 op 05-11-2022 20:14 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Rotzooi is wat anders dan niet aan te raden ;). Medions zijn voor het intended gebruik op zich prima bakjes. Ja het kan beter, ja je kan voor minder geld hetzelfde krijgen, maar rotzooi is het natuurlijk ook niet.

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-11 15:26
Zou lekker de Medion nemen als je niet zulke hoge eisen hebt, en niks samen wil stellen. Ja je betaald iets meer voor wat je krijgt, maar bespaard je het assembleren. Helemaal mooi als je daar geen zin in hebt of voldoening uit haalt.

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:10
br00ky schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:22:
[...]

Rotzooi is wat anders dan niet aan te raden ;). Medions zijn voor het intended gebruik op zich prima bakjes. Ja het kan beter, ja je kan voor minder geld hetzelfde krijgen, maar rotzooi is het natuurlijk ook niet.
Haha, misschien is er rotzooi ook wat overdreven :Y). Wel is het een gedateerde configuratie met maar 8GB. De 10400 is opzich voor licht werk prima. Misschien is het nog een optie om voor +- €50 een16GB DDR4-3200 kitje te kopen en te plaatsen. Dan heb je voor €500 totaal een prima systeempje.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46

Thomg

Aww yiss

Als het echt absoluut niet meer dan 450 euro mag kosten zou ik liever deze halen.
uitvoering: Lenovo IdeaCentre 5 14ACN6 (90RX005PMH)

De 10400 is best wel doo-doo als je het vergelijkt met andere pc's in deze prijsklasse.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 137,90€ 137,90
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 189,-€ 189,-
1Geheugen internCrucial CT8G4SFRA32A€ 24,91€ 24,91
1Solid state drivesIntenso Top Performance 2,5" 512GB€ 33,31€ 33,31
Totaal€ 385,12

YouTube: ASRock x300 Deskmini unboxing/review
Video waar getoond wordt hoe je de stock AMD koeler in dat kastje kunt krijgen en de hele assemblage trouwens

Gezien ik technisch gezien budget over houdt met die lijst
16GB ram kit uitvoering: G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS
1TB opslag uitvoering: Kingston NV2 1TB

Met die onderdelen erbij, dus de duurste config, kom ik uit op 462,65 als je de boel bij Megekko en All in One Systems bestelt

Dan mist alleen bluetooth
Goedkope oplossing: uitvoering: TP-Link UB400 Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter
Fancy oplossing met antennes en wifi erbij uitvoering: Intel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit

En dan nog een windows licentie, moet wel lukken voor 36 euro ofzo

En voor een volledig geassembleed systeem zou ik die van @Thomg pakken, of als je ietsje meer werkgeheugen zou willen
uitvoering: Lenovo IdeaCentre 5 14ACN6 (90RX0075MH)

[ Voor 26% gewijzigd door youridv1 op 07-11-2022 22:32 ]

Pagina: 1