Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmieSP
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01 20:52
Hoi,

Ik heb besloten om een Ryzen 7 5800x3D te gaan kopen. Nu vroeg ik me af of het de moeite waard is om te wachten tot Blackfriday/cybermonday voor een eventuele aanbieding?

Ik vermoed zelf dat nieuwe, top of the line producten zoals deze niet in de uitverkoop gaan maar dat baseer ik puur op gevoel, misschien weet iemand hier daar meer over?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
De AMD 5xxx processors zijn recent allemaal in prijs gedaald. Kijk maar eens in de pricewatch onderaan. Het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat deze nog een noemenswaardige prijsdaling gaat krijgen (als er al een komt).
Het enige dat ietwat in prijs zou kunnen dalen zijn de moederborden, daar deze momenteel toch duurder staan dan een paar maanden geleden (maar verwacht hier ook niet meer dan €20-30).
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog de kat uit de boom aan het kijken ben voor een reguliere 5800X, ondanks de prijsdalingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39

Wimmel

Hello

Gisteren heeft AMD in de Verenigde Staten de prijzen van zijn 5000 serie processoren verlaagd waarbij de 5800x3D van $449 naar $329 ging. Ik hoop dat ook de prijzen in onze omgeving nog gaan dalen. Ik ben zelf ook op zoek naar een x3D en heb besloten nog even de kat uit de boom te blijven kijken.

Bron

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 12:30
@Wimmel ik heb het idee dat die prijs dalingen al zijn doorgevoerd - de 5800X3D is bijv nu ongeveer 360 euro, da's wel een 50 minder dan een week terug ofzo. Dus het punt van @DenHond dat verdere dalingen onwaarschijnlijk zijn - tja, dat idee heb ik ook. Maar ik wacht zelf denk ik toch ook op Cyber Monday, een paar weekjes wachten is best en duurder zullen ze vast niet meer worden. Hoop ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Superstoned schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:30:
@Wimmel ik heb het idee dat die prijs dalingen al zijn doorgevoerd - de 5800X3D is bijv nu ongeveer 360 euro, da's wel een 50 minder dan een week terug ofzo. Dus het punt van @DenHond dat verdere dalingen onwaarschijnlijk zijn - tja, dat idee heb ik ook. Maar ik wacht zelf denk ik toch ook op Cyber Monday, een paar weekjes wachten is best en duurder zullen ze vast niet meer worden. Hoop ik ;-)
Ben benieuwd, dat zou morgen moeten zijn dus. Op dit moment is hij voor 350 te koop.. Bij 300 is het een instant buy voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Nou helaas geen aanbieding gekomen voor de cpu op cyber Monday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cookiemonster23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb hem zelf besteld toen hij naar €369,- gezakt was. echt een flinke upgrade vanuit een FX8320, en ruim 50% zuiniger.
Het blijft denk ik een wat duurdere processor om te produceren door de geheugenchips die erop gezet worden.
misschien is dit wel zo'n beetje de minimum prijs die ze ervoor willen vangen en hij is erg populair, hij verkoopt goed. Ik verwacht niet dat hij nog veel goedkoper dan dit gaat worden eerder EOL of tekorten als we pech hebben:
https://www.reddit.com/r/...0x3d_sold_out_everywhere/

[ Voor 8% gewijzigd door cookiemonster23 op 07-12-2022 11:20 ]

Pagina: 1