• AriGold
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 09:03
Ik zou graag mijn voorlopig positieve ervaring delen met het HomeMatic thermostaat systeem.

Intro

We wonen in het Belgische Limburg in een huurappartement met centrale verwarming op aardgas. Het appartement is ongeveer 200m2 groot, bouwjaar 2003 en er was een grondige renovatie in 2018.

Vroeger hing er een Honeywell thermostaat in de woonkamer. Dus zodra de woonkamer de gewenst temperatuur bereikt had, viel de gasketel uit en konden andere kamers (zoals kinderkamer en badkamer) niet meer opwarmen.

Recent ben ik dan ook overgeschakeld naar een systeem van Momematic-ip. Hierdoor kan iedere kamer via de radiatorthermostaat (en aparte muurthermometer) de CV-ketel doen aanspringen.

Gebruikte toestellen

Ik heb in de meeste kamers Compact-model gebruikt. In deze kamers hangt een muurthermometer met display, deze kosten 40 euro per stuk. Een vergelijkbare thermometer van Tado kost denk ik 100 euro.

In de badkamer hangt de nieuwe Evo radiatorkraan. Deze heeft immers een toets om de boost functie te activeren zonder dat je je gsm moet gebruiken, moest je toch op een ander tijdstip onder de douche als gewoonlijk.

Ketel aansturen gebeurd via de HMS2, is wel alleen een aan/uit-sturing en heeft dus geen OpenTherm.

Ik gebruik de Acces Point, maar ga misschien wisselen naar HomeAssistant op een NUC.

Verbruik

Ik denk dat dit niet veel effect gaat hebben op het gasverbruik, maar laat wel meer comfort toe. Zo kan ik bijvoorbeeld ’s nachts (alleen) de kinderkamer op 19 °C houden, of ’s ochtends de radiator in de badkamer ‘boosten’ zonder de hele woonkamer en keuken op te warmen.

Outro

Voorlopig ben ik dus alvast tevreden.
Indien jullie vragen hebben, stel gerust.

• Fantastic_fox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56
Ik ga deze even volgen, ik heb heel lang naar tado zitten kijken (ivm een airco die in de woonkamer de verwarming gaat doen). wat ik alleen verdacht vind is dat je in nederland met tado's wordt doodgegooid op bv marktplaats.

Op een of andere manier zegt me dat dat er toch best wat mensen ontevreden zijn over de tado, of deze ergens gratis of met heel veel korting hebben kunnen kopen (gemeentelijke subsidie?)

werkt hij met aan en afwezigheid detectie dus iedereen uit huis (verwarming naar 18 of iets dergelijks) en komt er iemand thuis dan springt hij in het programma? en zo ja binnen welke afstand kun je dit inschakelen zelf aangeven (bijvoorbeeld als je 3km van huis bent of iets dergelijks? (hoe vaak checkt hij dit?)

APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 11:22
Ik heb het Homematic IP systeem nu ruim 2 jaar in gebruik. Destijds geïnstalleerd na de verbouwing. Ik heb in de meeste kamers een wandthermostaat hangen en stuur daarmee ofwel een radiator thermostaat aan ofwel met een wandplug schakelaar de pomp van de vloerverwarming aan/uit. Elke kamer afzonderlijk kan hierbij warmtevraag bij de CV-ketel genereren.
Dit werkt behoorlijk goed en stabiel, al ondersteunt het systeem geen OpenTherm, wat wel jammer is, maar aangezien de ketel zelf ook moduleert aan de hand van de retour temperatuur is dit volgens mij geen heel groot gemis.
Het systeem is betrouwbaar en werkt normaal gesproken gewoon altijd. Het is ook behoorlijk betaalbaar en de bedieningselementen zijn neutraal en simpel te bedienen.

Het systeem heeft echter ook een aantal significante nadelen waardoor ik het toch niet zonder meer zou aanraden met name voor de doorgewinterde Tweaker:
1. Gebrek aan status informatie: het is niet mogelijk om de status van de radiator thermostaten te zien (of en hoe ver open ze staan). De CV-aansturing status is in de app wel te zien, maar dan weer niet met een status lampje. Zonder wand thermostaat geeft het systeem je ook geen informatie over hoe warm de actuele temperatuur van een kamer is. Je kan het wel zo gebruiken, dus de temperatuur wordt wel degelijk gemeten.
2. Gebrek aan historische informatie. Je kunt niet terugzien wat de kamertemperatuur was, of er warmte geleverd is etc. Dit is echt een gemis als je wil tweaken aan je verwarming schema’s bijvoorbeeld.
3. Geslotenheid van het systeem. Er is bijvoorbeeld wel een HomeAssistant plugin, maar deze wordt niet ondersteund en kan er zelfs toe leiden dat je volledig wordt afgesloten van de cloud, waardoor je app niet meer werkt en je effectief dus niets meer kan wijzigen in je systeem.
4. Nogal gebrekkige support. Online is een drama. Je kan ze bellen, maar dan moet je de Duitse taal goed beheersen. En dan nog zijn ze weinig behulpzaam.
5. Wanneer je HomeAssistant (of een andere third-party plugin) ooit(!) hebt gebruikt wordt support botweg geweigerd. Of je mag je hele setup resetten en volledig opnieuw opbouwen. Dat kost je gauw een halve dag minimaal. Ik kreeg dit te horen na aanschaf van een nieuwe thermostaat die achteraf waarschijnlijk defect was.
6. De app zit behoorlijk onoverzichtelijk in elkaar en het is vaak behoorlijk onlogisch waar je bepaalde instellingen kan veranderen. En sommige dingen die je graag zou willen veranderen kan je niet instellen.

• Marcel-64
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-04 15:50
Hoi nihilissimis,
Ik had in een ander onderwerp ook al de vraag gesteld, maar ik wil net als wat jij doet: bij warmtevraag in de woonkamer, de cv aan laten gaan EN de pomp van de VVW.
Ik vroeg me af of dit mogelijk was via de ketel module, op aansluiting 1 de ketel middels aan/uit schakeling aansturen en met aansluiting 2 de pomp van de vloerverwarming. Deze is Max 1150 wat, maar dat is voor de pomp ruim voldoende.
Jij hebt ervoor gekozen om de pomp middels een wandlplug aan en uit te zetten.
Waarom deze keuze? Waarom niet via de module?

• nihilissimis
Hoi Marcel,

Sorry voor de late reactie.
Ik heb deze optie niet overwogen omdat de bekabeling tussen de CV-ketelruimte en de ruimtes waar de verdelers staan er niet ligt. Ook heb ik twee verdelers dus ik moest met die andere dan sowieso ook een oplossing en de wandplug is (iets) goedkoper dan een extra 'switch-actuator'

Ik heb het nog even nagekeken in de app, enzo te zien is het een gesupporte optie: "switch pump for underfloor heating system". Nu ik er zo over nadenk werd deze optie ook door EQ-3 zelf aangeraden om de VV-pomp aan te sturen. De wandplug was volgens hen niet geschikt, maar werkt dus gewoon prima en is dus een prima alternatief als je nog meer pompen aan te sturen hebt, met als voordeel dat alles wat je bij de pomp nodig hebt een wandcontactdoos is en je geen draden hoeft te trekken.

Hopelijk heb je hier nog iets aan

• nihilissimis
Fantastic_fox schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:21:
werkt hij met aan en afwezigheid detectie dus iedereen uit huis (verwarming naar 18 of iets dergelijks) en komt er iemand thuis dan springt hij in het programma? en zo ja binnen welke afstand kun je dit inschakelen zelf aangeven (bijvoorbeeld als je 3km van huis bent of iets dergelijks? (hoe vaak checkt hij dit?)
Geolocatie is niet ondersteund in de Homematic IP app. Je zou het zelf kunnen laten werken met HomeAssistant bijvoorbeeld, maar dan ben je dus wel je support kwijt als er iets niet werkt. Er zat een bug in de plugin (inmiddels, na ruim 1,5 jaar, verholpen volgens de maker) waardoor deze de cloud API meerdere keren per seconde aantikte, waardoor mijn hele setup in de block gegooid werd door EQ-3 :( en dus niet meer van de cloud gebruik kon maken.
De app (maar Homeassistant dus ook) werkte daarna niet meer (lokaal werken de devices nog wel, maar je kan dus niks meer wijzigen of met de app bedienen) en het heeft best wat telefoontjes naar Duitsland gekost om het weer geactiveerd te krijgen. Omdat ik geen zin had om al mn instellingen opnieuw te maken is er toen wel een HA-user in de setup achtergebleven, waardoor ik 1,5 jaar later nog steeds geen support kreeg op een (naar achteraf blijkt defect) nieuw aangeschafte thermostaatkraan. Let op dus waar je aan begint.

[Voor 5% gewijzigd door nihilissimis op 16-12-2022 13:42]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 22:35
Hier ook (een beetje) Homematic IPW in de woning. De woning wordt vooral bestuurd door KNX en Loxone (met wellicht Node Red in een iets later stadium). Ben op zoek gegaan naar een mooie oplossing voor het regelen van de vloerverwarming maar eigenlijk alle een beetje betaalbare opties gebruiken thermomotoren om vloerverwarmingsgroepen dicht te sturen. Die 'motoren' gebruiken allemaal iets van 6 to 8 Watt als ze actief zijn, niet echt optimaal, zeker niet met iets van 24 groepen en een aantal groepen die de helft van het jaar in dezelfde stand staan (badkamers b.v.).

Toen kwam ik deze tegen:
https://de.elv.com/homema...ch-hmip-falmot-c12-153621
met:
https://de.elv.com/homema...heizung-hmip-vdmot-153309

Die stelmotoren hebben een klein DC motortje met wat tandwielen. Daardoor kunnen ze proportioneel sturen (dus ergens tussen 0 en 100% dicht/open zetten) en gebruiken ze alleen een klein beetje stroom als ze van stand veranderen. Ze zijn ook nog erg betaalbaar (15 euro incl BTW waren ze).

Ik heb een hekel aan draadloze systemen waar het niet nodig is, ben dus voor de bedrade variant gegaan. Dan heb je deze:
https://de.elv.com/homema...p-vde-zertifiziert-152465
nodig om alles aan het IP netwerk te plakken.

Eens met @nihilissimis dat de documentatie nogal minimaal is. Ik had aangenomen dat die DRAP wel een API zou hebben zodat ik de stelmotoren van de FALMOT aan zou kunnen sturen, maar dat is niet het geval. Die DRAP praat schijnbaar alleen met de Homematic Cloud service of lokaal met een CCU3 of RaspberryMatic met de CCU software. Alleen werkt die laatste optie weer alleen als je een USB-RF module aan je Raspberry hangt. Schijnbaar is dat nodig voor de authenticatie van de Homematic devices, want ik gebruik helemaal geen RF.

Die CCU software (WebUI) is niet bepaald intuitief te noemen en het HomeMatic systeem is, zoals @nihilissimis al zei, behoorlijk gesloten. Die FALMOTs zijn in principe alleen aan te sturen met Homematic thermostaten. Alleen wil ik die niet want de temperatuur in de ruimtes weet ik al via het KNX systeem. Het enige dat ik wil is aangeven dat groep 8 naar 40% open moet worden gestuurd. Alleen lijkt dat niet zomaar mogelijk met de standaard onderdelen.

Nu is er wel een uitbreiding voor RaspberryMatic waardoor MQTT, REST of XML-API kan gebruiken. Dat wordt m'n volgende stap in dit avontuur. Support heb ik nog niet nodig gehad, geen ervaring mee dus. Er is wel een behoorlijk behulpzame community maar alles is nog steeds erg Duits georienteerd.

Homematic heeft een aantal erg mooie producten voor een erg redelijke prijs, maar er zitten wat beperkingen aan dus.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 22:35
Oh my :/

Ik heb RaspberryMatic aan de praat, daar CCU-Jack op geinstalleerd en ik kan nu via REST met het systeem praten. Dat is alleen totaal nutteloos omdat de 'LEVEL' value van de stelmotoren read only is |:( Sjiez.

Ik dacht dat ik tijdens mijn vooronderzoek iets tegen was gekomen om die kleppen direct aan te sturen maar wat ik nu zie geeft allemaal aan dat dit niet mogelijk is. De enige manier om iets met die kleppen te doen is door het installeren van een HomeMatic thermostaat in iedere ruimte. Dat is hier echt geen optie. Bwuh.

Maar kijken of ik alles alsnog terug kan sturen :(

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb ook HomeMatic en ik heb alles werkend via een RPi 3 met RaspberryMatic. Het is inderdaad niet super intuïtief, maar het werkt hier wel. De vloerverwarming heeft verschillende groepen, maar die wordt compleet gebypassed omdat het feitelijk toch 1 ruimte is (woonkamer + keuken + gang). Pomp aansturing werkt ook via de FAL230-C6.

Ik heb overal een wandthermostaat hangen die gekoppeld is aan de desbetreffende radiator. Via de CCU/RaspberryMatic software is de huidige temperatuur van een kamer (ook zonder wandthermostaat) wel uit te lezen maar totaal onbetrouwbaar, want de radiator beïnvloed de temperatuur van de radiatorthermostaat meteen. Om het echt goed te krijgen is een wandthermostaat of een losse temperatuursensor echt een vereiste.

Je kunt eigenlijk allerlei kanten uit. Ik heb alles geprogrammeerd via RaspberryMatic, met een script dat de aansturing van de radiatoren via de wandthermostaat regelt.
Er is ook een Home Assistant route, je hebt de zogenaamde “Better Thermostat” en daarmee kun je elke willekeurige tempertuursensor gebruiken. De aansturing van de ketel moet je dan via HA triggeren. Ik heb een custom integratie in HA draaien die alles lokaal doet, dus geen issues met cloud of zo.

Het zelf regelen van het LEVEL, dat je via RM of HA wel kunt inzien vind ik niet geheel onlogisch dat dit read only is. De thermostaat leert zelf hoeveel hij open moet gaan, dit is tevens nog met een offset in te stellen mocht je verwarming veel verder weg zitten bijvoorbeeld.

Het kost wat om op te zetten, ik heb het voordeel dat mijn vader met HomeMatic IP (wat Alpha IP wordt) werkt dus mij persoonlijk heeft het niet zoveel gekost maar het is wel rete stabiel. Ik heb alles in de RM software ingesteld zodat het in z’n eigen silo draait en ik heb nooit uitval of wat dan ook. Ik interace met HA om bijvoorbeeld een away mode te triggeren als niemand thuis is of via een random Zigbee contactsensor wanneer een raam open is. Dit triggert dan de native functionaliteit in HomeMatic zelf. Ik heb weekschemas ingesteld voor de temperaturen, dus ik hoef ook geen hele if else keten in elkaar te zetten om temperaturen te veranderen met wel/niet thuis raam open of wat dan ook.

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben een tijdje geleden op zoek geweest naar een systeem om de vloerverwarming en radiatoren als zoneregeling in mijn huis aan te sturen. Er waren wel wat eisen zoals een bedienbare thermostaat per kamer, geen cloud of internet afhankelijkheid, integreerbaar met Home Assistant, een thermostaat die er een beetje normaal uit ziet, zoneregeling en als het kan betaalbaar. Uiteindelijk is de keuze op HomeMatic IP (wireless) gevallen. Hiervoor de nodige thermostaten (hmip-wth-1) verdeler (hmip-fal230-c6) ketelmodule (hmip-whs2) en control unit (hmip-ccu3) aangeschaft. Omdat de thermostaten het zelfde formaat hebben als mijn Gira schakelmateriaal sluit dat mooi aan in het geheel.

Het instellen via de CCU kost even wat tijd maar vind het persoonlijk wel meevallen. Ik snap wel dat sommige hier tegen op zien omdat het niet altijd even intuïtief is en dit in de basis alleen via de webinterface kan. Als je geen probleem hebt met de cloud kan je in plaats van de CCU een Access Point (hmip-hap) kopen. Hiermee heb je dan ook direct app functionaliteit in je systeem wat je met de CCU niet hebt. Voor een CCU gebruiker ben je aangewezen op apps van derde, zoals @home for Homematic. Hiervoor moet je wel je systeem al helemaal ingesteld hebben omdat deze app hoofdzakelijk voor de bediening is.

Inmiddels heb ik het systeem met de CCU al een tijdje stand-alone werken en heb ik recent een integratie met Home Assistant gemaakt met de custom Homematic via HACS. Gebruik deze op het moment alleen om de thermostaten te bedienen en de waardes uit te lezen.

Al met al ben ik er tevreden mee.

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-05 20:59
Zelf heb ik al jaren Max! van EQ-3 werken. Max! is de voorloper van HomeMatic en HomeMatic IP. Aangezien Max! niet meer leverbaar is, moet ik t.z.t. overstappen op HomeMatic of HomeMatic IP.

Verschillen
* HomeMatic
-- meer instelbaar en programmeerbaar
-- aansturing met een computer
-- ingewikkelder om op te zetten
* HomeMatic IP
-- eenvoudiger en minder regelbaar
-- aansturing met een app
-- plug en play

Als ik ga vervangen, dan ga ik over op HomeMatic. EQ-3 wil de twee systemen integreren zodat er straks alleen nog bi-compatible componenten over zijn.

De aansturing van de CV bij Max! loopt via Fhem . De CV wordt simpel aan/uit gestuurd. Ik heb de programmatuur in Fhem een beetje aangepast. Ik tel de openingen van alle CV kranen (0 tot 100%) bij elkaar op en als de som hoog genoeg is, dan wordt de CV aangezet. Dit draait al jaren naar tevredenheid. Als de gewenste temperatuur in de kamers bijna is bereikt, dan gaan de CV kranen langzaam dicht. Op een gegevenmoment is de warmte vraag te laag en wordt de CV ketel uitgeschakeld.

Nu ga ik mijn CV ketel vervangen en wil ook graag de CV ketel moduleren. Ik denk dat ik daar een truc op heb gevonden. De CV ketel kan met een buiten sensor uitgerust worden. Dit is in feite een temperatuur gevoelige weerstand. Mijn idee is om een weerstandsbank te bouwen waarbij ik met twee digitaal bediende schakelaars 4 weerstandswaarden kan instellen. In de CV ketel specificatie staan de weerstandswaarden voor de temperatuur sensor. Ik denk dat het prima is als ik de ketel op 4 niveau's kan moduleren. Bij ATAG kan je in bijlage B van de installatiehandleiding de weerstandswaarden vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarendR
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 09:44
In de discussie is er af en toe een misverstand te zien, namelijk dat Homematic IP alleen via de cloud zou werken. Homematic IP kan echter ook werken met dezelfde lokale centrale als Homematic (CCU2/3). Componenten uit beide systemen kunnen ook prima gecombineerd worden in één programma. Bij mij werkt dit al jaren probleemloos. EQ3 werkt het misverstand mogelijk zelf in de hand door de nadruk op de cloud en de app te leggen. Ik vind het heel positief dat mijn 10 jaar oude CCU2 updates heeft gekregen waardoor hij met Homematic IP producten overweg kan - en bovendien Philips Hue kan aansturen.

[Voor 28% gewijzigd door BarendR op 02-05-2023 11:34. Reden: aanvulling]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik kom er even niet helemaal uit.

In ons huis hangt nu een Vaillant combiketel met een bijbehorende thermostaat waarop ook instellingen van de ketel zijn te maken, zoals de watertemperatuur van het tapwater.
We vervangen de radiatoren nu door vloerverwarming in twee zones. Hiervoor had ik bedacht:
  • Thermostaat basic 2x
  • CV-ketel module HmIP-WHS2
  • Zoneregeling voor vloerverwarming HmIP-FALMOT-C12
  • Stappenmotoren A20405-00N
Ik ben aan het zoeken of dit dit de juiste zoneregeling voor vloerverwarming is of zou de HmIP-FAL230-C10 uit de foto van @Fab1Man beter zijn? En ik vrees dat ik de multi-IO module nodig heb en ook nog een VR34 koppeling met de ketel, heeft iemand hier ervaring mee?

Tips zijn welkom :)

[Voor 44% gewijzigd door Octopuz op 07-05-2023 11:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Octopuz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:45:

In ons huis hangt nu een Vaillant combiketel met een bijbehorende thermostaat waarop ook instellingen van de ketel zijn te maken, zoals de watertemperatuur van het tapwater.
We vervangen de radiatoren nu door vloerverwarming in twee zones. Hiervoor had ik bedacht:
  • Thermostaat basic 2x
Ik ben aan het zoeken of dit dit de juiste zoneregeling voor vloerverwarming is of zou de HmIP-FAL230-C10 uit de foto van @Fab1Man beter zijn? En ik vrees dat ik de multi-IO module nodig heb en ook nog een VR34 koppeling met de ketel, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vermoed uit je vraag dat je de thermostaat wilt laten hangen? Ik weet ook niet wat voor verbinding die thermostaat met je ketel heeft waardoor je die instellingen kan aanpassen, vermoed dat dit alleen geen simpele aan/uit verbinding is.

Maar dat terzijde,
Homematic kan zelf niet overweg met OpenTherm of andere protocollen. Je gebruikt voor de aansturing naar de ketel een aan/uit contact van bijvoorbeeld de HmIP-WHS2. Je zou dan eens moeten kijken hoe je deze aan jouw type ketel kan aansluiten.

In de basis heb je voldoende aan:
  • 1x Ketelmodule (zoals de WHS2 of multi-IO box)
  • 1x Zoneregelaar (zoals de FALMOT-C... of FAL230-C...) + bijbehorende motoren
  • 1x Thermostaat (per instelbare zone)
Of de unit die @Fab1Man en ik hebben dan per se beter is weet ik niet. Ik gebruik zelf ook een FAL230-C in combinatie met Watts 22CX NC motoren. Ik heb gekozen voor de 230v variant omdat ik ook een verdeler verder op in huis heb. Hierdoor kan ik de kabel verlengen en hoef ik geen tweede zoneregelaar aan te schaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02
Octopuz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:45:

• Thermostaat basic 2x

Ik heb mijn CV ketel aangesloten op de Multi IO Box, met aan/uit schakeling. Dus in plaats van de CV ketel module. En dan 2x een HmIP-FALMOT-C12 (want 2 losse verdelers), maar met 1 verdeler en 2 zones, heb je die dus maar 1 nodig. Ik weet ook niet precies welke beter is, maar deze werd aangeraden omdat ik binnenkort wil overstappen naar een warmtepomp en dan dit kan gebruiken ook.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee