Mijn gaming / werk setup is weer eens toe aan een mooie upgrade. Gezien mijn thuis setup: strak groot zwart eikenhouten bureau, een ultrawide scherm (https://www.samsung.com/n...a-49-inch-ls49ag950nuxen/) en verder strakke afwerking zoek ik een een minimalistische form-factor om alles mee af te maken. Grootste usecases: werk, gaming en binnenkort wat sim racing met stuurtje.
Ik denk dat daarom het startpunt de case kan zijn: uitvoering: Lian Li A4-H20 (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart. Deze case lijkt een goede performance te bieden terwijl in simpele mat zwarte afwerking goed bij het geheel kan passen. Heeft nu mijn voorkeur, maar bij een betere optie zit ik er zeker niet aan vast. Andere opties kunnen zijn de DAN A4 case of bijvoorbeeld de Meshlicious die weer wat groter is (en daardoor alleen een optie als prestaties echt een bottleneck worden).
Qua prijs zoek ik eigenlijk gewoon een sweet spot. Geen harde eis, maar bakken geld spenderen aan iets wat echt minimale gains geeft is niet wat ik wil.
Grote openstaande punten zijn dan:
Hoor graag tips hoe ik onderstaande kan scherp stellen :-)
Ik denk dat daarom het startpunt de case kan zijn: uitvoering: Lian Li A4-H20 (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart. Deze case lijkt een goede performance te bieden terwijl in simpele mat zwarte afwerking goed bij het geheel kan passen. Heeft nu mijn voorkeur, maar bij een betere optie zit ik er zeker niet aan vast. Andere opties kunnen zijn de DAN A4 case of bijvoorbeeld de Meshlicious die weer wat groter is (en daardoor alleen een optie als prestaties echt een bottleneck worden).
Qua prijs zoek ik eigenlijk gewoon een sweet spot. Geen harde eis, maar bakken geld spenderen aan iets wat echt minimale gains geeft is niet wat ik wil.
Grote openstaande punten zijn dan:
- GPU. Naar wat ik heb gezien van de AMD GPU presentatie lijkt de aankomende 7900 XT(X) erg interessant. Geen must, maar vermoed dat het daar wel op aan gaat komen wanneer de reviews binnen zijn.
- CPU: Ik denk dat ik hier dan secundair naar moet beslissen? Ik ben aan niets gebonden. Alvast een idee meegenomen hieronder met een AMD chip. Ik las iets dat de combi AMD GPU + AMD CPU tot extra winst kan leiden. Ik weet echt niet in hoeverre dat voor gaming een toegevoegde waarde heeft. Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer de laatste jaren waar je voor moet gaan. Geen idee of onderstaande overkill is of dat CPU bottlenecking echt een ding is en meer écht beter is.
Hoor graag tips hoe ik onderstaande kan scherp stellen :-)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 358,99 | € 358,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B650I EDGE WIFI | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li A4-H20 (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm | € 129,45 | € 129,45 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3238F16GX2-RS5K | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Voedingen | Corsair SF750 (2018) | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 179,- | € 179,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.515,23 | ||

:strip_exif()/f/image/tX0ZMfJtnIhYHllM1ACtUyMN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVpSnhq6FtOuT6TDYCY7NdjK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8rAc9Qicbm44mFa3tSQzoMQ8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IAP4wVOSKsXWQ81c8RZONmYd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZTuGImWByoYuex1TzmeLnKAd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QFtB4GvPS6SaNbUk7y0jrnq1.jpg?f=fotoalbum_large)