Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Afgelopen tijd merk ik dat ik wat zoekende ben met mijn huidige situatie. Als GoT fan dacht ik hier maar eens te vragen/sparren, wellicht brengt het me in de juiste richting voor een vervolgstap.

Ik probeer het even zo kort en bondig uit te leggen, en hopelijk is het niet te warrig.

Ik ben al jaren als ZZP-er bezig in de video branche en afgelopen 2 jaar heb ik me daarnaast ontwikkeld in 3d en daarmee visualisatie middels renders. (Voor interieur, exterieur, landschap en producten.)
Hierbij heb ik ook iemand aangenomen en heb ik hem deze maand na twee jaar een vast contract aangeboden. De werknemer zijn skills liggen momenteel zowel bij 3d modelleren/visualisatie als film.

Op dit moment gaat de film-business prima met elk jaar gezonde groei en doe ik het 3d visualiseren ‘onder de radar’ voor her en der wat klanten, maar eigenlijk weten weinig mensen/bedrijven van dit bestaan af. De paar bedrijven die wel benaderd zijn hebben gelijk enige interesse en er kwam her en der al gelijk wat business uit.

Maar ik wil de vervolgstap maken en ik heb het idee dat bij het 3d visualiseren, wat ondanks dat het door veel partijen al aan wordt geboden, er nog genoeg/veel markt is en daar grote groei mogelijkheden liggen. Hier zou ik me dan ook meer op willen focussen om te vergroten tot een bedrijf met pak hem beet 5+ werknemers in de komende 3 jaar.

Aangezien ik er meer achter ben gekomen dat ik zelf vooral de creatieveling/tech-enthousiast ben, wilde ik partneren met een vriend van me die hier ook wel heil in zag en me vooral aan zou vullen op sales, strategie en toekomstig personeelsmanagement.

Lang verhaal kort: na hier een tijd samenwerking in gezocht te hebben kwam hij erachter dat ondanks de kansen en enthousiasme, hij het risico nu niet durft te nemen zijn gezin’s lifelyhood op te geven en daarnaast als alternatief part time er te weinig in zou kunnen investeren.

Dus weer een stapje achteruit. Maar ik wil nu door en vraag ik me af:
- Op zoek naar een ander persoon die sales/strategie en dergelijke op zich neemt en daarbij in het bedrijf komt? Zoja, hoe?
- Op zoek naar een marketingteam die het product overal in de markt gooit?
- in gesprek met een professioneel bedrijfsconsultant om de volgende stap te bepalen?
- zelf op zoek naar advies en proberen zo gericht mogelijk klanten met advertenties te lokken?
- zelf koude acquisitie wat niet mijn strongsuit is
- etc.

Het voelt alsof ik op iets zit waar nog veel land mee te ontginnen is, maar omdat het zakelijk allemaal wel prima gaat gecombineerd met onzekerheden; durf en weet ik niet goed welke stap nu het meest verstandig is om hier verder mee te komen.

Ik hoop dat iemand hier een advies ik kan geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Antwoord op je eerste vraag: netwerken. Linkedin, beurzen, conferenties, via via, mensen vragen. Men moet weten dat je door wilt en iemand zoekt, en als je de rol goed voor ogen hebt kan je bijv altijd een oproep plaatsen op linkedin bijvoorbeeld. Dat hoeft overgins geen vacature te zijn, je kan ook bovenstaande in een wat andere vorm posten en kijken wat de reacties zijn.

2e optie kost een hoop €€€

3 en 4 klinkt alsof je er niet van gaat genieten. Probeer dus iemand te vinden, liefst uit je 1e of 2e lijns netwerk, die goed wordt aanbevolen en waar je een klik mee hebt.

Kan je hier wat mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Mijn tip is iets anders namelijk: probeer tijd te besteden aan je bedrijf in plaats van in je bedrijf.

Het is best eenvoudig om van klus naar klus te hobbelen en ondertussen niet zoveel oog te hebben voor je bedrijf maar het kan echt geen kwaad om een dag (ofzo) te reserveren om aan t bedrijf te werken. Denk aan het optimaliseren van je website. Het zoeken van iemand die je social media doet. LinkedIn berichten schrijven. Blogs. Showcases maken van mooie dingen die je hebt afgeleverd. Etc etc