Pioneer svx-LX50 geen subwoofer output bij Stereo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2023
Mijn vraag

Sinds kort ben ik in het bezit van de pioneer SVX-LX50 mte een 5.1 luidspreker opstelling. Werkt op zich prima op een ding na. Als ik een Stereo bron afspeel dan doet de subwoofer niet mee.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.
Alle settings staat subwoofer op yes.

Front luidsprekers en center op small gezet, geen effect op de subwoofer.
Front luidsprekers large en center small, geen effect op subwoofer.
Front luidsprekers large en center small, subwoofer op plus, geen effect op subwoofer.
Front luidsprekers small en center small, subwoofer op plus, geen effect op subwoofer.

Wat ik ook instel de subwoofer blijft stil bij een stereo bron.

Wat zie ik over het hoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door teljeur op 05-11-2022 16:47 ]

Beste antwoord (via teljeur op 23-11-2022 04:43)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Front luidsprekers op small en de subwoofer op plus, tevens zal je de crossover moeten specificeren.
Werkt het dan nog niet zou ik aanraden een reset te doen zal niet de eerste keer zijn dat de software een bugje heeft.

https://www.manualslib.co...eer-Vsx-Lx50.html?page=47

Zie hierboven, heb zelf de vsx-lx52 gehad en heb deze in tien jaar zeker 3x moeten resetten vanwege kanaal/surround settings die niet meer functioneerde.

[ Voor 34% gewijzigd door TRAXION op 05-11-2022 16:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:27
Speelt je subwoofer wel met 5.1?
Staat de subwoofer wel aan, en gaat hij wel aan als hij in auto mode staat.
Heb je de subwoofer wel in het pioneer menu aan staan, dan bedoel ik bij het aantal speakers.
Staat je versterker niet op een soort pure direct mode? Dan schakelt hij ook wel eens de sub uit.

Zo snel 3 dingen die ik kan verzinnen om een start te maken met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
Sub speelt prima met 5.1 signaal
Sub heeft geen auto of mode, dat moet handmatig, en ja hij staat aan.
Systeem is met MCAAC ingemeten, en daarna handmatig bijgesteld. Hij staat in het menu als aanwezig.
Versterker staat niet op pure direct. Alle modi geprobeerd, met 5.1 signaal werkt alles prima, alleen niet met een stereo signaal. Dan werken alleen de twee front speakers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Front luidsprekers op small en de subwoofer op plus, tevens zal je de crossover moeten specificeren.
Werkt het dan nog niet zou ik aanraden een reset te doen zal niet de eerste keer zijn dat de software een bugje heeft.

Zie hierboven, heb zelf de vsx-lx52 gehad en heb deze in tien jaar zeker 3x moeten resetten vanwege kanaal/surround settings die niet meer functioneerde.

[ Voor 34% gewijzigd door TRAXION op 05-11-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
TRAXION schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:32:

Versterker is ingeregeld na een reset. Crossover staat op 100Hz

Front luidsprekers op small en de subwoofer op plus, ook geprobeerd, geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
Ik denk dat ik het gevonden heb. Als ik eerst de subwoofer aanzet en pas daarna de versterker werkt alles zoals het hoort. Hier had ik nog nooit van gehoord, lijkt mij ook niet correct dat het zo werkt. Mijn subwoofer, Yamaha YST-SW012, moet handmatig aangezet worden. Wat nu als je een subwoofer hebt die automatisch aangaat zodra hij signaal ontvangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Of een subwooferuitgang op een receiver signaal uitstuurt is niet afhankelijk van of de aangesloten subwoofer al dan niet aan staat. Een subwoofer met automatische inschakeling gaat vanzelf aan als hij signaal krijgt van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
TBTL schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:57:
Of een subwooferuitgang op een receiver signaal uitstuurt is niet afhankelijk van of de aangesloten subwoofer al dan niet aan staat. Een subwoofer met automatische inschakeling gaat vanzelf aan als hij signaal krijgt van de receiver.
Ja dat is duidelijk, ik begrijp alleen niet wat je hiermee wilt duidelijk maken. Mijn punt was dat in mijn geval ik de subwoofer alleen aan de praat kreeg als ik die aanzet voordat ik de versterker aanzet. Als je dus een subwoofer hebt met automatische inschakeling en je speelt een stereo bron af dan krijgt de subwoofer geen signaal en gaat dus ook niet automatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 11:08

Jag

@TBTL bedoelt denk ik te zeggen dat de volgorde niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teljeur
Jag schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:32:
@TBTL bedoelt denk ik te zeggen dat de volgorde niet uitmaakt.
Dat zou inderdaad niet moeten uitmaken. Ik heb meerdere pioneer versterkers gehad en dit is de eerste keer dat dit voorkomt. En het is reproduceerbaar. Als ik de volgorde van aanzetten omdraai dan doet de sub het gewoon niet.

Anyhow, Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat.
Pagina: 1