Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Google mini wordt dement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NonkelPleuris
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-11 22:46
Al een aantal jaar heb ik een google home mini. Ooit gekregen via kruidvat bij scheermesjes.

Echter sinds een aantal weken komt er steeds vaker nadat ik "OK google" zeg, "Ik maak verbinding met wifi, een ogenblik geduld". Het toestel hangt op dezelfde plaats, letterlijk 1m van de router met een dunne binnenmuur ertussen. Wel heb ik een sinds eind september een nieuwe Fritzbox hangen, maar die heb ik dezelfde naam en wachtwoord gegeven. Zo hoefde ik niet elk toestel opnieuw in te stellen. Alles werkt goed en snel, maar de home mini valt steeds sneller uit. Een tweetal weken voor de eerste keer, dan werkt het telkens een paar dagen zonder verlies van wifi, maar nu gaat steeds rapper stuk.

Het enige wat ik kan doen als ik die melding hoor is het even uit het stopcontact halen en opnieuw insteken. Want in de home app staat de home mini niet beschikbaar.

Wat heb ik al gedaan. De standaard zaken, dus gekeken dat alle stekkers goed inzitten, voor alle zekerheid een andere kabel en adapter geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ook al 2 keer terug gegaan naar de fabrieksinstellingen, echter zonder succes. Deze voormiddag om 10u gedaan. Alles werkte normaal. Net "OK google" gezegd en ik kreeg weer te horen dat ze geen wifiverbinding meer had.

Het is frustrerend, het toestel kan goed werken, maar als als ik het om de paar uur moet opnieuw opstarten heb ik er ook niet veel meer aan. Dus kapot is het niet, maar betrouwbaar is het ook niet.

Iemand tips?

Alle reacties

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:32
Heb hier een soortgelijk issue. Heb er eentje die steeds vind dat er een probleem is opgetreden…. Met het zoeken naar muziek op YouTube. Het weer en andere dingen werken dan weer prima

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gebruik je een DNS server anders dan die van Google zelf, of een PiHole/Adguard?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:03

MsG

Forumzwerver

Gebruik je nog accesspoints of heb je enkel de Fritzbox? Welke wifi instellingen heb je ingesteld?

Al eens gespeeld met andere kanalen of de wifi-versie omhoog of omlaag zetten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niets met computerhardware te maken. Schopje naar SH.

• NonkelPleuris
De fritzbox is het enige accespoint, aan de instellingen daarvan heb ik nog niets aan veranderd. . Geen extenders of wat dan ook. Om het allemaal nog lulliger te maken, nu werkt het al een paar dagen weer probleemloos.

• NonkelPleuris
Tot gisterenavond. Ineens weer na "OK google" te zeggen hoor ik "ik maak verbinding met wifi, een ogenblik geduld"

Het is zeker niet zo dat wifi overbelast is, of het kanaal waarop ik zit. Elk ander toestel werkt zonder problemen. Behalve de mini.

Ondertussen een nest mini besteld. Die zou vandaag toekomen. Benieuwd of die beter zal (blijven) werken.

• NonkelPleuris
Grr, gisteren de nieuwe nest ingesteld, deze ochtend weer een "ik maak verbinding met WiFi, een ogegenblik geduld.

Het ligt dus niet aan de home mini, anders zou de nieuwe normaal blijven werken. Maar aan de FritzBox.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Zit je op 5 GHz WiFi in de hogere kanalen? 149-165 Daar kunnen wat issues mee zijn als ik zo Google :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• NonkelPleuris
Kanaal 120.

Omdat het maar te proberen is heb ik net ingesteld dat ze een vast IP hebben, toegewezen door de fritzbox. Een op 192.168.178.160 en een op 192.168.178.161.

• NonkelPleuris
Net contact gehad met Fritz.

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

U hebt het probleem dat afzonderlijke WLAN-apparaten, hier de Google Nest Mini, geen verbinding meer kunnen maken met de FRITZ!Box. Op het WLAN-apparaat kan de volgende foutmelding verschijnen: "Verbinding mislukt". Het WLAN-apparaat kan de foutmelding weergeven: "Verbinding mislukt, controleer het wachtwoord".

Dankzij verdere feedback van onze klanten in de afgelopen dagen hebben we al voldoende analyse-informatie kunnen verzamelen, zodat er nu een oplossing beschikbaar is in het huidige FRITZ!OS Labor . Zoals bekend zijn de FRITZ!Labs de preview versies voor de volgende komende FRITZ!OS update.

Ik verzoek u, de Labor te installeren en testen of dit probleem opgelost is.
Blijft het probleem nu nog bestaan, dan graag uw reactie.

Het is dus eigenlijk een routerprobleem, dus het topic staat weeral op een verkeerde plaats :p
Pagina: 1