Voor het verplaatsen van onze groepenkast in huis, ben ik eens wat onderzoek aan het doen.
Vooropgesteld:
Even een korte beschrijving van de huidige groepenkast, maar zie ook deze foto:
Waar ik dus eigenlijk wel heen wil is het volgende:
/f/image/3ZAtiKtym3Tuxvu5aAq0iyjO.png?f=fotoalbum_large)
Die 12 groepen die ga ik gebruiken om bijvoorbeeld wasmachine en droger van elkaar te scheiden, net als dat de schuur nu nog op een groep er bij is 'geknutseld' en wat andere ruimtes waarvan ik weet waar de bekabeling loopt.
Nu heb ik een paar vragen:
Vooropgesteld:
- Ik heb op dit moment een 3x25A aansluiting, zit er niet perse op te wachten dit op te hogen.
- Op dit moment is mijn groepen kast oud en heeft geen uitbreidingsmogelijkheden.
- Hij zit op een rottige plek gemonteerd, naast mijn CV ketel waar je niet lekker bij kan.
- De groepenkast is ongeveer 6 meter vanaf de aansluiting gemonteerd.
Even een korte beschrijving van de huidige groepenkast, maar zie ook deze foto:
- 6 verschillende installatieautomaten
- Een krachtgroep (auto oplader)
- 2 Aardlekschakelaars
Waar ik dus eigenlijk wel heen wil is het volgende:
- 12 installatieautomaten
- 4 krachtgroepen
- 3 Aardlekschakelaars 2P (volgens Electramat heb ik dit nodig)
- 1 Aardlekschakelaar 4P (volgens Electramat heb ik dit nodig)
/f/image/3ZAtiKtym3Tuxvu5aAq0iyjO.png?f=fotoalbum_large)
Die 12 groepen die ga ik gebruiken om bijvoorbeeld wasmachine en droger van elkaar te scheiden, net als dat de schuur nu nog op een groep er bij is 'geknutseld' en wat andere ruimtes waarvan ik weet waar de bekabeling loopt.
Nu heb ik een paar vragen:
- Installatie automaat en aardlekautomaat, wat is het verschil. Ik ging er altijd van uit dat ik een installatie automaat moest hebben?
- Kan je zomaar 6 kabels een meter of 6 verlengen naar de plek waar de nieuwe stoppenkast komt. Ik wilde daar YMVK 3x2.5 voor gebruiken en verlengen in een lasdoos met WAGO 1-1 verbindingsklemmen?
- Klopt mijn configuratie van het automaat zoals in het screenshot hierboven?
- Kabels verleggen en zorgen dat ze op de juiste plek uitkomen is niet ingewikkeld, maar het zegelrecht zorgt er voor dat ik alsnog een bedrijf moet inschakelen voor het stroomloos maken van mijn groepenkast, hier ben ik nog niet helemaal achter hoe ik dit ga regelen