Toon posts:

iPad pro of MacBook pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sdt08
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-01 00:24
Mijn vraag
Voor mijn dochter ben ik aan het twijfelen voor een ipad pro 12.9 van 2022 of macbook pro 13 van 2022.

Ik heb zelf altijd een macbook gebruikt en gaat mijn voorkeur naar uit. Daarnaast kun je op lange termijn langer met een macbook doen dan met een ipad volgens mij.

De enige pluspunten die ik zie bij een ipad is het comfort en het vervoeren ervan. De prijs met accessoires vind ik belachelijk, vooral het magic keyboard. En ik ben bang op later termijn dat de ipad tekort zal doen op het middelbare en hogeschool.

Het gebruik van het apparaat zal niet zwaar in gebruik zijn. Maar op later termijn denk ik erover dat ze er meer profijt ervan zal hebben. Budget maakt mij niet zoveel uit. Ik twijfel zelf in de beste keuze te maken vandaar mijn vraag aan de rest wat jullie zouden zeggen.

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als het per se een Apple device moet zijn, neem dan een Macbook met ruime specs. Er valt later niets aan te upgraden. Ik zou ook de uitgebreidere AppleCare+ bij nemen.

Als een ander merk laptop ook mag, kijk eens naar een HP ProBook 430 of 435 G8, al dan niet de x360 versie met touchscreen. Makkelijk te upgraden én te repareren voor een veel vriendelijker prijs.

[Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 05-11-2022 06:25]

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Op dit moment is je verhaal een beetje vaag voor mij, vooral: ' het gebruik zal.niet zwaar zijn' haal ik niks uit.

Waarvoor zou jou dochter het device gaan gebruiken?

1: ik lees iets over een middelbare school, zir ze daar al? Want meestal hebben scholen ook een mening over welke devices wel/niet. Dat heedt ook te maken met se huisige beheer tools en of het apple device daar compatible mee is

2 zoals ik almaangaf 'niet zwaar gebruik' heb ik in ieder geval niks aan: welke software verwacht je dat jou dochter gaat gebruiken?

Bijv:
- microsoft office?
- microsoft teams?
- games?
- internet browsing?

Ik beb verder geen apple gebruiker dus daat heb ik zzelf weinig kennis van maar ik denk dat als bovenstaande antwoorden beantwoord zijn dat andere mensen een stuk beter kunnen helpen

[Voor 6% gewijzigd door hellfighter87 op 05-11-2022 06:25]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sdt08 ik zou ook gewoon een MacBook (Air) aanraden, veel fijner om ook langdurig op te werken.

MacOS > iPadOS

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:03
sdt08 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 06:12:
Mijn vraag
Voor mijn dochter ben ik aan het twijfelen voor een ipad pro 12.9 van 2022 of macbook pro 13 van 2022.
Het hangt af van wat ze er mee gaat doen. Maar aangezien ik dat niet weet zou ik een MacBook aanraden. Want die is wat flexibeler. Je kunt er in feite alles mee als de iPad (behalve als ze er mee wil gaan tekenen / grafisch design dingen gaat doen). Maar MacBook is flexibeler met de software die ze eventueel nodig heeft. En als ze veel wilt gaan schrijven is een MacBook oof een stuk fijner.

Ik zou trouwens gewoon voor de MacBook Air gaan, niet voor de pro. Pro heeft m.i. weinig toe te voegen in de meeste situaties. Bij air heb je moderner ontwerp en prijs/kwaliteit betere machine.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@sdt08 Er zullen weinig van haar leeftijdsgenoten een MacBook of een iPad hebben. Ik weet niet hoe oud ze is?

[Voor 30% gewijzigd door syltheboy op 05-11-2022 15:43]

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:18
Het ligt eraan hoe oud ze is.

Als ze volgend jaar naar de middelbare school gaat.
Even wachten wat de school wilt.

Vriend van mij:
Dochter zat op een MBO opleiding en moest een macbook aanschaffen.
Later is ze geswitch van opleiding, wel redelijk dezelfde richting, maar toen stond in de specs liever geen macbook maar een windows PC, gelukkig is er wel wat geregeld, maar het is niet heel handig.

Andere vriend van mij.
Wilde eigenlijk zelf een Chromebook aanschaffen.
Gelukkig heeft hij het niet gedaan want hij moest een normale laptop hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee